Permalänk
Medlem

Hjälp mig hitta ett nytt skrivbord.

Tjenare.

Jag sitter just nu i skrivandes stund och letar efter ett nytt skrivbord. Och tänkte kolla med er på Sweclockers vad ni har för skrivbord samt vilket skrivbord ni skulle recommendera. Priset spelar inte så stor roll men helst inte över 1500Kr.

Har dock ett par saker jag vill ska få plats på detta skrivbord och det är följande.
Mina två BenQ TFT 22 GL2240M samt två stycken högtalare som är 15cm breda en på vardera sida utav skrivbordet.

Tack på förhand och ha en bra kväll!
//Zyraxon

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89806740/
mycket bra och robust serie, man kan bygga lite olika svängar och förlängingar.

Permalänk
Permalänk
Avstängd

skaffa ett 160mm galant skrivbord och sedan en datorhållare till det

Permalänk
Medlem
Skrivet av combatzone:

skaffa ett 160mm galant skrivbord och sedan en datorhållare till det

Hoppas du menar 160 cm alternativt 1600 mm. Annars blir det tight.

Visa signatur

Main: ASUS Z97-A | Intel i5 4690k | GIGABYTE GTX1070 Windforce | Samsung 830 256 GB & 2,5 TB HDDs | 8 GB RAM
Laptop: Lenovo Yoga 2 Pro
Server: HP ProLiant MicroServer Gen 8 | G1610T | 120GB SSD | 2x3TB HDD | 4GB RAM

Permalänk
Medlem

Bygga ett eget kanske? Byggde mitt och är väldans nöjd!

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/40111124/#/8011598...
Är snygg och billig

Annars är ju Galant ett klockrent val (har det själv:p)

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk
Rekordmedlem

Brukar rätt ofta dyka upp riktiga justerbara kinnarp, edsbyn o liknande på secondhandbutiker häromkring iallafall, priserna är 50-250 kr för ett manuellt justerat bord, och de har oerhört bra kvalitet och håller för evigt, kan vara värt att kolla på, eller om det finns nån som säljer begagnade kontorsmöbler lokalt, det brukar även finnas billiga kvalitetsmöbler hos de som arrangerar konkursauktioner.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Tack så mycket för alla svar.

Satt faktiskt och kollade på just detta. Ser bra ut och uppfyller mina krav. Blir och dra till Ikea imorgon och kolla annars bygga eget eller dra till någon secondhandbutik.

Skrivet av Rydisen:

Bygga ett eget kanske? Byggde mitt och är väldans nöjd!

Har tänkt på det får se. Ska nog dra till Ikea imorgon och kolla på deras urval. Om inte något där duger blir det nog att bygga ett eget.

Skrivet av mrqaffe:

Brukar rätt ofta dyka upp riktiga justerbara kinnarp, edsbyn o liknande på secondhandbutiker häromkring iallafall, priserna är 50-250 kr för ett manuellt justerat bord, och de har oerhört bra kvalitet och håller för evigt, kan vara värt att kolla på, eller om det finns nån som säljer begagnade kontorsmöbler lokalt, det brukar även finnas billiga kvalitetsmöbler hos de som arrangerar konkursauktioner.

Har inte alls tänkt på secondhandbutiker tack för tipset.

Visa signatur

Citera För Svar! Fraktfritt Inet

Permalänk
Medlem

Bra val om du köra på galant, tänk på att om du vill göra det lite större så kan du i framtiden bara köpa till delar å puzzla vidare. Det är ett grymmt skrivbord, verkligen

Permalänk
Medlem

Billigt och robust, finns lite fler skivfärger än vit av vad jag har sett i butik http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89903699/

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 4.3GHz 1.3VCore | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 16GB @ 3600MHz 16-20-20-38 1.4VDIMM | ASUS ROG Strix RTX 2070 SUPER OC @ 1705/2005MHz (15.8GHz Memory)| | Arctic Freezer Liquid II 240mm | CM Storm Stryker | Corsair HX 850W | ACER Predator XB271HU | Razer Deathadder Elite | Q-Pad MK-85 | DALI Zensor 1 AX

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SjoggaN:

Billigt och robust, finns lite fler skivfärger än vit av vad jag har sett i butik http://www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S89903699/

Det där skrivbordet vek sig som en fällkniv när jag la på min Sony FW900 CRT, så robust är det verkligen inte. Eftersom det vek sig och gick av på mitten så fick jag se vad det var inne i bordet.. Hör och häpna, det är gjort av PAPP. Så det där är verkligen inte att rekommendera.

Men iaf, eftersom mitt skrivbord vek sig, så köpte jag galant, det är otroligt stabilt med tanke på att det är en tjock stålram som hela bordet vilar på, så kan inte annat än rekommendera det bordet, alternativt något annat med samma konstruktion.

Permalänk
Medlem

Som tidigare säger, IKEA Galant som är 160x80 är utmärkt. Superstabilt skulle jag väl inte säga, men helt klart okej för det priset.
Hur som helst, här är det befolkat med lite skärmar, 27+27+23: http://i41.tinypic.com/24ctpn5.jpg

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det där skrivbordet vek sig som en fällkniv när jag la på min Sony FW900 CRT, så robust är det verkligen inte. Eftersom det vek sig och gick av på mitten så fick jag se vad det var inne i bordet.. Hör och häpna, det är gjort av PAPP. Så det där är verkligen inte att rekommendera.

Men iaf, eftersom mitt skrivbord vek sig, så köpte jag galant, det är otroligt stabilt med tanke på att det är en tjock stålram som hela bordet vilar på, så kan inte annat än rekommendera det bordet, alternativt något annat med samma konstruktion.

Oh fyfan, det var faktiskt inget jag har upplevt att det någonsin har gjort, jag kanske fick en annan skiva då. Men tråkigt när sådant händer

Visa signatur

AMD Ryzen 7 3700X @ 4.3GHz 1.3VCore | MSI B450 Gaming Pro Carbon AC | Corsair Vengeance LPX DDR4-3200 16GB @ 3600MHz 16-20-20-38 1.4VDIMM | ASUS ROG Strix RTX 2070 SUPER OC @ 1705/2005MHz (15.8GHz Memory)| | Arctic Freezer Liquid II 240mm | CM Storm Stryker | Corsair HX 850W | ACER Predator XB271HU | Razer Deathadder Elite | Q-Pad MK-85 | DALI Zensor 1 AX

Permalänk
Medlem

Jag vill nog påstå att jag har en hel del erfarenheter av skrivbord och erfarenhet av att aldrig bli nöjd pga oförmågan att kunna gömma undan sladdar. Hur man än gör om man har en enkel modell med enbart en tunn bänkskiva så är det i princip omöjligt att få till det, oavsett om man skaffar kabelsamlare som man monterar mm.
Kabelsamlare av typen "korgmodell" är för övrigt helt värdelösa. Det blir ett virrvarr av kablar där ändå!
Såhär har jag gått tillväga för att för första gången bli nöjd med hur min datorhörna ser ut.
"Jonas" heter skrivbordet hos IKEA men slutade precis säljas men finns på blocket.
http://www.blocket.se/stockholm/Skrivbord_39515966.htm?ca=11&...

