Diablo III Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dyfek:

Hur kan du döma spelet efter 13 lvlar utav 60 :P? Samt endast när du spelat normal?

13 levlar av varje klass. Character developmentsystemet förändras inte efter lvl 13, det är samma spikraka väg till slutet. Det är samma mindset att hålla handen hela vägen utan valfrihet. Det är inget fel på stämningen i spelet. Problemet är spelmekaniskt med gameplay som medvetet gjorts så simpelt så att en lobotomerad apa skall kunna klara av det (och lägga pengar på det), dungeons som är löjligt små och så vidare. Allt för att nå de bredaste massorna för mest profit.

D3 har gjorts för Casual vilket kommer bli uppenbart när de stora massorna stormar servrarna den 15de maj, spelar igenom spelet i hopp om att något av det D3 de förväntat sig finns därefter och sedan går till forumen och utrycker sin besvikelse. Det är förmodligen bland annat därför D3 Devs gått ut och bett folk hålla sina förväntningar på spelet låga, de vet vad de har att vänta en tid efter release.

http://www.blog4diablo3.com/2012/02/25/daiblo3hype/

Smaken är som baken dock. Så om du kan få dig själv att älska Diablo 3 så avundas jag dig faktiskt.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define S | Fans: 4x Noctua NF-a14 PWM140mm | Motherboard: Asus ROG Maximus XI Hero | CPU: i9-9900K | CPU-Cooler: Noctua NH-D15S dual fan | PSU: Corsair AX1500i | GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3060Ti OC V2 8GB | RAM: 32 GB DDR4 Kingston HyperX Fury Black 2666mhz Cl15 | Storage: 1x Kingston Fury Renegade M.2 2TB SSD 1x OCZ Vector 180 480GB SSD, 1x OCZ Vector 512GB SSD | Screen: 24" Acer Predator XB240HA G-Sync 144hz | Sound Card: Asus Xonar Essence STX II | Aux: Cherry MX 3.0S Gaming Keyboard. EVGA X10 Carbon

Permalänk
Medlem
Skrivet av PapuPapu:

körde för 15 min sen men kom upp ett meddelande "servers going down in xx" dom ska fixa dessa error 3003 etc och att fler spelare kan ansluta etc vet inte hur länge det håller på dock.

samma här , är det någon som har kommit in efter det ?

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem

(för er som spela lod) men va tycker ni verkligen om diablo 3. inga runor , men de kanske kommer , man kan inte sätta dmg, dex, osv. tråkigt att man inte kan sno saker ( de gör ju också mycket ) penga systemet va rätt nice ( och skill tree sööög )

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Skrivet av oi-bastard:

(för er som spela lod) men va tycker ni verkligen om diablo 3. inga runor , men de kanske kommer , man kan inte sätta dmg, dex, osv. tråkigt att man inte kan sno saker ( de gör ju också mycket ) penga systemet va rätt nice ( och skill tree sööög )

runor finns visst.

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

runor finns visst.

nice, såg/hitta inga, men ja har inte läst något om spelet hääärligt

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av oi-bastard:

(för er som spela lod) men va tycker ni verkligen om diablo 3. inga runor , men de kanske kommer , man kan inte sätta dmg, dex, osv. tråkigt att man inte kan sno saker ( de gör ju också mycket ) penga systemet va rätt nice ( och skill tree sööög )

Avsaknaden av runor som drops saknar jag redan i betan, hoppas det kommer senare. Skill tree är ganska katastrofalt, skulle vara mer som d2 imo. Sno saker bryr jag mig inte om då alla jag spelar med delar ut sakerna till gruppens bästa.

Visa signatur

Dubstep, hjärndöd musik för en hjärndöd generation

Permalänk
Medlem

nu är servrarna uppe igen

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bossibula10:

runor finns visst.

Runor så som fanns i D2 finns inte. Runorna i D3 är något som man automatiskt får vid en viss level och modifierar skills. I D2 var rutor en typ av item som man kunde sätta in items med socket.

Så NEJ runor finns inte i D3.

Permalänk
Skrivet av Morkul:

Runor så som fanns i D2 finns inte. Runorna i D3 är något som man automatiskt får vid en viss level och modifierar skills. I D2 var rutor en typ av item som man kunde sätta in items med socket.

