Asus DCII SLI i FD Define R3

Permalänk
Medlem

Asus DCII SLI i FD Define R3

Hej!

Är det nån här på forumet som har erfarenheter av Asus DCII kylare (den som tar upp 3 slots) i ett FD Define R3 chassi?
Är det möjligt att köra SLI med 2 såna kort eller blir det alldeles för trångt eller för varmt?

/A

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aan:

Hej!

Är det nån här på forumet som har erfarenheter av Asus DCII kylare (den som tar upp 3 slots) i ett FD Define R3 chassi?
Är det möjligt att köra SLI med 2 såna kort eller blir det alldeles för trångt eller för varmt?

/A

Jag har ett define R3 och ett DCII kort. Har gått i samma tankar, men eftersom jag bara har 3 slots mellan korten, så blir det för tajt helt enkelt. Funderade då på att köpa ett 2 slots kort som andra kort, men då måste DCII kortet sitta längst ner mot nätagget, vilket gör att en fläkt kommer blockeras av denna. Jag har inte de facto testat DCII kortet på nedre platsen, men misstänker att det kan bli trist luftflöde där. Dessutom sitter det lite sladdar och knappar längst ner på mitt moderkort, vilka jag tror kommer vara i vägen för höljet till DCII kylaren... Med lite våld, kanske. men det känns ju sådär.

Det blir nog två icke DCII kort för mig om jag ska köra SLI.

Permalänk
Medlem

Tack för svaret.
Men en undran, du skriver att DCII kortet _måste_ sitta längst ner i en SLI conf med ett 2slots kort. Varför då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aan:

Tack för svaret.
Men en undran, du skriver att DCII kortet _måste_ sitta längst ner i en SLI conf med ett 2slots kort. Varför då?

Annars kommer det andra kortet sitta precis intill DCII kortet, och det blir inget mellanrum mellan korten ändå. Genom att sätta 2 slots kortet överst kommer det bli 1 slot mellan korten. (jag har alltså på mitt moderkort 3 slots mellan PCI platserna som tar grafikkort)

Permalänk
Medlem

Aah givetvis! ja då får man kanske nöja sig med ett kort ett tag framöver. Tack för feedback.

Permalänk
Medlem

Jag har kört DCU2 som andra kort (nederst) i SLI med twinfrozr2 som topp. Det gick galant. DCU2 har så pass god kylningskapacitet att den klarar av lite extra värme.
Mitt övre kort blev varmare än nedre dcu2.

Visa signatur

RIVE |4930k | Sapphire Tri-X 290 CF | Asus VG248qe | Corsair Vengeance 16gb 2133mhz | AX1200i |
Clevo P370EM3 120hz | GTX680m SLI | i3740qm | Intel 520 180gb