Dålig konkurrens bland teleoperatörer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sthlm/Värmdö
Registrerad
Feb 2007

Dålig konkurrens bland teleoperatörer

Jag ska medge att jag är stadigt förbannad över att jag missade tele2 och tres priskrig. Jag stod i valet mellan Iphone 4s och HTC ONE X och när jag väl bestämde mig så gick erbjudandet från tele2 ut samma dag. "Till den 24e eller så långt lagret räcker", men att de fått in avbeställningar hjälper heller inte även om man då kan hävda att det ändå "finns ett lager".
Det som gör mig mest förbannad är att jag vet att jag nu inte kommer kunna köpa någon smartphone den närmsta tiden och heller inte teckna något abonnemang då allt suger i jämförelse. Jag har varit kund hos tele2 nu i flera år men medgörliga säljare kan man inte påstå att de har när man väl får tag i någon. Jag har därför bestämt mig för att säga upp mitt befintliga kompis abonnemang för att skaffa kontantkort. Men så såg jag nu att de kommer höja priserna för comviq kompis från 69öre i uppkopplingsavgift till 99öre. En prisökning på 43%. Väljer man deras maxi abonnemang med iPhone 4s är prishöjningen efter kampanjen en ökning på hela 100%.
Vem vill nyteckna ett abonnemang när de vetat vad det tidigare har kostat? 700kr i månaden för att ringa och surfa lite 2012 har jag svårt att tänka mig att någon vettig människa är villig att betala. Det är sjukt stora marginaler med tanke på att de ändå hade råd att halvera priset under kampanjen. Ocker så det skriker om det!

Hade önskat att det fanns en oberoende sajt där man genom att godkänna användarvillkoren överlåter sig rätten att säga upp/byta abonnemang för att slippa all formell process det innebär. Även vid inloggning kunna se hur lång tid på bindningstiden som återstår och även kunna välja ett annat abonnemang från en annan operatör i förväg innan tiden gått. Typ som en funktion på prisjakt eller liknande. Den ska även uppmana folk att göra detta, finansieras genom enbart annonser. Så jävla trött på hutlösa priser och när det för en gångs skull kommer något som känns rimligt så missar man det. Enda sättet att komma åt problemet är att få folk börjar byta abonnemang oftare och få ner priserna till en rimlig nivå, typ som kampanjen som precis var.
Vad tror ni det var som triggade tre att dra igång kriget? Vi lär ju inte få se något liknande förrän alla som nytecknade dessa abonnemang bindningstider går ut?!

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...