Open beta nu i helgen! 20-23 April

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Dåligt förberedda imo, vad hade dem väntat sig? Jag vet att man inte ska klaga på öppen beta, men om dem nu gör det så kan dem fan göra det ordentligt.

Att stresstesta servrarna innebär bland annat att testa hur många som kan ansluta samtidigt utan att serverna kraschar. Då är det standard att man börjar i liten skala för att sen öka serverkapaciteten efterhand. Så förvänta dig att det inte kommer vara spelbart på många timmar.

Skrivet av Ericobarco:

Insåg att jag laddat ner US clienten (var default). Avinstallerade och drar ner EU clienten istället. Skriver detta för det är säkert någon annan än mig som gjort samma miss...

Du menade missen att det inte spelar någon roll vilken klient man har. Och att du nu behöver ladda ner hela klienten en gång till i onödan?

Permalänk
Medlem

Nu kom jag in... hehehe

Visa signatur

Fractal Design R4 | Corsair ax 860 | ASUS z390 | Intel i7 9700k | Noctua NH-D14 | 16GB Corsair Vengence 3000mhz | Msi 2080|Win 11

Permalänk
Medlem

För alla er undrande ang diablo 3 beta licenser:

Bashiok på twitter: We're investigating why some people are seeing a 'no license' Error 12 for the #D3 open beta. Hang tough.

Även denna info från twitter kan vara till hjälp: If you are connecting from a non-US #D3 client, be sure to change your region to "The Americas" in your game options for the open beta.

Här har ni US twitter, denna info som ges bör även gälla EU, då även beta nycklar osv gällde. Bara en hypotes men.

http://twitter.com/#!/BlizzardCS

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Gaah... Kommer ju inte ha en chans att komma in förrän imorrn morgon ju.

Klockan är ca 13.00, fredag, på västkusten just nu... När går de och lägger sig tro?

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av anteljungh:

Jo min fläkt går konstant hårt också. Konstigt när man bara är vid inloggningsmenyn

sätt max foreground fps på 60 så löser det nog sig.

Visa signatur

| i7 2600k | Custom loop | Asus maximus IV gene-Z | 16gb 2133mhz | FD newton r3 1000W sleavat MDPCX | 2x Asus R9290X DCII | Caselabs Mercury s8 vit | LG 34uc88-b | Crucial mx100 512gb | Xonar essense STX | Little Dot I+ med Sennheiser HD 650|

Permalänk
Medlem

@Bashiok
Mackieirl The open beta is *only* being held on "The Americas" region.

Saxat från Bashioks twitter

Visa signatur

Gammal men bra.

Permalänk
Medlem

Skrivit i alla tråder nu om d3 ingen som har ett svar till varför det bara kommer upp "updating setup files..." när jag kör setupen?

Permalänk
Medlem

Tar det lång tid för er också innan ni får felmeddelande efter att ni tryckt på Login?

Visa signatur

MSI P67A-G45 REV B3 | Intel Core i7 2600K 3.8GHz | Geforce GTX 1060 6GB DUAL | Corsair HX 750W 80+ | Corsair SSD Force 3 Series 120GB | Samsung SSD 850 EVO 500GB | 1TB Seagate Barracuda 7200rpm | Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 | Fractal Design Define R3, Titanium

Permalänk

Det spelar ingen roll vilken klient man har.

Permalänk

Jag skiter i de här nu. Har spammat login knappen i över en timma och kommer inte in, tror jag ska gå o spela lite HoN istället.

Riktigt besviken e jag, tror inte de blir nån Diablo 3 i helgen för min del iaf. Om det här är en stresstest för hur de kommer bli på release dagen kommer man ju inte ha en chans och spela då heller. Får vänta med köpa spelet tills slutet/början av Juni istället lr nåt... om det är bättre då(?)

Kan ju säga goodbye till realm first 60 iaf.. jag som tänkte sitta uppe 7 dagar i streck o bara grinda....

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glucifer:

Tar det lång tid för er också innan ni får felmeddelande efter att ni tryckt på Login?

Ja...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Det spelar ingen roll vilken klient man har.

Tur är det för tog ÅR å tanka från US :/

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

såklart kommer man inte

Permalänk

Available Languages

English (US) /
English (EU) /
Français /
Deutsch

Klienten är den samma på alla tre, tanka om i onödan ni

Permalänk
Skrivet av ArtMan:

+ får skriva in lösen och användarnamn varje gång med

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

The open beta is *only* being held on "The Americas" region. Twittrade han nu.

Visa signatur

blärg..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Jag skiter i de här nu. Har spammat login knappen i över en timma och kommer inte in, tror jag ska gå o spela lite HoN istället.

Riktigt besviken e jag, tror inte de blir nån Diablo 3 i helgen för min del iaf. Om det här är en stresstest för hur de kommer bli på release dagen kommer man ju inte ha en chans och spela då heller. Får vänta med köpa spelet tills slutet/början av Juni istället lr nåt... om det är bättre då(?)

Kan ju säga goodbye till realm first 60 iaf.. jag som tänkte sitta uppe 7 dagar i streck o bara grinda....

Oj oj här gnäller vi rejält, detta är meningen med stress test, vet inte hur många spel man stress testat som har havererat men oj sen fungerar det bra vid launch.

Typ chilla lols.

Permalänk
Medlem

Clienten krashar direkt när man startar den..

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xermalk:

" This Battle.net accound does not have a Diablo 3 Licsence attached to it" får jag på us servern :/

och ditt konto är på us server eller europe? l2 install

Permalänk

Okej börjar bli trött på d3 nu.... provat komma in konstant i 1 timme

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av knas123:

Hej!

Sitter här och försöker logga in på diablo 3 då klockan är efter 21.00 och enlgit blizzard ska det börja nu, är jag ensam om att inte komma in? får error 3003 samt "you have been disconnected from the server"

Du kan väl ta i alla fall EN sekund och söka i forumen innan du startar en ny tråd om det här? Finns redan en handfull likadana om D3 open beta, där uppe till höger kan du se dem väldigt tydligt....

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk / AMD 7800X3D / 2x16 GB Kingston Fury 6000Mhz DDR5 / ASUS TUF RTX5070ti 16GB / Corsair RM850x Shift / Samsung G80SD 4K 240Hz OLED

Permalänk

Det är förståeligt om de inte vill dimensionera serverparken för att hela Europa skall logga in samtidigt. Det är helt orealistiskt scenario förutom under en eller ett par dagar direkt efter release. När det sedan lugnar ner sig kommer de stå med ett gäng servrar som samlar damm.

Samtidigt är det som sagt beta och enbart till för att de skall kunna testa produkten och få lite extra publicitet/marknadsföring. De gör det de behöver för att uppnå detta.

Jag är lite besviken på att jag inte kan logga in men inte förvånad.

Permalänk

Går ej komma in

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Min klient (båda) tog typ några minuter att ladda hem. Låg på 4 meg i sekunden.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av Krass:

Att stresstesta servrarna innebär bland annat att testa hur många som kan ansluta samtidigt utan att serverna kraschar. Då är det standard att man börjar i liten skala för att sen öka serverkapaciteten efterhand. Så förvänta dig att det inte kommer vara spelbart på många timmar.

Du menade missen att det inte spelar någon roll vilken klient man har. Och att du nu behöver ladda ner hela klienten en gång till i onödan?

Laddade ner EU clienten med 3Mb/sek så det var ingen fara

Permalänk
Medlem

350mb/s ... suck. Sen kan jag inte logga in får error 3003 eller your connection to battle.net has been closed. Hoppas inte det blir likadant på releasedagen.

Visa signatur

Primär Dator: Asus Sabertooth Z97 Mark 2/USB 3.1 | Intel Core I7 5775C | 32GB RAM (DDR3 1600MHz) | Nvidia Geforce GTX 1070 (Asus Strix) | Corsair HX750i 750W | Fractal Design Define R5 | 3,5TB SSD + 3TB HDD + 64TB NAS + 36 TB Backup | Asus Xonar Essence STX II | Win10 Pro

Permalänk

har prövat med alla 3 och kommer inte in, får bara olika felmeddelande

Permalänk
Medlem

Sedan vad räknade ni med. Stress test = Massa med strul, bara tur att man kom in och får lira lite. Men
hoppas ni andra också får en chans! Fick själv testa rätt länge men till slut så.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Oj oj här gnäller vi rejält, detta är meningen med stress test, vet inte hur många spel man stress testat som har havererat men oj sen fungerar det bra vid launch.

Typ chilla lols.

o det kommer inte vara ännu fler folk som ska in o spela d3 vid release 00:01 tror du än nu?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Nä, ett glas Bowmore 12 yo med ett par klara droppar vatten botar det mesta. Kanske även ett överbelastat battlenet??? Skall slurpa i mig lite o testa

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard