Diablo 3 pay 2 win?

Permalänk

Diablo 3 pay 2 win?

Kommer real money auction house kunna göra diablo 3 till p2w? :S Eller kommer man bara kunna sälja typ små saker som potions typ? Kommer det finnas sätt att tjäna riktiga pengar på det? Eller kommer pengarna man sätter in bara att kunna användas i auction house?
Kommer det ens finnas nått auction house utan real money?

Om det kommer bli så, då finns det bara en sak att säga... Fyfan. Snacka om att förstöra ett spel

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Kommer real money auction house kunna göra diablo 3 till p2w? :S Eller kommer man bara kunna sälja typ små saker som potions typ? Kommer det finnas sätt att tjäna riktiga pengar på det? Eller kommer pengarna man sätter in bara att kunna användas i auction house?
Kommer det ens finnas nått auction house utan real money?

Om det kommer bli så, då finns det bara en sak att säga... Fyfan. Snacka om att förstöra ett spel

Googla vetja. Det är det vi gör när vi inte kan svaret...

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Skrivet av Kimolsson:

Kommer real money auction house kunna göra diablo 3 till p2w? :S Eller kommer man bara kunna sälja typ små saker som potions typ? Kommer det finnas sätt att tjäna riktiga pengar på det? Eller kommer pengarna man sätter in bara att kunna användas i auction house?
Kommer det ens finnas nått auction house utan real money?

Om det kommer bli så, då finns det bara en sak att säga... Fyfan. Snacka om att förstöra ett spel

Kommer gå att sälja för guld eller riktiga pengar och valet kommer finnas att antingen få det på sitt battle.net-konto eller till paypal. man kommer kunna sälja allt från karaktärer till potions.
http://www.diablowiki.net/Auction_House
eller
http://us.blizzard.com/en-us/company/events/diablo3-announcem...

Visa signatur

Corsair Vengeance LPX 4x8GB DDR4 2666MHz CL16 | Intel Core i7 6700 3,4 GHz 8MB | MSI Z170A KRAIT GAMING | Corsair Force Series 3 120 GB | Seagate SSHD Desktop 2 TB 7200 RPM 3,5" | Creative Sound Blaster Z PCIe | Western Digital 500 GB | Samsung Writemaster | Corsair TX750 V2 750 W | EVGA GeForce GTX 970 4GB SSC ACX 2.0+| Fractal Design Define R5 (Svart)

Permalänk

Diablo 3 är ju ingen tävling och har ingen påtvingad PvP, så nej det är inte pay2win.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Medlem

Ser inte heller hur det påverkar dig. Det är ett singelplayer spel med co-op. Man vinner inget extra för att man köper loot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Ser inte heller hur det påverkar dig. Det är ett singelplayer spel med co-op. Man vinner inget extra för att man köper loot.

Senare i spelet släpper de pvp och det är då jag tror att han tänker på att det är lite pay2win.

Visa signatur

MAIN:   | 4770k | r9 290 tri-x OC | 16GB | Be Quiet Shadow Rock 2 | Corsair 350D | EVGA Supernova G2 850w |
HTPC:   | 4360 | 8GB | Scythe Shuriken Rev. B | Cooler Master Elite 120 |
Laptop: HP spectre x360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Kommer real money auction house kunna göra diablo 3 till p2w? :S Eller kommer man bara kunna sälja typ små saker som potions typ? Kommer det finnas sätt att tjäna riktiga pengar på det? Eller kommer pengarna man sätter in bara att kunna användas i auction house?
Kommer det ens finnas nått auction house utan real money?

Om det kommer bli så, då finns det bara en sak att säga... Fyfan. Snacka om att förstöra ett spel

Nej det kommer inte öra D3 till p2w, däremot ger det de som inte har tid att spela så mycket en chans att spela på Inferno de också.
Ja det kommer gå att tjäna riktiga pengar på det, virtuella items har exploderat i en riktig marknad de senaste åren, personligen började jag tjäna pengar redan i D2 där jag drog in strax över 10.000kr under den första månaden av 1.10 ladder (första säsongen).
Pengarna som man tjänar på RMAH kan antingen sättas in på ditt Blizzard konto och då kan de endast användas där eller så kan du välja att få de utbetalade till ett Paypal konto, sätter du in de på Blizzard kontot kan du inte få ut pengarna i handen.
Det kommer finnas ett Gold auction house också så oroa dig inte. I hardcore så kommer endast Gold AH finnas.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedSparowes:

Diablo 3 är ju ingen tävling och har ingen påtvingad PvP, så nej det är inte pay2win.

Klart det är en tävling....om att ha bäst gear, sen får du ju fördelar i pvp oxå.

Skrivet av ozo64:

Ser inte heller hur det påverkar dig. Det är ett singelplayer spel med co-op. Man vinner inget extra för att man köper loot.

