Open beta nu i helgen! 20-23 April

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

Att stresstesta servrarna innebär bland annat att testa hur många som kan ansluta samtidigt utan att serverna kraschar. Då är det standard att man börjar i liten skala för att sen öka serverkapaciteten efterhand. Så förvänta dig att det inte kommer vara spelbart på många timmar.

Du menade missen att det inte spelar någon roll vilken klient man har. Och att du nu behöver ladda ner hela klienten en gång till i onödan?

Tro mig, jag vet vad "stresstest" innebär. Men en apa kan lista ut att det kommer sitta X miljoner människor och försöka ansluta. Varför dimensionera för 500.000 från första början? Det är ju dömt att misslyckas. Observera att mina siffror inte är faktiska.

Visa signatur

Intel Core i7 14700k (Noctua NH-D15) | MSI Z790 Gaming Plus | Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600Mhz | MSI GeForce RTX 4090 Gaming X Trio | Asus ROG Strix Aura 850W | Samsung 990 Pro M2 4TB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Det finns väl bara en klient?

finns två klienter en till windows en till mac, Eu och Us versionerna påverkar bara vilken standard inställningarna är.

Permalänk
Skrivet av Saodie:

Dåligt förberedda imo, vad hade dem väntat sig? Jag vet att man inte ska klaga på öppen beta, men om dem nu gör det så kan dem fan göra det ordentligt.

det är blizzard, de har ALLTID skit servrar i början, när jag spelade WoW var det under all kritik i 6månader...
SC2 var likadant , servrar som ballade ur i tid och otid.

jag har försökt på både US och EU men det funkar inte , försökt i 30minuter = hoppar in på annat spel

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 med iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

o det kommer inte vara ännu fler folk som ska in o spela d3 vid release 00:01 tror du än nu?

Jo rätt logiskt, men om jag inte skulle spelat alla spel som failat vid stress tester då hade jag inte haft många spel att spela kan jag ju säga.

Finns en anledning dom har stress test, så ja chilla.
Och det är inte enbart för att kolla så serverna kan hantera logins, utan alla andra system så dom fungerar.
Är mer till ett spel än server load och login server.

Permalänk
Medlem

Kan säga att jag håller med dom som ser det orealistiska i detta...
Det är inte meningen att alla ska logga in samtidigt, då BLIR det strul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallebull:

Kan säga att jag håller med dom som ser det orealistiska i detta...
Det är inte meningen att alla ska logga in samtidigt, då BLIR det strul.

Jo så sant, men förståelsen finns, det är tråkigt att man inte kan testa ett spel
man väntat på så länge, så jag hoppas alla får chansen att köra hur som.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Man kan nog anta att varenda jävel försöker norpa en d3 runda exakt nu!

Visa signatur

"Nobody smart would play fair"

Permalänk
Medlem

Får alla möjliga felmeddelanden.. Ska fortsätta pressa hela natten

"servers are busy"

"You dont have an account attached bla bla bla"

"Server connection timed out, error 3003"

osv osv

Permalänk
Medlem

Hatar att användarnamnet försvinner på inloggningsscreenen även om man bockat i att det skall sparas. Servers are bussy ett annat medelande nu iaf.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk

Nu går det betydligt snabbare mellan varje inloggningsförsök (Error 37)

edit: Nwm.. nu tar det ~30 sekunder vid varje försök igen.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så finns ingen eu beta!, vi ska spela på amerikanska.

Permalänk
Medlem

Kom in på första försöket, lyckas dock inte skapa en karaktär. Någon mer med samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CorgaE:

Jo så sant, men förståelsen finns, det är tråkigt att man inte kan testa ett spel
man väntat på så länge, så jag hoppas alla får chansen att köra hur som.

Det kanske hade varit smart att köra en helg för US, en för EU o en för Asia.
Minns hur det var då BF3 släpptes, o då var det stötvis, och det var ett helvete....
Detta är nog ett par miljoner till som ansluter till servrar som egentligen bara är dimensionerade för US...

Permalänk
Skrivet av Nivity:

Jo rätt logiskt, men om jag inte skulle spelat alla spel som failat vid stress tester då hade jag inte haft många spel att spela kan jag ju säga.

Finns en anledning dom har stress test, så ja chilla.
Och det är inte enbart för att kolla så serverna kan hantera logins, utan alla andra system så dom fungerar.
Är mer till ett spel än server load och login server.

menar du det kommer gå logga in 00:01 15e maj för ALLA? utan problem?

