Tips på mod som "täcker över" kartan?

Permalänk
Medlem

Tips på mod som "täcker över" kartan?

Har försökt leta efter en mod som så att säga täcker över de delar av kartan där man ännu inte har varit. Har hittat massor av mods som gör kartan bättre etc etc men ingen som gömmer den!

Jag tycker det ökar lusten att utforska att inte veta hur den delen av kartan ser ut. Dessutom hjälper det mig också att veta i vilka områden jag har varit resp inte!

Någon som har tips på en sådan mod?

Permalänk
Medlem

Du menar "Fog of War"?
Har ingen aning om Elder Scrolls, men googla på det så borde du hitta något...

Permalänk
Medlem

Det finns ett konsollkommando som enablar "fog of war", vilket är vad du beskriver åtminstone för den mindre kartan.

Toggle fog of war:

tfow

Permalänk
Medlem
Skrivet av loefet:

Du menar "Fog of War"?
Har ingen aning om Elder Scrolls, men googla på det så borde du hitta något...

det var så det kallades. Tack! ska leta.

Permalänk
Medlem

Se till att stänga av kompassen och eventuellt även quest markers.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Se till att stänga av kompassen och eventuellt även quest markers.

Precis, har redan gjort så men skulle vilja gå hela vägen och skapa fog på world map också. Det var inte lätt att hitta en sådan karta. Överraskande att ingen har gjort en sådan mod där man kan välja en sådan funktion...

Permalänk
Medlem

Känner inte till någon mod som har fog of war på huvudkartan.

Jag kör en mod som gör kartan abstrakt, genom att använda officiella "papperskartan" istället. Skulle aldrig köra utan den modden själv, för jag tycker det ska se ut som man tittar på en karta man faktiskt kan tänka ha i själva spelet.
http://skyrim.nexusmods.com/downloads/file.php?id=10044