Skulle vilja påstå att Diablo är mer multiplayer spel än singleplayer spel...

Permalänk
Medlem
Skrivet av TiasE:

Nej det kommer inte öra D3 till p2w, däremot ger det de som inte har tid att spela så mycket en chans att spela på Inferno de också.
Ja det kommer gå att tjäna riktiga pengar på det, virtuella items har exploderat i en riktig marknad de senaste åren, personligen började jag tjäna pengar redan i D2 där jag drog in strax över 10.000kr under den första månaden av 1.10 ladder (första säsongen).
Pengarna som man tjänar på RMAH kan antingen sättas in på ditt Blizzard konto och då kan de endast användas där eller så kan du välja att få de utbetalade till ett Paypal konto, sätter du in de på Blizzard kontot kan du inte få ut pengarna i handen.
Det kommer finnas ett Gold auction house också så oroa dig inte. I hardcore så kommer endast Gold AH finnas.

Jasså, du är en av de störiga bottar/sellers i D2...

Permalänk
Medlem

Jag håller med att det är ganska dåligt med real money AH, däremot kommer jag inte påverkas ett dugg av detta då jag till stor del enbart kommer att köra Singleplayar och Co-up med mina vänner.

Visa signatur

| CPU: Intel 11900K | GPU: ASUS RTX 3080 OC | Moderkort: Asus Prime Z590-A | RAM: Corsair LPX 32GB@3600MHz | CPU-Kylare: Noctua NH-U12A | Primär SSD: Samsung 970 Evo Plus 2TB | Sekundär SSD: Samsung 860 EVO 1TB | Ljudkort: Asus Xonar Essence STX | Nätaggregat: Corsair RM850x v2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact | Kringutrustning: LG UltraGear 27GL850, Dell U2412M, Ducky One 2 Mini, Filco Majestouch 2 TKL, Filco Majestouch 2, Logitech G Pro X Superlight, Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kimolsson:

Kommer real money auction house kunna göra diablo 3 till p2w? :S Eller kommer man bara kunna sälja typ små saker som potions typ? Kommer det finnas sätt att tjäna riktiga pengar på det? Eller kommer pengarna man sätter in bara att kunna användas i auction house?
Kommer det ens finnas nått auction house utan real money?

Om det kommer bli så, då finns det bara en sak att säga... Fyfan. Snacka om att förstöra ett spel

Spela betan. Där märker du rätt snabbt att det finns ett Gold AH. Dock så är betan skittråkig, den tar ju inte ens en timme att köra igenom...

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Diablo 3 är ju ingen tävling och har ingen påtvingad PvP, så nej det är inte pay2win.

Ingen påtvingad pvp? Det är inte många spel som har det. Frågan är hur roligt det är att bara springa runt i singleplayer

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Jasså, du är en av de störiga bottar/sellers i D2...

Jo jag körde en del bottar kan jag utan större problem medge, fast inte när jag fortfarande sålde items, allt som såldes hittades i jakten på world first 99 och jag sålde via ebay så jag spammade inga games med jobbiga itemshop länkar.eller liknande.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Megacrash:

Klart det är en tävling....om att ha bäst gear, sen får du ju fördelar i pvp oxå.

Skulle vilja påstå att Diablo är mer multiplayer spel än singleplayer spel...

Finns ingen pvp i Diablo 3. Det kommer senare och blir endast i arenaform.
Totalt ointressant för min del oavsett. Är bara intresserad av singleplayer och möjligtvis lite co-op.

Permalänk
Inaktiv

Arghh just det ingamesellers och spam kommer ju att floodas som aldrig förr. Hur är det i wow numera? har dom rensat upp i chatten? jag vill minnas att det ett tag var ganska lugnt.
Ber om en funktion där man endast får ta emot meddelanden från dom i sin vännerlista, eller en privacyfunktion då all allmän kommunikation går att stänga av!

Permalänk
Skrivet av anon4992:

Arghh just det ingamesellers och spam kommer ju att floodas som aldrig förr. Hur är det i wow numera? har dom rensat upp i chatten? jag vill minnas att det ett tag var ganska lugnt.
Ber om en funktion där man endast får ta emot meddelanden från dom i sin vännerlista, eller en privacyfunktion då all allmän kommunikation går att stänga av!

I WoW spammas det lika mycket från goldsellers som det alltid gjort. Ingen skillnad.

Permalänk
Skrivet av _MmattiasS_:

Ingen påtvingad pvp? Det är inte många spel som har det. Frågan är hur roligt det är att bara springa runt i singleplayer

Nä, det har du ju rätt i. Counter Strike, CoD Serien, BF serien, TF:C, TF2, QUAKE, UNREAL, BLC, DOTA, LOL är ju bara några små struntspel.
Exempelvis, i TF2 så finns det vissa servrar som ger övertag till folk som donerar till servern, vilket är P2W i ett Player versus Player spel.

Visa signatur

Köpe utav ljudkort? ODAC+O2 COMBO ELLER ASUS XONAR STX
Köpe utav headset? Headsets är skräp, köp hörlur och mic separat.

Permalänk
Skrivet av RedSparowes:

Nä, det har du ju rätt i. Counter Strike, CoD Serien, BF serien, TF:C, TF2, QUAKE, UNREAL, BLC, DOTA, LOL är ju bara några små struntspel.
Exempelvis, i TF2 så finns det vissa servrar som ger övertag till folk som donerar till servern, vilket är P2W i ett Player versus Player spel.

I cod och bf kan du köra campaign. I dota kan du köra mot bots. I lol kan du köra mot minions, i tf2 och cs kan du göra en egen server och skjuta mot väggarna... Ingen av dem har någon påtvingad pvp, det är helt frivilligt.

Permalänk
Medlem

Allt som kommer säljas i AH är saker som vem som helst kan få som drop. Så att klaga är bara löjligt

Permalänk

Läste nånstans att det inte går få ut pengarna i cash, sätts bara in på b.net konto som man kan köpa andra items för och andra prylar via battle.net store....

Visa signatur

CPU:: Intel Core i7-2600K @ 3.9GHz |Mobo: Asus P8P67 Deluxe |RAM: G.Skill DDR3 16 GB |Grafik: Asus Radeon HD 290X DirectCU II |OS: Windows 7 Professional 64-bit |Chassi: Fractal Design R3 |Hårddisk: SSD Samsung 128GB 830 Series & Seagate Barracuda 7200.12 (3TB) |Nätagg: Fractal Design 800W |Mus: Mionix Avior 8200 |KB: Ducky Shine2 Green LED Brown mx |Monitor: Samsung SyncMaster P2370 (2ms / 50000:1 / Slim) @ 1920x1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Twister86:

Läste nånstans att det inte går få ut pengarna i cash, sätts bara in på b.net konto som man kan köpa andra items för och andra prylar via battle.net store....

När man får sålt ett item får man välja om man vill ha ut det i cash (via paypal) eller sätta in det på sitt battle.net konto. Är det väl insatt på battle.net kontot kan man aldrig ta ut det kontant. Lite konstigt upplägg kanske, men är väl för att blizzard inte vill bli klassade som nån form av bank och alla skyldigheter det medför.

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

I cod och bf kan du köra campaign. I dota kan du köra mot bots. I lol kan du köra mot minions, i tf2 och cs kan du göra en egen server och skjuta mot väggarna... Ingen av dem har någon påtvingad pvp, det är helt frivilligt.

Det måste nog vara det sämsta argumenten jag har hört hittills, men jag du kan ju lycka till att vinna i dessa spel om du spelar som dina exempel.
Den största delen utav Diablo 3 kommer att gå ut på PvE och du kan alltså klara "målet" i spelet igenom att besegra Diablo.

Permalänk
Skrivet av SayZk:

Det måste nog vara det sämsta argumenten jag har hört hittills, men jag du kan ju lycka till att vinna i dessa spel om du spelar som dina exempel.
Den största delen utav Diablo 3 kommer att gå ut på PvE och du kan alltså klara "målet" i spelet igenom att besegra Diablo.

Jag vet. Att spela de spelen singleplayer är tråkigare än att åka buss. Precis som med diablo imo. Att du inte är tvungen att spela med andra människor är enligt mig inte ett bra argument för varför det skulle vara okej att kunna köpa till sig bra grejer i spelet för riktiga pengar. Det spelar ingen roll om det är PvP eller PvP, ingen ska kunna köpa sig bättre än någon annan i ett spel enligt mig

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att sätta mig och spela dota i singleplayer. Jag har kanske 60-70h speltid i bf3 och jag har aldrig ens startat campaignen. Jag menade inte att det är kul att spela SP, utan att det är lika tråkigt att göra det i diablo som i andra spel.

Permalänk
Medlem

10000kr på en månad, ta av dig nattmössan snälla. Detta nya system är dåligt enligt mig. Avskyr företag som ska suga varenda öre ur en.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Ingen påtvingad pvp? Det är inte många spel som har det. Frågan är hur roligt det är att bara springa runt i singleplayer

Multiplayer betyder inte automatiskt pvp. D3 kommer vara mycket mer co-op inriktat än pvp.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Haziza:

10000kr på en månad, ta av dig nattmössan snälla. Detta nya system är dåligt enligt mig. Avskyr företag som ska suga varenda öre ur en.

Skickades från m.sweclockers.com

Med bot så låter det inte helt osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeuxlarsson:

Med bot så låter det inte helt osannolikt.

Nästan mer sannolikt utan bot. Han sa att han racade till World First 99 i första Laddern i 1.10.

Ny patch = ofta remake för bottar = finns inga bra bottar.
Bottar är korkade, både på att spela och att loota. En människa värderar loot mycket bättre om han är kunnig, och slänger inte bra saker.
Racade han till 99 spelade han antagligen dag och natt, ungefär som HWL i Wow vanilla, och där ger botting ingen större fördel förutom att man kan spela när man sover.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Jag vet. Att spela de spelen singleplayer är tråkigare än att åka buss. Precis som med diablo imo. Att du inte är tvungen att spela med andra människor är enligt mig inte ett bra argument för varför det skulle vara okej att kunna köpa till sig bra grejer i spelet för riktiga pengar. Det spelar ingen roll om det är PvP eller PvP, ingen ska kunna köpa sig bättre än någon annan i ett spel enligt mig

Jag skulle aldrig kunna tänka mig att sätta mig och spela dota i singleplayer. Jag har kanske 60-70h speltid i bf3 och jag har aldrig ens startat campaignen. Jag menade inte att det är kul att spela SP, utan att det är lika tråkigt att göra det i diablo som i andra spel.

Hur kan du jämföra att spela dota mot botar och spela kampanj i bf3 diablo mm.!?!

Visa signatur

Meshilicious, Amd 7950X3D, Asus X670E-I ,96 GB DDR5 6000,RTX4090 FE, Crucial 4TB Pcie5 m.2 / Corsiar Pcie4 4TB, Samsung 57" G9

Permalänk
Skrivet av Zorgie:

Nästan mer sannolikt utan bot. Han sa att han racade till World First 99 i första Laddern i 1.10.

Ny patch = ofta remake för bottar = finns inga bra bottar.
Bottar är korkade, både på att spela och att loota. En människa värderar loot mycket bättre om han är kunnig, och slänger inte bra saker.
Racade han till 99 spelade han antagligen dag och natt, ungefär som HWL i Wow vanilla, och där ger botting ingen större fördel förutom att man kan spela när man sover.

Här har du fel. Dom senaste patcharna så har bottarna varit uppe från dag 1, och att bottarna kastar bra grejer är för att folket bakombottarna inte tycker det är värt att spara.

Har själv 3 bottar på D2 och i slutet av ladder sparar jag bara shakos med 141 def(max), Perfekta gores, runor Vex+ och bra rares. Allt detta styrs av pickit filer/listor vad för items/prefix/suffix etc.

I början av ladder sparar man mer då det är lönt att sälja det. En shako i början av ladder går på ~300 fgs+ oavsett def, nu går dom på 1fgs.

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem
Skrivet av cookie_monster:

Här har du fel. Dom senaste patcharna så har bottarna varit uppe från dag 1, och att bottarna kastar bra grejer är för att folket bakombottarna inte tycker det är värt att spara.

Har själv 3 bottar på D2 och i slutet av ladder sparar jag bara shakos med 141 def(max), Perfekta gores, runor Vex+ och bra rares. Allt detta styrs av pickit filer/listor vad för items/prefix/suffix etc.

I början av ladder sparar man mer då det är lönt att sälja det. En shako i början av ladder går på ~300 fgs+ oavsett def, nu går dom på 1fgs.

De senaste patcherna har inte varit i närheten lika stora som 1.10, och om du spelade då vet du att bottarna var långt ifrån lika sofistikerade som nu.

Bra configs för rares är väldigt svåra att göra, och det är här de stora summorna ligger. Visst kan bra standarditems gå för höga summor FG i början av ladder (spirit monarch, shako, höga runor) men det är i bra rares och magics de riktiga värdena ligger. Armors med 100/4, JMoDs, circs med class skills + bra stats, javelins med IAS och javaskills, osv osv. Även LLD saker kan vara väldigt värdefulla.

Allt som allt, i början av 1.10 är jag nästan 100 på att man skulle kunna värdera saker mycket bättre manuellt än vad en pickit-fil skulle kunna. Även om man spenderade många timmar med att configa den för allt man kommer på.

Situationen nu är helt annorlunda. Det finns färdiga bottar med jättebra pickits, då det inte kommit många nya items på 8 år (sedan 1.10). En ladder reset nu funkar utmärkt att botta i, och samma sak om det skulle komma en patch. Dock var läget inte så 2004 med 1.10, det är helt enkelt omöjligt att jämföra.

Visa signatur

Fractal Design Arc | Fractal Design Newton R2 650W | Asus Maximus Gene V | Asus GTX 680 | i7-2700k @ 4.6GHz w. Kühler 620 | 2133MHz 8GB RAM | A-data S510 SSD 120GB