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem

Måste dock säga om jag skulle bortse inloggningsproblemen är detta en väldigt lyckad open beta. Har inget lag
whatsoever när jag spelar osv.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Asus P7P55D | Intel core i5 @ 4.0 ghz | Corsair h50, Corsair 650W | Gigabyte 6950 Windforce | Corsair DDR3 4GB @ 1600 mhz 9-9-9-24 XMS3 | Corsair Force 3 Series 60GB |

Permalänk
Medlem

Ja, fortfarande inte ett skit... skriver in namn o lösenord men kan inte trycka på den gråa loginknappen blir väl inte förren imorgon man kan prova detta

Visa signatur

All those moments will be lost in time..... like tears in the rain.

Permalänk
Medlem

Försöker om 30 min igen...kör lite BF3 så länge.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Philips Evnia OLED 32M2N8900 240 hz, Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

jag kör på us, laddade dock ner eu , så ändrade bara i inställningar.

Visa signatur

vad gör man inte för massorna med en
"riktigt stor digital penis"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saodie:

Tro mig, jag vet vad "stresstest" innebär. Men en apa kan lista ut att det kommer sitta X miljoner människor och försöka ansluta. Varför dimensionera för 500.000 från första början? Det är ju dömt att misslyckas. Observera att mina siffror inte är faktiska.

Vad jag menade är att många verkar tror att de slår på alla serverar på max direkt ifrån start och sedan upptäcker att de inte räcker till. Och att de sedan får för sig att köpa in mer hårvara för att klara av den oväntade efterfrågan. När det själva verket är ett medvetet val att börja mindre än va de tror krävs, för att testa.

Mitt meddelande var inte enbart riktat till dig, utan många här på forumet verkar få panik för att servrarna inte fungerar eftersom det var utlovat att det skulle kunna spela kl 21.00.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kagamex:

bra när det inte går att logga in på betan.. Vi är flera stycken med detta problem, någon mer?:)

Nej, ni måste vara de enda som har det problemet....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krass:

många här på forumet verkar få panik för att servrarna inte fungerar eftersom det var utlovat att det skulle kunna spela kl 21.00.

Nja, det var utlovat att stresstestet skulle börja kl 21...

Visa signatur

Desktop spel m.m.: Ryzen 9800X3D || MSI X870 Tomahawk Wifi || MSI Ventus 3x 5080 || Gskill FlareX 6000 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Arbetsstation: Ryzen 7945HX || Minisforum BD790i || Asus Proart 4070 Ti Super || Kingston Fury Impact 5600 65 GB || WD SN850 2TB || Samsung 990 Pro 2TB || Fractal Ridge
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem

Fuu, gå och lägg er nu så man kommer in!

Permalänk
Medlem

Får error 37 och error 12 samt att jag inte har någon battle tag fast jag har det, medans ena lillebrorsan kom in nästan direkt.

Permalänk
Medlem

Försökte logga in i en halvtimme typ. sen bytte jag från servertypen Americas till europe, testade att logga in, fick något error 3003, bytte tillbaka till Americas och kom in på class creating. Så nu sitter jag och spelar detta vackra spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Nja, det var utlovat att stresstestet skulle börja kl 21...

Många tror att det innebär samma sak, därför jag skrev som jag skrev

Permalänk
Medlem

Error 37 får jag nu.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Skrivet av immalall:

Försökte logga in i en halvtimme typ. sen bytte jag från servertypen Americas till europe, testade att logga in, fick något error 3003, bytte tillbaka till Americas och kom in på class creating. Så nu sitter jag och spelar detta vackra spel

Lyckoost!

Permalänk
Skrivet av Krass:

Mitt meddelande var inte enbart riktat till dig, utan många här på forumet verkar få panik för att servrarna inte fungerar eftersom det var utlovat att det skulle kunna spela kl 21.00.

Panik tror jag ingen får. Men besvikelse resulterar ju i att man gärna klagar på saker och ting.

.. Jag tackade nej till homemade pizza och brädspel hos flickvännen med 15 av hennes vänner. Känns ganska ovärt att i 1h30minuter klickat på en "login" knapp.

Permalänk
Medlem

Blizzard fail! Har väntat 1.5h timme nu.

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Herr Kantarell:

Blizzard fail! Har väntat 1.5h timme nu.

samma här

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder