[LEK] Gissa spelet

Permalänk
Inaktiv

OK då kör vi!

Permalänk
Inaktiv

God morgon!

Då det snart gått 48-timmar sedan undertecknad postade bilden ovan har ett regelbrott begåtts här i tråden, rättare sagt regel nummer fem:

5. Allt måste svaras inom 24h, annars kommer tråden att frysa sig. Någon frivillig får ta över när inte någon kan svaret.

Jag måste dessvärre be om ett svar omgående annars skriver jag namnet på spelet rakt ut då jag inte orkar följa detta längre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon338571:

God morgon!

Då det snart gått 48-timmar sedan undertecknad postade bilden ovan har ett regelbrott begåtts här i tråden, rättare sagt regel nummer fem:

5. Allt måste svaras inom 24h, annars kommer tråden att frysa sig. Någon frivillig får ta över när inte någon kan svaret.

Jag måste dessvärre be om ett svar omgående annars skriver jag namnet på spelet rakt ut då jag inte orkar följa detta längre.

Känner inte igen spelet.
Men om du följt tråden borde du vara bekant med att vi brukar ge ut ledtrådar som börjar lite klurigt men som blir lättare och lättare tills någon lyckas gissa rätt.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nimafor:

Känner inte igen spelet.
Men om du följt tråden borde du vara bekant med att vi brukar ge ut ledtrådar som börjar lite klurigt men som blir lättare och lättare tills någon lyckas gissa rätt.

OK, fair enough.

Tro det eller ej så är det ett spel till NES publicerat av Konami och släppt endast i Europa 1992.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon338571:

OK, fair enough.

Tro det eller ej så är det ett spel till NES publicerat av Konami och släppt endast i Europa 1992.

Noahs Ark?

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inaktiv

Japp det stämmer.

Jag satt och såg ett avsnitt från AVGN där han spelade dåliga bibelrelaterade spel och kom och tänka på detta spelet som för övrigt inte var dåligt.

Nu är det din tur, tack och lov!

Permalänk
Medlem

Då tar vi en enkel den här gången:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Har inte första resident evil varit med flertal gånger tidigare? Jill valentine är svår att missa där, och är det wesker hon pratar med? (Svårt att se på mobilen) 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Har inte första resident evil varit med flertal gånger tidigare? Jill valentine är svår att missa där 🙂

Det finns en risk att det har varit med. Svårt att veta med så många hundra sidor att gå igenom.
Men helt rätt.
Din tur!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nimafor:

Har inte första resident evil varit med flertal gånger tidigare? Jill valentine är svår att missa där, och är det wesker hon pratar med? (Svårt att se på mobilen) 🙂

Haha
Visst är det Resident Evil alltid, men tänk om det fanns någon baktanke och det hela var en underförstådd kuggfråga?

Är det Resident Evil originalet, eller är det Director's Cut eller är det BioHazard, PlayStation eller Sega Saturn version.

Det är något vi kanske aldrig får reda på

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon338571:

Haha
Visst är det Resident Evil alltid, men tänk om det fanns någon baktanke och det hela var en underförstådd kuggfråga?

Är det Resident Evil originalet, eller är det Director's Cut eller är det BioHazard, PlayStation eller Sega Saturn version.

Det är något vi kanske aldrig får reda på

Så elak är jag inte idag. På måndagar måste man vara snäll. =3

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon338571:

Haha
Visst är det Resident Evil alltid, men tänk om det fanns någon baktanke och det hela var en underförstådd kuggfråga?

Är det Resident Evil originalet, eller är det Director's Cut eller är det BioHazard, PlayStation eller Sega Saturn version.

Det är något vi kanske aldrig får reda på

Vi kan utesluta saturn versionen i alla fall. Karaktärernas texturer var annorlunda på den versionen hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem

Ok detta får bli mitt bidrag denna gång

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nimafor:

Wrath of the Black Manta!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Inaktiv

Måste medge att jag blir en smula rörd och sentimental när jag är här, så mycket NES kärlek.

Man blir alldeles lyrisk och till sig i själen, länge leve 8-bitar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Wrath of the Black Manta!

mycket riktigt

Permalänk
Medlem

Då kör vi en lite nyare klassiker:

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

House of the dead?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

House of the dead?

Måste det vara - ser väldigt bekant ut
(tror inte det är tvåan - det hade väl lite annan design)

Måste vara en emulatorbild - ser rätt så processad ut?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

House of the dead?

Folk på det här forumet är så ruskigt kunniga gällande spel. Såklart är det rätt!

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Måste det vara - ser väldigt bekant ut
(tror inte det är tvåan - det hade väl lite annan design)

Måste vara en emulatorbild - ser rätt så processad ut?

Stämmer att det är ettan och ja, det är emulator då jag är för lat för att springa till arkadhallar och leta.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Folk på det här forumet är så ruskigt kunniga gällande spel. Såklart är det rätt!

Minns att jag tyckte det var väldigt svårt
Någon annan får lägga upp bild i mitt ställe.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Minns att jag tyckte det var väldigt svårt
Någon annan får lägga upp bild i mitt ställe.

Yay! Då smiter jag in med det här!

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Oh, I like Trains
The Train: Escape to Normandy

Har dock inte spelat det men noterat att det finns

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr Steed:

Oh, I like Trains
The Train: Escape to Normandy

Har dock inte spelat det men noterat att det finns

Rätt svarat!

Hade glömt bort det här spelet men såg ett youtubeklipp där det var med och har trevliga minnen från det. Lite Cinemaware över det om än något mer begränsat game play.
Jag trodde,tills nu precis, att det hette the train accolade men det sista är utvecklaren 😇

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Videoapan:

Rätt svarat!

Hade glömt bort det här spelet men såg ett youtubeklipp där det var med och har trevliga minnen från det. Lite Cinemaware över det om än något mer begränsat game play.
Jag trodde,tills nu precis, att det hette the train accolade men det sista är utvecklaren 😇

Accolade ger mig bara bra vibbar från förr

Då kör jag något som jag tror jag hade som demo/shareware för jag kan inte minnas att jag hade hela spelet.

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Inaktiv

Spelet i fråga heter Inca och är ett äldre DOS-baserat spel släppt 1992 av Coktel Vision som var ett franskt spelföretag uppköpt av Sierra 1993.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon338571:

Spelet i fråga heter Inca och är ett äldre DOS-baserat spel släppt 1992 av Coktel Vision som var ett franskt spelföretag uppköpt av Sierra 1993.

Det var alla rätt på den. Kan du också svara på om det var bra eller inte?

Visa signatur

Aorus Elite X570, Ryzen 3700x, G.Skill Trident Z Neo 3600MHz, RTX3080 TUF Gaming OC, NH-u12a

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Mr Steed:

Det var alla rätt på den. Kan du också svara på om det var bra eller inte?

Som kombinerat äventyrsspel och rymdstridssimulator får jag nog säga att det höll bra klass för den tidens mått och vet att det även fick en uppföljare (Inca II) som dock var ännu sämre.

Men var spelet bra, absolut inte.

Permalänk
Inaktiv

Håller på att gå igenom mitt mentala arkiv över spel så postar en bild om en liten liten stund!

EDIT:

Här kommer bilden