Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2011

Trasig space tangent Razer Lycosa.

Som titeln säger så är min space tangent trasig, den fungerar men bara om man tycker på mitten av den. den är "vinglig" när man trycker ute på kanterna( och det är där jag trycker mest då jag spelar mycket.

behöver något tips på hur/om man kan fixa det?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

fixat på nån minut, ta loss gör rätt.. kan inte säga mycket mer, den sitter fel.. om den inte kom trasig till dig då kan de hända att tangenten i sig är trasig.

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2010

Använd superlim på den sidan där tangentbordet vinglar ner.
Alltså gör en liten klump av superlim så att den hindrar tangenten från att vingla till vänster istället för att gå hela vägen ner.

Stationära:[Fractal Design R2], [Asrock Fatal1ty Professional] , [Vengeance low profile 1600mhz]
[Intel Core i5 2500k 3.3 ghz (Kyld av Noctua nh-d14)], [ Referens XFX HD 6970],
[Corsair TX 650 watt], [ca 750 GB utrymme], [2x Gentletyphoon Utblås och 2x Fractal design inblås]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2012
Skrivet av lars.marthin:

Som titeln säger så är min space tangent trasig, den fungerar men bara om man tycker på mitten av den. den är "vinglig" när man trycker ute på kanterna( och det är där jag trycker mest då jag spelar mycket.

behöver något tips på hur/om man kan fixa det?

Finns klipp på Youtube där man visar hur det ska sitta. Pilligt men sedan brukar det funka.

Corsair Obsidian 900D // Asus RIVBE // Intel i7 4930K // Corsair AX 1200W // G.Skill 4 X 4gb 2400 // 2 x Asus Strix GTX 980 ti // 2xIntel SSD 335 240GB // Seagate SSD 480GB //2 X Seagate 2T // Asus PB287Q // Corsair 2000 // Razor Tiamat 7.1 // Logitec 5.1 //

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Nov 2011

såg att en hållare till den metall röret under knappen gått sönder, blir och köra limvarianten.. hope for the best!