Diablo III Beta öppnas för alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är en sak jag inte förstår. Vad då för server-stresstest?
Spelet är väl i första hand single-player med inslag av kooperativ flerspelaregenskaper likt föregångaren, eller?

Eller är det deras auktoriserings- och achievementsservrar som ska testas?

Du måste alltid vara uppkopplad för att lira D3, även om det bara är SP.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Yaaay, 56 kb/s...

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Hur 17 väljer man vart den ska installera ?
Verkar som den bara kör på utan att fråga.

Edit:
Nvm, RTFM etc

Permalänk
Medlem
Skrivet av xitorz:

*Installerar*

Är det US clienten man ska dra ner? :S
Vill inte tabba mig

Ingen aning, men du kan klicka på "change" och där välja EU.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Borka:

Det är en sak jag inte förstår. Vad då för server-stresstest?
Spelet är väl i första hand single-player med inslag av kooperativ flerspelaregenskaper likt föregångaren, eller?

Eller är det deras auktoriserings- och achievementsservrar som ska testas?

Alltså, det är delvis singleplayer, du kan starta ett eget game och sedan göra det public.

Däremot så finns inte det vanliga "single player" kvar(dvs allt sparas på deras servrar). Utan allt är multiplayer, sen avgör du själv om du vill spela själv(lokalt) eller inte.

Skrivet av xitorz:

*Installerar*

Är det US clienten man ska dra ner? :S
Vill inte tabba mig

Tror inte det spelar någon roll men kör EU för säkerhets skull, delvis för att det går snabbare att ta hem
Man kan ändra ingame om man vill spela Europe, America eller Asia.
Europe atm kommer jag inte ens in på, får bara felmedelande (Error 3003)

För att klargöra, själv kör jag EU klienten med spelar på US servar.

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem

Är det eu eller us klienten man ska använda?

Edit: såg att frågan redan var ställd, bäst man tankar båda!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Mycket beta, fick precis min World of Warcraft: Mists of Pandaria Beta access då Blizzard skickade ut 400.000st invites igår/idag.

Min SSD är full nu så får installera Diablo 3 på en seg 2TB 5900RPM

Vet precis vad du menar. Själv är jag inne på min tredje SSD för spel/OS just pga att de blir fulla hela tiden. Har man väl vant sig vid korta laddningstider kan man inte gå tillbaks till en mekanisk

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Någon som kan svara på varför min DL speed går från initiala ca 1.6 mb/s till ca 50 kb/s inom några minuter och om det är något man kan göra åt det?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Jag och tjejen väntar till release. Det blir ett köp oavsett vad så varför nöja sig med en beta?

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem

Typiskt att det är samma helg som det även är Free weekend på Old Republic, tyvärr så får Starwars gå bort, även om jag var lite sugen på att testa.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Antec P193 | ASUS P7P55D-E | Intel i5 750 2,66GHz @ 4,1GHz | Noctua NH-C12P-SE14
XFX RADEON HD7970 | 4x2048 Corsair XMS3 1600Mhz | 2 x 120GB Corsair SSD Force Series

Permalänk
Medlem
Skrivet av zhrooms:

Mycket beta, fick precis min World of Warcraft: Mists of Pandaria Beta access då Blizzard skickade ut 400.000st invites igår/idag.

Min SSD är full nu så får installera Diablo 3 på en seg 2TB 5900RPM

Jo det är ett problem, det är därför jag använder min gammla x25-m till cache för Smart Response Technology. Då är spelen snabba även om dem ligger på en gammal seg hårdisk

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem

En hel helg framför datorn då ;D igen...

Permalänk
Medlem

Suck!

Det blir alltså samtidigt som flyttlasset går. Får nog spela fram till midnatt ikväll och packa ner datorn tidigt imorgonbitti innan flyttfolket kommer och tar allt.

Blir att packa upp datorn snabbast möjligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Suck!

Det blir alltså samtidigt som flyttlasset går. Får nog spela fram till midnatt ikväll och packa ner datorn tidigt imorgonbitti innan flyttfolket kommer och tar allt.

Blir att packa upp datorn snabbast möjligt.

Jag lider med dig, på riktigt.... Fy fasen....

Visa signatur

[Chassi:Fractal Design R5 "Blackout Edition" Windowed] [PSU:Corsair RM750x] [Moderkort:ASUS Z170 PRO GAMING] [CPU:i7-6700K@Stock] [Kylare:BeQuiet! Pure rock] [Ram:32gb Kingston HyperX Savage DDR4 2666MHz]
[GPU:ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming]
[SSD:Samsung 850-Series EVO 500GB] [HDD:WD Black 1tb]

Permalänk
Medlem

Det är EU versionen du ska tanka ner.
Detta har med Battle.net kontot du har att göra.
Så har man ett EU konto vilket du har så ska du ladda ner EU klienten.

Jag hade problem tidigare att jag inte kunde logga in på mitt battle.net konto men det visade sig att jag var på US sidan och försökte logga in

Laddar man ner US versionen kommer man bara inte att kunna logga in.
Ni får gärna rätta mig om jag har fel för detta är bara en kvalificerad gissning

Permalänk
Entusiast

Skit också, jag har inte tid att spela Diablo hela helgen
Dessutom hade nog mitt grafikkort brunnit upp om jag försökte.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zotamedu:

Skit också, jag har inte tid att spela Diablo hela helgen
Dessutom hade nog mitt grafikkort brunnit upp om jag försökte.

Hur krävande är Diablo III egentligen? Hur långt borde man uppskattningsvis klara sig med två GTX 560 Ti?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem

Kul!
Bäst jag passar på att spela innan 21:00 då

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

#framtiden

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av napahlm:

Suck!

Det blir alltså samtidigt som flyttlasset går. Får nog spela fram till midnatt ikväll och packa ner datorn tidigt imorgonbitti innan flyttfolket kommer och tar allt.

Blir att packa upp datorn snabbast möjligt.

Ahh, ser det framför mig, en pinnstol, ett bord, colaflaskor och kartonger med ack så goda kalla pizzor och absolut inget annat.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Men...........FAAAN........jag som ska vara borta hela helgen....ggaaaahhh

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Men...........FAAAN........jag som ska vara borta hela helgen....ggaaaahhh

Du kan få låna mitt acc efter helgen, jag spelar inte längre.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Hur krävande är Diablo III egentligen? Hur långt borde man uppskattningsvis klara sig med två GTX 560 Ti?

Bara köra fullt, går nog bra. Kan maxxa med 60 stabila på ett 5850.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Hur krävande är Diablo III egentligen? Hur långt borde man uppskattningsvis klara sig med två GTX 560 Ti?

Haha, ja det är ganska lugnt

Citat:

Recommended System Requirements
WINDOWS
Windows® Vista/7 (latest service packs)
Intel® Core 2 Duo 2.4 GHz or AMD Athlon™ 64 X2 5600+ 2.8 GHz
2 GB RAM
NVIDIA® GeForce® 260 or ATI Radeon™ HD 4870 or better

Visa signatur

Mac mini 2018 with external GPU over Thundelbolt 3 - Radeon RX580

Permalänk
Medlem

Aldrig varit ett fan av spel som Diablo III men får ta och testa i helgen och se om det är något att ha.

Permalänk
Medlem

Fan också.. Samma helg som öppen beta för Tera släpps.. Why blizzard!?!

Visa signatur

🎮 ASUS RTX 3080 STRIX • i7-13700K • Define 7 • ASUS B660-PLUS D4 ⌨ 64GB DDR4 3600MHZ 💿 4TB NVMe
🖥️ Acer Predator 43" CG437KP 120hz 🖥️ 2 x LG 43" 43UN700

📹 Mitt skrivbord 🎬 Mitt biorum

Permalänk
Medlem
Skrivet av 13ers3rk:

Bara köra fullt, går nog bra. Kan maxxa med 60 stabila på ett 5850.

Skrivet av Bejje:

Haha, ja det är ganska lugnt

Jaha, oj då, hade fått för mig att det skulle vara extremt krävande... my bad Vet inte så mycket om spelet ärligt talat, ska bli väldigt kul att testa dock.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronnylov:

Härligt med open source, eller missförstod jag nu?

Ja, det gjorde du

Permalänk
Medlem

Sweet

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av radx:

Fan också.. Samma helg som öppen beta för Tera släpps.. Why blizzard!?!

Rofl, bara att inse att "Tera Online" kommer floppa

Är ju ett asiatiskt spelföretag ändå.

EDIT: Kan vara mer specifik: Koreanskt företag, haha det spelet kommer inte långt!

Anyway, en annan har haft betan sen första batchen i Europa... Vill bara ha release dagen nuu!

Visa signatur

ASUS GeForce RTX 4080 TUF
Intel Core i5 13600K 3.5 GHz
Corsair 32GB DDR4 3600MHz
@4K/138Hz

Permalänk
Medlem

Har aldrig spelt Diablo någonsin, men ska faktiskt testa ikväll. Men kan man spela med varandra multiplayer? Typ 5 pers tilsammans o kötta fram?

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d | RTX 3080 Ti TUF GAMING 12GB