[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Medlem

Tycker mig känna igen spelet (inte helt säker) men kan inte komma ihåg namnet.

Permalänk
Medlem

Liten hint: spelets design (UI + Boxart osv) är utformad av samma bolag som designade Wipeout.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Liten hint: spelets design (UI + Boxart osv) är utformad av samma bolag som designade Wipeout.

Jag tänkte g-police men är nog fel

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

@Roger W: Påminner om Mechwarrior men ser ut som man flyger istället... intressant.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Medlem

Mer hintar:

Spelet är lite mer åt Elite-hållet snarare än tex Mech Warrior eller G-police, men utspelar sig på Titan (en av Saturnus månar)

...

Spelet har en koppling till Slipstream 5000 som väl dykt upp några gånger i tråden tidigare.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Descent?

Permalänk
Medlem
Skrivet av oxh:

Nix, inte relaterat till Descent alls, såvitt jag vet.

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Nix, inte relaterat till Descent alls, såvitt jag vet.

Baserat på dina ledtrådar så måste det vara Hardwar vilket ser väldigt kul ut, något jag tror jag hade gillat.
Kanske t.o.m. skulle prova det nu om det fortfarabde står sig

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Baserat på dina ledtrådar så måste det vara Hardwar vilket ser väldigt kul ut, något jag tror jag hade gillat.
Kanske t.o.m. skulle prova det nu om det fortfarabde står sig

We have a winner
Jag har för mig jag provade något demo av spelet för många många år sen, men kom aldrig in i det och gav nog upp rätt fort. (man var ju lite yngre då också förvisso)
Du får rapportera om du testar det

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

We have a winner
Jag har för mig jag provade något demo av spelet för många många år sen, men kom aldrig in i det och gav nog upp rätt fort. (man var ju lite yngre då också förvisso)
Du får rapportera om du testar det

Will do

Då kör jag med ett av dom få spel jag hade i original när jag var liten.
Jag vill minnas att jag inte tyckte det var så bra dock och kan vara obskyrt men eftersom jag hade det så känns det inte så

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Will do

Då kör jag med ett av dom få spel jag hade i original när jag var liten.
Jag vill minnas att jag inte tyckte det var så bra dock och kan vara obskyrt men eftersom jag hade det så känns det inte så

https://i.imgur.com/1oEebfy.jpg

Är det Alien?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det Alien?

Efter att ha googlat mitt svar själv verkar det vara rätt!

Här kommer något som verkar sjukt intressant men som jag själv inte testade, om någon vet mer om det får de gärna fylla i lite ..😇

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Är det Alien?

Det är mycket riktigt Alien

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Här kommer något som verkar sjukt intressant men som jag själv inte testade, om någon vet mer om det får de gärna fylla i lite ..😇

Hmm, det där är väl Project Firestart från C64?
Jag minns det tokhyllades i Datormagazin, men jag spelade aldrig spelet själv.

...

Jag har ingen bra bild på gång just nu, så nån annan får gärna bidra

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Skrivet av Videoapan:

Efter att ha googlat mitt svar själv verkar det vara rätt!

Här kommer något som verkar sjukt intressant men som jag själv inte testade, om någon vet mer om det får de gärna fylla i lite ..😇

https://i.ytimg.com/vi/b8UJamK45o4/maxresdefault.jpg

https://i.ytimg.com/vi/TjvISmSuODY/maxresdefault.jpg

Är det Project Firestart jag ser?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knugen1234:

Är det Project Firestart jag ser?

Berätta gärna mer, det verkar väldigt intressant! 😁
Hittade det på en topp 10 för c64 men har inte testat

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Hmm, det där är väl Project Firestart från C64?
Jag minns det tokhyllades i Datormagazin, men jag spelade aldrig spelet själv.

...

Jag har ingen bra bild på gång just nu, så nån annan får gärna bidra

Du hann först men ni verkar vara två på bollen, avgör själva vem som lägger upp nästa 😁

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Du hann först men ni verkar vara två på bollen, avgör själva vem som lägger upp nästa 😁

Verkade som att Roger lämnade WO, så jag tror @Knugen1234 får lägga upp om han vill

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Verkade som att Roger lämnade WO, så jag tror @Knugen1234 får lägga upp om han vill

Yes, feel free @Knugen1234

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk

@Roger W: Jag passar den till någon annan, min fantasi är för kass

Permalänk
Medlem

Bara för att jäklas, så tar jag ett svårare och äldre Elite-liknande spel istället

(kom på Atari/Amiga såvitt jag vet)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Borde anat att det skulle ta lite stop

Nån hint:
Utvecklades/utgavs av Gremlin.
Namnet förkortas ofta till en fyrställig förkortning.
Namnet delades även av en cracking-grupp på Atari ST
Om jag fattar rätt så kunde man programmera skepp-datorn med någon form av Basic!
(jag har inte spelat det)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bara för att jäklas, så tar jag ett svårare och äldre Elite-liknande spel istället
https://i.ytimg.com/vi/102N1L9EolY/hqdefault.jpg
(kom på Atari/Amiga såvitt jag vet)

Åh vad jag känner igen det! Men huvudet är helt blankt och jag är på en öde ö så svårt med googling..

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Åh vad jag känner igen det! Men huvudet är helt blankt och jag är på en öde ö så svårt med googling..

Har du bredband nog att svara på sweclockers så går det nog att lite snabbt googla gamla Elitekloner
Speciellt när utvecklaren är känd.

(det är nog däremot ett rätt svårt lite intetsägande namn att försöka gräva fram ur minnet kan jag hålla med om!)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Bara för att jäklas, så tar jag ett svårare och äldre Elite-liknande spel istället
https://i.ytimg.com/vi/102N1L9EolY/hqdefault.jpg
(kom på Atari/Amiga såvitt jag vet)

FoFT kanske?

Ser bekant ut och verkar överensstämma med ledtrådarna. Jag är ganska säker på att det spelet fanns med i en stor diskettlåda med spel vi fick som barn från en några år äldre bekant. Om jag inte blandar ihop det med annat liknande spel, så var det ett svårt spel att förstå för en ung grabb som jag var då, så mycket mer än max någon timmes provande fick det nog inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har du bredband nog att svara på sweclockers så går det nog att lite snabbt googla gamla Elitekloner
Speciellt när utvecklaren är känd.

(det är nog däremot ett rätt svårt lite intetsägande namn att försöka gräva fram ur minnet kan jag hålla med om!)

Lokalisation innebär också interaktion med barn samt försök att fästa myggnät i vindskydd och allmänt friluftsliv. Men rätt svar kom ju ändå, kände inte riktigt igen namnet så lurades kanske bara av minnet.

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mudde:

FoFT kanske?

Yes! (och Federation of Free Traders är hela titeln utskriven )
Snyggt ihågkommet! Din tur Mudde

Skrivet av Videoapan:

Lokalisation innebär också interaktion med barn samt försök att fästa myggnät i vindskydd och allmänt friluftsliv. Men rätt svar kom ju ändå, kände inte riktigt igen namnet så lurades kanske bara av minnet.

Sant sant! (men du kunde ändå inte riktigt hålla dig helt från tråden )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Yes! (och Federation of Free Traders är hela titeln utskriven )
Snyggt ihågkommet! Din tur Mudde

Ok, nästa spel:

Permalänk
Medlem

Jag har spelar det!

...

Ahh nu kom det, CHU CHU ROCKET!

(Får tacka snooker-tråden)

Edit:
Riktigt trevligt spel till Dreamcast! Kommer dock inte ihåg så mycket, men man skulle styra möss på något sätt...

Hade en idé men den var visst redan tagen

Permalänk
Medlem

Här kommer nya bilden i brist på fantasi: