Permalänk
Medlem

Razers Megalodon vs. Logitech g35

Jag köpte Razers Megalodon igår och fick dom inte att fungera. Följde två olika guider som jag hittade på nätet men fortfarande fick jag inte ens ut ett test ljud från dom. Vad jag förstod det som efter ett tag sökande var att många med windows 7 har samma problem, dock verkar ju väldigt många rekommendera dom här på forumet när jag läst runt ett tag.

Nu funderar jag iallafall på att lämna tillbaka dom, om jag inte får de att fungera och köpa Logitechs g35. Vilken av dom skulle ni rekommendera? Är det någon som känner till mitt problem och har några tips om hur man får ljud i Megalodonen?

Permalänk
Medlem

Hörlurarna använder usb. För att de ska fungera får du gå till
Start -> Kontrollpanelen -> Ljud, alt
Start -> Kontrollpanelen -> Hårdvara och Ljud -> Ljud

Om du nu kopplar ut hörlurarna medans du tittar på listan där så kan du se att ngn enhet försvinner. När du kopplar in hörlurarna igen borde den åter igen komma fram. Klicka på den enheten och välj "Sätt som standard". Nu borde ljudet fungera!

Du kan även behöva göra samma sak under fliken "Inspelning" i samma fönster för att microfonen även ska fungera.

Anledningen till detta är att usb-hörlurar använder sig av ett inbyggt ljudkort och blir således en helt ny ljudenhet.

Jag har ovan antagit att du har Windows 7 och jag har översatt menyvalen från Engelska vilket betyder att de kanske inte är helt korrekt översatta.

Lycka till!
//2infinity

Permalänk
Medlem

uppdatera drivrutinerna också! finns på razerzone.com

Visa signatur

Intel Core i5 3570K @ 4.0GHz / Noctua NH-D14 | Gigabyte Geforce GTX 670 WindForce 3X| ASRock Z77 Pro4 | Cooler Master Silent Pro M 600W | Corsair Vengeance CL9 2x4GB LP | Seagate Barracuda 1TB 7200rpm| Fractal Design R4 | Acer 24'' G245HQbid |||| *Tillbehör* | Razer Megalodon 7.1 Headset | Razer Mamba | Citera gärna! Annars glömmer jag!! | Fri frakt för Swec!

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen!

De hjälpte mig tyvärr inte, så jag lämnade tillbaka dom. Blir att söka runt lite och läsa på lite innan jag bestämmer mig för vad det blir till slut.

Är lite sugen på Logitech, men det verkar som många tycker de är tunga och jobbiga att använda om man sitter länge. Sen blev jag väldigt sugen på trådlösa, så man kan lyssna på musik eller fortsätta prata på mumble även i tvättstugan