Vad tycker du om D3 betan so far?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azodan:

dom sa på videon om svårighetsgraderna att det ska gå att köra solo på inferno.

Det låter bra, ibland vill man liksom ta det lungt och spela själv i sin egen takt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Om inferno motsvarar Diablo2's hell så tror ja alla kommer ge sig in på det.
Hoppas det blir en riktig utmaning och jag hoppas att det krävs fullt game

Jag tvivlar starkt på att "alla" kommer ta sig dit. Möjligtvis många av de äldre spelarna som spelade igenom NM kanske till och med Hell. Men det var långt ifrån "alla" som spelade D2. D2 var stort inom "casuals" också.

Skrivet av subruz:

Kanske är väl det som är poängen, Diablo II var inte alls svårt på normal men det är fortfarande bra mycket svårare än Diablo III som är näst intill förolämpande enkelt. Jag spelade samtliga klasser genom Open Betan (som motsvarar gissningsvis en tredjedel eller halva Act 1 i DII) i öppna spel på B-net och jag såg ALDRIG någon dö, trots att de flesta inte har en aning om hur spelet fungerar. Det händer inte i Diablo II, punkt.

Men i slutändan är diskussionen ganska ointressant då dåliga (eller rent utav faktiskt handikappade) spelare kan ta del av spelet, de som söker mer utmaning kommer ändå att finna det i den delen av spelet som har betydelse för dom, d.v.s. end game. Det är väl den udda casual-spelaren som blir drabbad, han eller hon som inte orkar investera mycket tid men som ändå söker lite utmaning. Och ja, kanske folk som tycker hela första Diablo III upplevelsen blir våldsamt förstörd p.g.a. av den enkla svårighetsgraden... men helt ärligt, jag är rätt övertygad om att det handlar om en försvinnande liten del av spelarna och jag själv är verkligen inte en av dom.

Så du menar seriöst att du eller någon du känner dog i D2 vid eller innan Blood Raven? Geez. Då kanske ni skulle lära er att spela det först? Seriöst, D2 på Normal fram till.. Andariel/Butcher var inte ens svårt. Jag har knappt någonsin behövt använda en Potion fram till de två.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Jag tvivlar starkt på att "alla" kommer ta sig dit. Möjligtvis många av de äldre spelarna som spelade igenom NM kanske till och med Hell. Men det var långt ifrån "alla" som spelade D2. D2 var stort inom "casuals" också.

Så du menar seriöst att du eller någon du känner dog i D2 vid eller innan Blood Raven? Geez. Då kanske ni skulle lära er att spela det först? Seriöst, D2 på Normal fram till.. Andariel/Butcher var inte ens svårt. Jag har knappt någonsin behövt använda en Potion fram till de två.

Call me old fashioned... Men spelade man inte igenom Hell så spelade man inte heller Diablo2!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Call me old fashioned... Men spelade man inte igenom Hell så spelade man inte heller Diablo2!

Jag håller till en vis del med.
Men never the less.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk

OT:

PÅ mitt battle.net konto ligger förutom Diablo 3 betan, ochså Starcraft2 full client download.
Vad betyder detta? Kan man testa spelet gratis eller?

Permalänk

Vilken karaktär är roligast att spela som då tycker ni?
Funderar på att starta en munk. Bra eller anus?

(har bara varit trollmann)

Permalänk
Medlem

Testade betan under open, lirade barbarian och wizard.
Kommer nog att spela Barb när det är dags.

Dock saknade ja känslan av Diablo 2. Kan vara att man nött detta för mycket, men Diablo 3 känndes..för annorlunda?
Återstår att se om man kommer spela lika mycket som 2.
Saknar mest fria attributer samt skills, och gillar inte riktigt alla 'detaljer' som man kan se på sin karaktär i D3, vet inte varför men känns överflödigt.
My 2 cents.

Permalänk

Jag orkade mig igenom den lilla del av act 1 som är tillgänglig i betan med 3 av de 5 klasserna i helgen, och jag fick ett intryck som var över mina förväntningar, och då har jag ändå sett fram emot D3 ett tag!

Alla klasser kändes välpolerade och nischade och alla var grymt trevliga att spela. Sen var självklart vissa lättare att komma igång med och starkare i ett så tidigt skede av spelet som betan innehåller, men efter att ha testat alla klasser är jag helt kluven över vad jag ska skapa för första karaktär.

Även om det förekommer en del klagomål vad gäller customization över de designbeslut blizzard tagit i D3 som skiljer sig från D2 så håller jag helt med blizzard om allt det jag har läst om än så länge. T.ex. att skrota skill-tree systemet och i stället plocka in den befintliga rune-systemet. Även borttagningen av det (i min mening) meningslösa attribute-allocation systemet var välkommet.

Det som håller utvecklingen av en karaktär genom spelet intressant för mig är användbara unlocks, och i det systemet de har på plats kommer man kunna låsa upp 1-5 abilities/passives/runes per level-up, att jämföra med att i d2 få ytterligare en skillpoint att spara på tills man når den där magiska leveln där man låser upp sin huvud-ability i skillträdet...

Sen hade jag otroliga prestandaproblem där spelet låste sig när jag använde nya abilities eller stötte på vissa fiender för första gången. Det lär vara fixat i releaseversionen hur som helst, och det har även blizzard sagt att det ska. (min maskin är 2600k och gtx570 med spelet på en force gt 128gb)

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Jag tycker det är ganska oärligt att säga att en en skill rune gör en ability till en helt annan sådan, de flesta skill runes har ingen dramatisk inverkan på hur ability'n fungerar. En skill rune skillnad omvandlar heller en build till en helt annan och sedan är mängden valbara abilities begränsade av invertes synergier och energikonsumtion.

Det vill säga, det är inte antalet möjliga kombinationer som har betydelse utan antal build-stilar eller 'filosofier' och deras relativa styrka. Jag kan lova dig att det går att komma upp med ett löjligt antal skill-kombinationer i Diablo II också om du tar med totala nonsens-builds eller räknar två frozen orb-builds som olika för att den ena har en extra skill point i Frozen Armor. I praktiken finns det bara 3-4 Sorceress builds och jag ser inte hur det skulle se särskilt annorlunda ut för Wizards i Diablo II.

Det är däremot ett definitivt större urval av abilities tidigt i spelet och p.g.a. av den låga svårighetsgraden kommer spelare också enkelt undan med mindre optimala lösningar. Dessutom är det ett ständigt flöde av nya abilities, skill runes och gear som rör om i grytan på vägen till 60. Detta får ju ses som positivt.

Jag håller med dig i mycket, men jag föredrar iaf detta framför "point" systemet från D1/D2 då alla bara körde de få "optimala builds" som fanns för att bli "bäst" och för att inte vara "sämre" än någon annan, och att säga att D3 är mer förlåtande eller att man "kommer undan" med mindre "optimala builds" nu tycker jag låter lite fel. Den optimala builden skiljer ju sig från person till person, säg att du kanske vill köra nån sorts "singel target, max dps" och du får det att funka när du spelar solo så är ju de bra, men säg att jag vill köra någon typ av melee wiz, typ CQC AoE wiz så kan jag göra det och. Det finns för och nackdelar med alla builds men som jag ser det så finns det fler valmöjligheter i D3 till builds som sågs som "skit" i D1/D2, med hjälp av till exempel runor etc. Men själv klart så kommer det finnas builds i D3 som är totalt värdelösa också precis som innan. Man skulle kunna säga att D3 är gjort för mer casual players men de tror jag inte, visst hela specc systemet känns enklare men spelet i sig tror jag är mycket svårare. Och i Betan har vi bara fått testa "tutorial" på Normal (Del 1 av Act 1) så egentligen så vet vi inte så mycket om spelet.

Här finns en video från BlizzCon (mycket gäller inte längre) men där tar dom iaf upp lite om specc's och gameplay.
http://www.youtube.com/watch?v=LY3wqAsVvWo&hd=1

Och här är bara om Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=mA5_z_7fFQ4&hd=1

Jag vet inte mer än någon annan om D3 men jag hoppas jag får mer av en utmaning i D3 än vad jag fått i tidigare Diablo spel.

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spetch:

Call me old fashioned... Men spelade man inte igenom Hell så spelade man inte heller Diablo2!

Jag lyckades aldrig klara diablo 2 på hell. Jävla ancients nitade mig hela tiden. Helt omöjligt solo. Lyckades aldrig ta mig förbi dem

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Jag lyckades aldrig klara diablo 2 på hell. Jävla ancients nitade mig hela tiden. Helt omöjligt solo. Lyckades aldrig ta mig förbi dem

Nja. Spelade du Single Player eller Solo så vart det ju självklart lite svårare.

