[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

@Videoapan: Det stämmer bra det. En ledtråd är att spelet har en koppling till nordisk mytologi, men det utvecklades inte i Norden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Telperion:

@Videoapan: Det stämmer bra det. En ledtråd är att spelet har en koppling till nordisk mytologi, men det utvecklades inte i Norden.

Barbarer och sånt. Kommer ihåg att jag läste en gamespot recension något år efter det kom ut. Alltid älskat RTS så det blev så circa 2006-2007 när jag letade nya spel att spela. Svaret på vilket spel vi pratar om är givetvis "Besieger"!

En UI som är lite väl stor och en AI som är fullständigt helt och hållet värdelös.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Ser ut som myth? Men lite osäker.

Redigerade stavfel

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Zizoor: Jajamän, det är Besieger, och Gamespots omdöme stämmer riktigt bra det också. Det såg så bra ut och var så tomt på innehåll; det var spelvärldens motsvarighet till Fabio.

Permalänk
Medlem

Kul tråd!
En av mina första favoriter

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem
Skrivet av FixT:

international karate?

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nauie:

international karate?

Snarare IK+

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nioreh83:

Snarare IK+

oavsett så är det @Zizoor som ska posta nästa spel

Visa signatur

Min favorit bland "e-nummer" är 948 <3

Permalänk
Medlem

Yes IK+

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Jamendåså!

Tar något lite lättare.
Har skurit av delar av GUIn för att det inte ska vara FÖR enkelt.

Ska nämnas att jag ÄLSKADE detta dåliga spel när det begav sig. Mestadels för soundtracken. Bonuspoäng till personen som kan sätta namnet på musiken med.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Såg först ut som starwars battlegrounds, men har för mig grafiken var bättre än sådär i spelet

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Ah vänta nu kan det vara star wars force commander? Är ju äldre

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

@Nimafor: Allt är väl relativt. Galactic Battlegrounds delade DNA med AoE 1 och 2 och var 2d-sprites. Detta är "FULL 3D!" Kommer till och med ihåg att på lådan stod det "3D Accelerator Required!"

Så i andra ord, fel, men nära.

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

@Nimafor: Där har vid den! Force Commander är rätt!

Visa signatur

Ignorance is voluntary misfortune.

Permalänk
Medlem

Ok, återkommer med bild framåt kvällen när jag är hemma vid datorn igen

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ok här har vi en som jag kom på som inte verkar varit med tidigare.

Permalänk
Skrivet av Nimafor:

ok här har vi en som jag kom på som inte verkar varit med tidigare.

https://www.bildtagg.se/file/thumb/3wqbpiae7ae0q0aly6loo4r

Kings Quest?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Irregular Programming:

Kings Quest?

Det där är ju som att jag bara skulle säga star wars på föregående bild 😁
Lite mer specifik får du nog vara om jag ska säga rätt eller fel.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

ok första ledtråden: är en del i en spelserie där varje del är fristående (iaf såvitt jag vet har dom ingen sammanhängande story)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

ok första ledtråden: är en del i en spelserie där varje del är fristående (iaf såvitt jag vet har dom ingen sammanhängande story)

Det är väl nummer 8 av den serie som tidigare nämndes som svar

Roberta Williams claim to fame!

Ska se om jag hittar på något..

Här kommer en gammal klassiker från ett spelföretag jag älskade. Detta spelade jag dock bara enstaka gång i datoraffär.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Är vi säkra på att förra var Kings quest 8? Antar det?

Skrivet av Videoapan:

Här kommer en gammal klassiker från ett spelföretag jag älskade. Detta spelade jag dock bara enstaka gång i datoraffär.

Måste vara Magic Carpet av Bullfrog. (möjligen tvåan men tror inte det?)
Jag har ingen bild på gång direkt dock!
Kanske @FixT har nån mer fräsch bild?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Är vi säkra på att förra var Kings quest 8? Antar det?
Måste vara Magic Carpet av Bullfrog. (möjligen tvåan men tror inte det?)
Jag har ingen bild på gång direkt dock!
Kanske @FixT har nån mer fräsch bild?

Jodp,hyfsat säkra..

Och det var Magic Carpet del ett. Minns att jag var mind blown av grafiken..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jo det var Kings Quest 8: Mask of Eternity som var rätt svar

Permalänk
Medlem

Har en riktigt bra faktiskt på datorn
Kan posta imorgon dock.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Hur gör man så google inte hittar dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem
Skrivet av FixT:

Hur gör man så google inte hittar dom?

Skickades från m.sweclockers.com

Det är väldigt svårt att lura google på den punkten, men det förtar ju halva nöjet att bara googla bilden, så det gör vi inte i tråden.

Visa signatur

Core i7 7700K | Titan X (Pascal) | MSI 270I Gaming Pro Carbon | 32 GiB Corsair Vengeance LPX @3000MHz | Samsung 960 EVO 1TB

Permalänk
Medlem

Länge sedan man körde detta

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850

Permalänk
Medlem

Hehe, det var med tidigare i år tror jag, men då jag inte spelat det har jag lyckats glömma vad det heter...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Jag ser inte bilden 🤔

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zimbaa:

Jag ser inte bilden 🤔

Om du laddar om sidan? Eller länken?
Fick ladda om sidan själv för att se den, gjorde säkert nå fel när jag länka

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 3600x | Asus strix b450 -f gaming | G.Skill Flare X DDR4-3200 C14 32gb | Msi 3060 Ti | MP Force510 480gb | 250gb samsung evo | Seagate 1tb | Phantek P400s | Corsair RM650x | LG ultragear 27gl850