Man kan välja om man vill montera den så att hurtsen står på antingen vänster eller höger sida.
Det är först en dörr på underdelen av skåpet med en låda över. Lådan går inte ända in vilket möjliggör kabeldragning genom hela hurtsen om man gör två hål med hålfräs ett upptill och ett nedtill.
Höger om hurtsen har jag placerat datorn som står intill vägg så den syns knappt. Kablarna från datorn låter jag antingen löpa genom hurtsen upp till skrivbordet. Dvs skärm osv. I hurtsens underskåp har jag en förstärkare stående.
Bakom den har jag placerat en grenkontakt som går utifrån vägg och in i hurtsen. Där kopplar jag allt som behöver ström och gömmer all överbliven kabel innuti. Från den går sedan högtalarkabeln. Bänkskivan är såpass tjock att det finns plats för "kabeluppsamlare" på baksidan. Alltså hållare som jag låter högtalarkabeln köpa igenom. Vissa kablar från datorn går inte igenom hurtsen men döljs av att löpa på baksidan av hurtsen. Andra kablar som ström till skrivbordslampa går in till grenkontakten jag placerat innuti. Resultatet blir att ingen kabel blir synlig hängandes någonstans överhuvudtaget. Har även ett mixerbord som jag lagt i den övre lådan tillsammans med mickar och lite annat. Galet enkelt och sjuukt skönt att för en gångs skull bli helt nöjd med kabeldragningen!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU: i7 4790k + Corsair H60 Moderkort: Asus maximus vii gene Grafikkort: Evga gtx 770 sc acx Ljudkort:Soundblaster z Nätaggregat: Fractal design newton r3 600w Chassi: Corsair 350d Ram: Corsair vengceance pro red 2X4GB SSD: Samsung 840 EVO 250GB HDD: Seagate barracuda 2TB Tangentbord: CM Storm ultimate Mus: Razer Deathadder Chromal Headset: Steelseries Siberia V2 Orange

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Det där skrivbordet vek sig som en fällkniv när jag la på min Sony FW900 CRT, så robust är det verkligen inte. Eftersom det vek sig och gick av på mitten så fick jag se vad det var inne i bordet.. Hör och häpna, det är gjort av PAPP. Så det där är verkligen inte att rekommendera.

Men iaf, eftersom mitt skrivbord vek sig, så köpte jag galant, det är otroligt stabilt med tanke på att det är en tjock stålram som hela bordet vilar på, så kan inte annat än rekommendera det bordet, alternativt något annat med samma konstruktion.

Det ska klara 50kg, vad fan väger din monitor egentligen? Samt att det STÅR på ikea att det är fyllt med papper, varför köpt du det ens?

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Medlem

Så här har ja å sambon de Vanlig bänkskiva från k-rauta + ben från ikea:

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SanCo:

Det ska klara 50kg, vad fan väger din monitor egentligen? Samt att det STÅR på ikea att det är fyllt med papper, varför köpt du det ens?

Jag hade det sedan tidigare.. Och man tänker inte direkt på att läsa OM ett bord är av papp eller inte, tagga ner med attityden.

Sony FW900 är en 24" CRT som väger 45kg.
Värt att notera är att tjejen hade likadant bord fast med en laptop på, det var böjt och fint efter ett år det med, det gick dock inte av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av huttala:

Jag hade det sedan tidigare.. Och man tänker inte direkt på att läsa OM ett bord är av papp eller inte, tagga ner med attityden.

Sony FW900 är en 24" CRT som väger 45kg.
Värt att notera är att tjejen hade likadant bord fast med en laptop på, det var böjt och fint efter ett år det med, det gick dock inte av.

Ja, vifta bort din egen klantighet i att inte läsa specifikationerna innan man köper det eller något annat för den delen. Påpekar det fel du sa, precis som du påpeka felet i en annans post, något fel med det? Angående laptopen, ja. Man får väl tro på vad du säger. Men nej, just det jag har har ett 1 år gammalt vika som det stått en 15kg TV på, fortfarande rakt.

Innan du blir aprak förbannad eller nåt, så ska jag peka ut min slutpoäng. Man kanske inte ska trasha ett helt sortiment pga av 1 dålig erfarenhet. Jag säger inte att VIKA är lika bra som Galant, för det är det inte. Såklart är stål robustare än papper. Men VIKA är ett helt ok bord för 300kr, men inget man har i 5 år.

Visa signatur

Main Rig
Intel Core i5-4690K @ 4.5Ghz | MSI Z97 Gaming 5
2x4GB Kingston HyperX | EVGA 780 Ti | Darkpower Pro 750W
Samsung SSD 850 Pro 256GB | Corsair Obsidian 800D
Custom Water Cooled

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Skrivet av SanCo:

Ja, vifta bort din egen klantighet i att inte läsa specifikationerna innan man köper det eller något annat för den delen. Påpekar det fel du sa, precis som du påpeka felet i en annans post, något fel med det? Angående laptopen, ja. Man får väl tro på vad du säger. Men nej, just det jag har har ett 1 år gammalt vika som det stått en 15kg TV på, fortfarande rakt.

Innan du blir aprak förbannad eller nåt, så ska jag peka ut min slutpoäng. Man kanske inte ska trasha ett helt sortiment pga av 1 dålig erfarenhet. Jag säger inte att VIKA är lika bra som Galant, för det är det inte. Såklart är stål robustare än papper. Men VIKA är ett helt ok bord för 300kr, men inget man har i 5 år.

Herregud, bara på sweclockers...

Permalänk
Medlem
Skrivet av SanCo:

Ja, vifta bort din egen klantighet i att inte läsa specifikationerna innan man köper det eller något annat för den delen. Påpekar det fel du sa, precis som du påpeka felet i en annans post, något fel med det? Angående laptopen, ja. Man får väl tro på vad du säger. Men nej, just det jag har har ett 1 år gammalt vika som det stått en 15kg TV på, fortfarande rakt.

Innan du blir aprak förbannad eller nåt, så ska jag peka ut min slutpoäng. Man kanske inte ska trasha ett helt sortiment pga av 1 dålig erfarenhet. Jag säger inte att VIKA är lika bra som Galant, för det är det inte. Såklart är stål robustare än papper. Men VIKA är ett helt ok bord för 300kr, men inget man har i 5 år.

Seriöst, han berättar ju bara om en negativ sak med skrivbordet, du behöver ju inte flippa ur på killen. Han gjorde ju oss alla och framförallt tråd-skaparen en tjänst i att berätta om sitt problem med bordet. Speciellt då en tidigare post påstått att det är robust, vilket jag definitivt inte skulle kalla ett bord som skulle kunna ge vika om man lutar sig lite för mycket mot det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

Jag vill nog påstå att jag har en hel del erfarenheter av skrivbord och erfarenhet av att aldrig bli nöjd pga oförmågan att kunna gömma undan sladdar. Hur man än gör om man har en enkel modell med enbart en tunn bänkskiva så är det i princip omöjligt att få till det, oavsett om man skaffar kabelsamlare som man monterar mm.
Kabelsamlare av typen "korgmodell" är för övrigt helt värdelösa. Det blir ett virrvarr av kablar där ändå!
Såhär har jag gått tillväga för att för första gången bli nöjd med hur min datorhörna ser ut.
"Jonas" heter skrivbordet hos IKEA men slutade precis säljas men finns på blocket.
http://www.blocket.se/stockholm/Skrivbord_39515966.htm?ca=11&...

Man kan välja om man vill montera den så att hurtsen står på antingen vänster eller höger sida.
Det är först en dörr på underdelen av skåpet med en låda över. Lådan går inte ända in vilket möjliggör kabeldragning genom hela hurtsen om man gör två hål med hålfräs ett upptill och ett nedtill.
Höger om hurtsen har jag placerat datorn som står intill vägg så den syns knappt. Kablarna från datorn låter jag antingen löpa genom hurtsen upp till skrivbordet. Dvs skärm osv. I hurtsens underskåp har jag en förstärkare stående.
Bakom den har jag placerat en grenkontakt som går utifrån vägg och in i hurtsen. Där kopplar jag allt som behöver ström och gömmer all överbliven kabel innuti. Från den går sedan högtalarkabeln. Bänkskivan är såpass tjock att det finns plats för "kabeluppsamlare" på baksidan. Alltså hållare som jag låter högtalarkabeln köpa igenom. Vissa kablar från datorn går inte igenom hurtsen men döljs av att löpa på baksidan av hurtsen. Andra kablar som ström till skrivbordslampa går in till grenkontakten jag placerat innuti. Resultatet blir att ingen kabel blir synlig hängandes någonstans överhuvudtaget. Har även ett mixerbord som jag lagt i den övre lådan tillsammans med mickar och lite annat. Galet enkelt och sjuukt skönt att för en gångs skull bli helt nöjd med kabeldragningen!

Det man bör tänka på med det skrivbordet är att skivan är väldigt tjock, så man kommer ganska lågt om man vill rulla in en stol med armstöd en bit under skrivbordet. Hade själv ett sådant tidigare och det passade inte alls min sitt-stil.