Att dra ihop en 7-8 pers och spela Hardcore tsm är riktigt roligt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kriistoffer:

Vilken karaktär är roligast att spela som då tycker ni?
Funderar på att starta en munk. Bra eller anus?

(har bara varit trollmann)

Av vad jag hann med att testa sista open beta kvällen så kändes melee klasserna roligare/mer varierade/mer action. Monk var riktigt rolig.

Nu hann jag inte testa alla klasser och spelade bara upp till döda SK med varje så jag maxade inte ens lvl på någon karaktär i betan. Men det är iaf min begränsade erfarenhet av betan.

Det sagt så kommer min första karaktär vara en wis av den enkla anledningen att jag alltid gillar att spela casters

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk

Hihi jag med. Kände mig dock väldigt överkraftfull.
Damen som är insnöad på MMORPG sa över axeln: -wtf vilka overkligt kraftfulla magier du har.

Men det är ju 2 helt olika typer av spel....försökte också förklara detta men men.

Permalänk

Hur blir det med titlar någon som vet. I D2 fick man ju olika titlar när man klarade spelet på olika svårighetsgrader samt HC.

Permalänk
Medlem
Skrivet av highspeed:

Hur blir det med titlar någon som vet. I D2 fick man ju olika titlar när man klarade spelet på olika svårighetsgrader samt HC.

Vet inte.
Men desto mer achievements, svårighetsgrader du klarar och så, så kan du ändra din Banner till mer episk stil och detaljer.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jo munken var lite imba precis i början. Får se hur bra man överlever med den senare när man blir omringad av fiender. Fördelen med casters är ju att man kan kitea, iaf är det min tanke. Vi får se hur det kommer funka i inferno xD

Citat:

Many players are discussing about the Inferno Difficulty since Diablo 2’s Hell just had reduced resistances and that was it. Will there be any type of special feature just for the inferno mode? Also can you solo it?
It will be a lot different from Hell mode in Diablo 2, such as a monster creating a wall to stop the player from fleeing from the monster or blocking off ranged attacks with the use of the wall. The AI will move significantly different also you will be able to solo it even though the difficulty will be a bit easier with co-op it is not a must.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av ninjaman_:

Sen hade jag otroliga prestandaproblem där spelet låste sig när jag använde nya abilities eller stötte på vissa fiender för första gången. Det lär vara fixat i releaseversionen hur som helst, och det har även blizzard sagt att det ska. (min maskin är 2600k och gtx570 med spelet på en force gt 128gb)

Datorn är det inga fel på iallafall
Var hela spelet nerladdat eller var det bara"ready to play"? Jag hade sjuka problem med det när det var just färdigt att spela men inte färdignerladdat. Så fort nya monster spawnade eller en ny skilleffect laddades in så frös spelet i 5-10 sekunder och ibland hängde det helt. När det var nerladdat flöt det som vatten.
Det har säkerligen med betan att göra och eventuellt krånglande drivisar. Det är säkert fixat till launch

Visa signatur

Raven RV02-e // 2500k@4.5GHz // 16GB 1866MHz // Sapphire 390// AX1200 // Silver Arrow // AsRock p76 E4 Gen 3 // Majestouch 2, bruna // 128GB Crucial m4 som systemdisk, 2TB WD Green som lagring och BX100 250GB för spel // ATH-m50x

AW 14
"Citera" för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Så du menar seriöst att du eller någon du känner dog i D2 vid eller innan Blood Raven? Geez. Då kanske ni skulle lära er att spela det först? Seriöst, D2 på Normal fram till.. Andariel/Butcher var inte ens svårt. Jag har knappt någonsin behövt använda en Potion fram till de två.

Ursäkta, men vad är detta för trams?

Först och främst så täcker innehållet i DIII betan mer än motsvarande vägen till Blood Raven i DII. För det andra är du antingen avsevärt bättre än majoriteten av spelarna för de allra flesta kommer att använda en potion på första rare monsterpacket, Rakinishu etc är rätt hårda om man inte har grindat innan (och vem gör det?).

Jag ser inte hur man kan säga att DIII betan inte är lättare än motsvarande bit i DII. Det finns bara inte.

Åter igen så spelar det däremot ingen större roll.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Ursäkta, men vad är detta för trams?

Först och främst så täcker innehållet i DIII betan mer än motsvarande vägen till Blood Raven i DII. För det andra är du antingen avsevärt bättre än majoriteten av spelarna för de allra flesta kommer att använda en potion på första rare monsterpacket, Rakinishu etc är rätt hårda om man inte har grindat innan (och vem gör det?).

Jag ser inte hur man kan säga att DIII betan inte är lättare än motsvarande bit i DII. Det finns bara inte.

Åter igen så spelar det däremot ingen större roll.

Om du gör alla quests i ordning och dödar de mobs du stöter på på vägen i D2 Act 1 så är det sjukt lätt eftersom du hinner levla rätt högt innan du stöter på motstånd. Skillnaden är väll att upplägget i D2 gör det enklare att "råka" hoppa över quests och områden och komma in på svårare områden snabbare och då vid en lägre lvl.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem
Skrivet av swerock:

Jag håller med dig i mycket, men jag föredrar iaf detta framför "point" systemet från D1/D2 då alla bara körde de få "optimala builds" som fanns för att bli "bäst" och för att inte vara "sämre" än någon annan, och att säga att D3 är mer förlåtande eller att man "kommer undan" med mindre "optimala builds" nu tycker jag låter lite fel. Den optimala builden skiljer ju sig från person till person, säg att du kanske vill köra nån sorts "singel target, max dps" och du får det att funka när du spelar solo så är ju de bra, men säg att jag vill köra någon typ av melee wiz, typ CQC AoE wiz så kan jag göra det och. Det finns för och nackdelar med alla builds men som jag ser det så finns det fler valmöjligheter i D3 till builds som sågs som "skit" i D1/D2, med hjälp av till exempel runor etc. Men själv klart så kommer det finnas builds i D3 som är totalt värdelösa också precis som innan. Man skulle kunna säga att D3 är gjort för mer casual players men de tror jag inte, visst hela specc systemet känns enklare men spelet i sig tror jag är mycket svårare. Och i Betan har vi bara fått testa "tutorial" på Normal (Del 1 av Act 1) så egentligen så vet vi inte så mycket om spelet.

Här finns en video från BlizzCon (mycket gäller inte längre) men där tar dom iaf upp lite om specc's och gameplay.
http://www.youtube.com/watch?v=LY3wqAsVvWo&hd=1

Och här är bara om Gameplay:
http://www.youtube.com/watch?v=mA5_z_7fFQ4&hd=1

Jag vet inte mer än någon annan om D3 men jag hoppas jag får mer av en utmaning i D3 än vad jag fått i tidigare Diablo spel.

Jag har aldrig godkänt påståenden som att 'optimala builds' skiljer sig från person till person, i alla fall inte i spel där ingen särskild färdighet krävs för att utföra en strategi. Sen behöver man nödvändigtvis inte spela för att farma gear så snabbt som möjligt, somliga kommer säkerligen att lägga extra krut på att fä sämre men roligare builds att fungera genom att offra hastighet eller kompensera med bättre gear.

Men ska nu Diablo III vara så svårt som Blizzard lovar så kommer det vara ytterst få om någon alls som kommer att kunna spela en icke-optimal build i Inferno. Jag tyckte det var lite kul att combat sorcen Blizzard visar upp faktiskt är pinsamt nära att dö på första monstergruppen den stöter på.

Blizzard kommer aldrig att balansera spelet bra nog för att alla builds ska sannerligen vara viable om spelet ska vara så svårt som de lovar, man kan inte både ha och äta kakan trots allt.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Jag har bara spelet under helgen som det var öppen beta så jag har inte så mycket erfarenhet men överlag så var jag tyvärr inte jätteimponerad. Har spenderat en hel del timmar på Diablo 2.

Gillade inte direkt det nya potion-systemet (eller avsaknaden av potion kanske man ska säga). Knappast den mest chockerande förändringen men ändå något jag kommer sakna av någon anledning.

Ändringen av attributes (automatiskt) var väl ändå ok. Det medförde inget i D2 eftersom att alla körde samma.

Skill-systemet är väl den mest dramatiska förändringen och jag har svårt att säga ifall det här är en bättre eller sämre lösning, spelade betan så lite.
Jag kan se att det finns fördelar, det är lätt att ändra och prova andra builds, ingenting kan gå fel och det är hela är väldigt förlåtande (vilket kan anses vara en dålig sak). Enda uppgraderingarna man kan göra till sina skills är att hitta bättre vapen, kanske är bättre än att klicka en gång för att uppgradera sina skills. Bara man känner att ens karaktär blir starkare på något sätt så funkar det säkert bra.

Loota items är roligt och beroendeframkallande som vanligt!

Det var inte så spännande när jag körde coop (vilket jag bara gjorde ett par gånger), troligen berodde det mycket på att betan var alldeles för lätt dock.. Det fanns inte heller någon direkt konkurrens mellan spelare med tanke på det nya loot-systemet och avsaknaden av PvP. Vi ska alla vara vänner nu!

Kommer antagligen ändå köpa Diablo 3, det är ändå Diablo även fast mycket har ändrats. Blizzard brukar inte heller vara snåla med patchar vilket alltid är roligt (även fast grund-saker i gameplayet som jag inte riktigt gillade i betan inte lär ändras i några patchar).

Permalänk
Medlem
Skrivet av guran33:

Jag har bara spelet under helgen som det var öppen beta så jag har inte så mycket erfarenhet men överlag så var jag tyvärr inte jätteimponerad. Har spenderat en hel del timmar på Diablo 2.

Gillade inte direkt det nya potion-systemet (eller avsaknaden av potion kanske man ska säga). Knappast den mest chockerande förändringen men ändå något jag kommer sakna av någon anledning.

Ändringen av attributes (automatiskt) var väl ändå ok. Det medförde inget i D2 eftersom att alla körde samma.

Skill-systemet är väl den mest dramatiska förändringen och jag har svårt att säga ifall det här är en bättre eller sämre lösning, spelade betan så lite.
Jag kan se att det finns fördelar, det är lätt att ändra och prova andra builds, ingenting kan gå fel och det är hela är väldigt förlåtande (vilket kan anses vara en dålig sak). Enda uppgraderingarna man kan göra till sina skills är att hitta bättre vapen, kanske är bättre än att klicka en gång för att uppgradera sina skills. Bara man känner att ens karaktär blir starkare på något sätt så funkar det säkert bra.

Loota items är roligt och beroendeframkallande som vanligt!

Det var inte så spännande när jag körde coop (vilket jag bara gjorde ett par gånger), troligen berodde det mycket på att betan var alldeles för lätt dock.. Det fanns inte heller någon direkt konkurrens mellan spelare med tanke på det nya loot-systemet och avsaknaden av PvP. Vi ska alla vara vänner nu!

Kommer antagligen ändå köpa Diablo 3, det är ändå Diablo även fast mycket har ändrats. Blizzard brukar inte heller vara snåla med patchar vilket alltid är roligt (även fast grund-saker i gameplayet som jag inte riktigt gillade i betan inte lär ändras i några patchar).

Enda uppgraderingarna är att hitta nya vapen? Du kan ju använda olika runor också.
Konkurrens mellan spelare ska det inte vara när man kör coop, då ska man köra PVP

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeqvist:

Enda uppgraderingarna är att hitta nya vapen? Du kan ju använda olika runor också.
Konkurrens mellan spelare ska det inte vara när man kör coop, då ska man köra PVP

Runorna är ju ingen uppgradering dock, dom gjorde bara att skillsen fungerade annorlunda och blev bättre i vissa situationer? Inte blev dom direkt bättre.

Nä det stämmer väl med just coop men det var annorlunda i Diablo 2. Jag gillade att det var mer tävling emellan spelare och man kunde döda varandra om man ville. Fast visst, det kommer fortfarande vara tävling om vem som har bäst items och ligger högst upp på laddern bara att man inte kan förstöra på något sätt för varandra längre. Jag tyckte Diablo 2 var ett vinnande koncept så det är väl mest därför jag tycker det känns tråkigt. Hoppas på det bästa ändå och att man kan lägga ner många timmar på även D3.

Permalänk
Medlem

Finns ju även damage modifiers på andra items, t.ex. ringar med +2-4 dmg som man kan ha två av. Ökade min dmg från 40ish till 55ish+. Så visst finns det fler bra uppgraderingar än vapen.
Även stat points i din main stat gör väldigt stor skillnad. 1 poäng är väl 1% increased dmg?

Permalänk
Medlem
Skrivet av subruz:

Jag har aldrig godkänt påståenden som att 'optimala builds' skiljer sig från person till person, i alla fall inte i spel där ingen särskild färdighet krävs för att utföra en strategi. Sen behöver man nödvändigtvis inte spela för att farma gear så snabbt som möjligt, somliga kommer säkerligen att lägga extra krut på att fä sämre men roligare builds att fungera genom att offra hastighet eller kompensera med bättre gear.