Så NEJ runor finns inte i D3.

okej, trodde det. Man kunde ju sätta ditt något som hette runes på spells upptäckte jag förut men kanske inte är samma sak

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

error 37, hur kan dem redan vara fulla?!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

kommer ju inte hinna spela nått för fem öre, hann köra igenom på demonhuntern men hade ju vart kul å testa dom andra klasserna.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Morkul:

Runor så som fanns i D2 finns inte. Runorna i D3 är något som man automatiskt får vid en viss level och modifierar skills. I D2 var rutor en typ av item som man kunde sätta in items med socket.

Så NEJ runor finns inte i D3.

bästa svaret, tack

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk

Förändringen som skulle innefatta fler spelare på servern verkar inte funkat jättebra?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

nya errors, "3420" diablo3 game servers are not available

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Om det står mellan att gräva ner sig i Diablo 3 eller GW2 så blir det nog GW2.
Har en känsla att diablo kommer vara ett non-stop farmade, väldigt enformigt, medans GW2 ser ut att bli trevligare i den meningen att man kommer ha mera tid över till PvP, mini-games, guild PvE grejs.

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk

battlenet is down for maintenance..

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

30 min kvar säger dom, alltså 2 timmar och framåt?

Visa signatur

Lenovo y500 |....

Permalänk

INNE!! tänker aldrig logga ut igen

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

a shattered crown questet, är jag den enda som fastnat?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

klarat betan med witch doctor och wizard. dags för resten!

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bossibula10:

klarat betan med witch doctor och wizard. dags för resten!

Själv har jag bara klarat med Wich Doctor (male), Lv 11 dessutom. Håller på med Barbarian (male) just nu.

En fråga... hur använder man det beväpnade vapnet?? Kan bara attackera med mina skills. Kan inte välja att slå med yxan jag beväpnat mig med, eller används den till ens närstridsskills?

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem

Spelade en timme igår. Idag kommer jag inte in igen. Står att battle.net tjänsten är nere när jag försöker logga in.

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Själv har jag bara klarat med Wich Doctor (male), Lv 11 dessutom. Håller på med Barbarian (male) just nu.

En fråga... hur använder man det beväpnade vapnet?? Kan bara attackera med mina skills. Kan inte välja att slå med yxan jag beväpnat mig med, eller används den till ens närstridsskills?

den attacken får du börja med när du startar, byt ut den mot en av spellsen

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

Nu har dem lagt ner serverna igen verkar det som, dock står det inte mkt om NÄR dem öppnar igen...

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk
Medlem

come play the down beta

Permalänk

Jag laddar ner och kör setupfilen (EU) men det händer nada. Inget installeras, ingen launcher dras igång. Vad gör jag för fel?

Permalänk
Skrivet av Eronki:

Själv har jag bara klarat med Wich Doctor (male), Lv 11 dessutom. Håller på med Barbarian (male) just nu.

En fråga... hur använder man det beväpnade vapnet?? Kan bara attackera med mina skills. Kan inte välja att slå med yxan jag beväpnat mig med, eller används den till ens närstridsskills?

Sätt samma skill på tex höger knapp som vänster så ändras den ena till basic attack.

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk

någon som kommer in?

Visa signatur

Jaaa men just precis.

Permalänk

Nope

Visa signatur

Tester: Gigabyte P55W v4 | Clevo P771ZM | Aorus X7 Pro | Gigabyte P35X v3
Clevo P771ZM (U705) | i7 4790K | 980M 8 GB | 512 GB 850 Pro | 17.3" LG IPS matte 96 Hz | 16 GB 1866 MHz | Killer AC 1525 |
Clevo P150HM | [strike]i7 2670QM[/strike] i7 2960XM | [strike]6990M[/strike] 7970M |

Permalänk
Medlem

Nix, spammar lösen konstant men "Error 37" only!

Visa signatur

Asus X370 Rog Crosshair VI Hero | Ryzen 7 3700X | Noctua NH-D15 | G.skill TridentZ RGB 2x8GB CL16 3600 | Sapphire RX Vega 56 | Samsung EVO 500GB | Fractal Design C | Supernova G3 850W | AOC Q3279VWFD8 |