Luftkyla 7970, alternativ till Accelero Xtreme?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Luftkyla 7970, alternativ till Accelero Xtreme?

Har tröttnat på tornardon mitt Sapphire 7970 utgör och skall nu byta kylare.

Jag kommer få kapa i min HDD bur om jag skaffar Acceleron, vilket jag gärna undviker om det går. Finns det något bra alternativ till Acceleron, eller får jag helt enkelt ta fram dremeln? Är den helt enkelt tillräckligt överlägsen att det är värt att göra en sådan modifikation i chassit?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Enköping
Registrerad
Dec 2008
Skrivet av cheben:

Har tröttnat på tornardon mitt Sapphire 7970 utgör och skall nu byta kylare.

Jag kommer få kapa i min HDD bur om jag skaffar Acceleron, vilket jag gärna undviker om det går. Finns det något bra alternativ till Acceleron, eller får jag helt enkelt ta fram dremeln? Är den helt enkelt tillräckligt överlägsen att det är värt att göra en sådan modifikation i chassit?

Har inte sett nån annan kylare till 7970. Men kan säga att jag har en Arctic Cooling kylare på mitt 6850 och det kyler otroligt bra. Kör mitt kort på 1.3V och ligger runt 55-60 grader i spel. Så Accelero Extreme måste vara lika bra den om inte bättre.

Chassi: Cooler Master Stryker Nätaggregat: Corsair AX750 Moderkort: Asus Sabertooth Z77
Processor: i5-3570K Kylare: Corsair H100 RAM: Corsair Vengeance LP 1600MHz 8GB
Grafikkort: GTX 1080 SSD: OCZ Agility 3 240GB HDD: WD Green 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Feb 2012

Självklart är den bra. Ligger på 52C load och 27C idle med mitt 7970 kort på 1200/1650. När den körs i 100% så överröstas den fortfarande av mina chassifläktar, dvs att den är extremt tyst. Tror inte någon luftkylare vinner över denna i kylning/ljudnivå prestanda. Men med mycket positivt kommer också negativt.

- Den är otroligt lång och tar mycket plats. Så se till att du får plats i chassit innan du köper den.
- Kylpastalimmet som följer med kan bara användas första gången då det är två påsar som måste öppnas och blandas.
* Det följer inte med någon manual men du kan hitta den här http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1085609-arctic-cooling-accelero-xtreme-7970-a/.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Nov 2008

Jag vet att den är fruktansvärt lång, den kommer inte få plats i chassit utan jag måste offra en del ab HDD buren, därför jag frågat efter alternativ.
Med det ser ut som att det inte finns något alternativ till den, så det är väll helt enkelt den man får skaffa, för referenskylaren har jag ledsnat på

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Maj 2007

Segt på marknaden, antingen den eller så är det färdiga eftermarknadskylare som gäller verkar det som :/.

RTS :D

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av cheben:

Jag vet att den är fruktansvärt lång, den kommer inte få plats i chassit utan jag måste offra en del ab HDD buren, därför jag frågat efter alternativ.
Med det ser ut som att det inte finns något alternativ till den, så det är väll helt enkelt den man får skaffa, för referenskylaren har jag ledsnat på

Har inte heller sett några eftermarknadsalternativ förutom Accelero och vattenblock. Men det gör ingenting egentligen. Accelero är värd det. Har sådana på båda mina GTX460, knäpptyst och svalt, trots hög klock och hög stress på korten.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.