Men ska nu Diablo III vara så svårt som Blizzard lovar så kommer det vara ytterst få om någon alls som kommer att kunna spela en icke-optimal build i Inferno. Jag tyckte det var lite kul att combat sorcen Blizzard visar upp faktiskt är pinsamt nära att dö på första monstergruppen den stöter på.

Blizzard kommer aldrig att balansera spelet bra nog för att alla builds ska sannerligen vara viable om spelet ska vara så svårt som de lovar, man kan inte både ha och äta kakan trots allt.

Jag håller med dig, för så är det. Jag tror man kan klara Inferno med mindre optimala builds så länge man är vaksam och tar de lugnt. Hahahaha ja den är ju de, Men jag gillar även det Jay Wilson svara på sin Twitter: https://twitter.com/#!/Angryrobotics/status/196234226159460352

Citerar:
Hi Jay, quick question: is Inferno mode designed to be beatable by an HC character?
Not really, but please consider that as a challenge.

EDIT: Nä de med kakan är sant. Men nu kan vi iaf förvänta oss en utmaning

Visa signatur

Dator: Duglig. Padda: Asus Eee Pad Transformer TF101.
Konsol: PS4. Telefon: Nexus 5.

Citera om ni vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av micke_930:

Spelade Wizard och spelet är ju bra mycket enklare än Diablo 2 i alla fall vilket kanske inte var så oväntat. Efter att ha spelat genom hela betan så sänktes min hype för Diablo 3, spelet är så jäkla simpelt. Jag kommer att ge fullversionen ett försök dock och jag hoppas innerligen att det blir bra mycket svårare på högre svårighetsgrader.

När man körde själv var spelet lite utmanande men så fort man hade ett party så behövde man inte oroa sig för någonting längre.

hur svårt va diablo 2 betan da? sjukt simpelt... tror man kommer få valuta för sina pengar. och tycker du det är för lätt spela HC, då kommer du inte tycka d e lika lätt

Permalänk
Medlem

Alldeles för lätt måste jag säga. Kommer så många health-globes så det är förbannat svårt att dö.
Den enda gången det var svårt var jag lirade multiplayer (4p) o jag slogs mot en hel grupp själv, då var det lite svårt men jag klara't.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eronki:

Alldeles för lätt måste jag säga. Kommer så många health-globes så det är förbannat svårt att dö.
Den enda gången det var svårt var jag lirade multiplayer (4p) o jag slogs mot en hel grupp själv, då var det lite svårt men jag klara't.

Precis som D2 så långt.
Seriöst. Detta argument är så dåligt.

Visa signatur

Twitch - Eldritzh.com
Desktop: Corsair 4000X \ ASUS X570-F \ 3900X \ 32GB DDR4 \ 3090 Suprim X \ 1x Intel6660P M.2 1TB 2x 850 EVO 500GB \ 1000W Corsair \
Server: Node 304 \ 16GB RAM \ 20TB - Plex, RedBot, etc.
Konsoler: NES \ SNES \ N64 \ GameCube \ Wii \ Playstation + Diverse Tillbehör

Permalänk
Medlem

Jag tycker om grafik stilen mörk mystisk stämning och sedan den blodiga slakten som blir med sin barbar herrejäklar jag hade höga förväntningar på detta och betan slog till perfekt så nu har man än mer förväntningar skill/run systemen tycker jag är perfekt och att dom gjort så man får välja enkelt/avancerat är bra så vi som vill flytta runt skillsen som vi vill får göra det och dom som är nya inom Diablo kan enkelt köra med basic infon.

mitt betyg så här är ju 5/5.

Sedan folk tycker det är lätt, alla spel är lättare i början än mot slutet vore ju dumt och börja på inferno och avsluta på normal.

och med tanke på att ingen på blizzard har klarat av inferno så bör det vara rätt svårt.
Was anyone in the internal test team able to beat D3 Inferno difficulty?
No (Source https://twitter.com/#%21/Angryrobotics/status/197027154352013... )

Visa signatur

PS4: Xnetium (Street fighter V, Diablo 3 etc...)
Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Azoicer:

Precis som D2 så långt.
Seriöst. Detta argument är så dåligt.

Tråden handlar om vad tycker om betan, jag skrev en åsikt inte ett argument.

Visa signatur

AMD 5800X3D | PowerColor 7900 XT MBA | 32 GB DDR4 2666 MHz | Windows 10 Pro (64-bit)