Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Aug 2007

trådlöst gaming headset!

Tja.
Letar efter ett trådlöst gaming headset då jag har blivit sjukt less på att sladden ska "snurra fast" i data stolen varenda gång.
Undrar lite över vilka för och nackdelar det finns med trådlösa headsets och kom gärna med förslag på vilka headset som ni tycker verkar vara bra

Detta är det som jag har tittat mest på, delvis för att jag inte hittar så många andra.

http://cdon.se/hemelektronik/razer_chimaera_5.1_-t1_xbox360_w...

Priset å andra sidan kanske är lite lite för mycket för ett headset enligt mej.
/mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005

Logitech G930 är mitt tips! Har ett par själv och är mycket nöjd!

CPU: Intel 2600k @ Stock | CPU-Kyl: Schyte Infinity | GPU: Nvidia GTX680 2GB @ 1,2GHz | RAM: Corsair XMS3 @ 1600MHz 4x4GB | MB: Asus P8P67 Deluxe | Chassi: Define R3 | SSD: Samsung 840 512GB | PSU: Corsair HX 750W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sollentuna
Registrerad
Aug 2007
Skrivet av Linkus:

Logitech G930 är mitt tips! Har ett par själv och är mycket nöjd!

okej ska kolla lite på dom tackar för tipset!
MVH/

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007

Har också Logitech G930 och är supernöjd.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

G930 här med grymt nöjd! enda "dåliga" är väl att jag tycker det är ett hybrid headset.. man laddar ju ganska ofta och måste sitta med sladden i, men så är det med alla trådlösa saker nu.

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2005

Är det definitivt ett headset du ska ha så kan jag säga att jag bara har hört bra om G930!
Annars så tänkte jag säga;
Jag har ett par Sennheiser RS160 som används flitigt när jag spelar. Det är dock bara hörlurar och ingen mic. Batteritiden är iallafall väldigt bra, över 16 timmar. Det fungerar riktigt bra för mig, har en mic som jag sätter på samma ställe hela tiden och då slipper jag bry mig om sladd ändå.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av plattangen:

Är det definitivt ett headset du ska ha så kan jag säga att jag bara har hört bra om G930!
Annars så tänkte jag säga;
Jag har ett par Sennheiser RS160 som används flitigt när jag spelar. Det är dock bara hörlurar och ingen mic. Batteritiden är iallafall väldigt bra, över 16 timmar. Det fungerar riktigt bra för mig, har en mic som jag sätter på samma ställe hela tiden och då slipper jag bry mig om sladd ändå.

Han ville ju dock ha gaming "headset" då är det mikrofon i headsetet.

Mvh

Citera mig tack! så att jag vet att du svarat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halland
Registrerad
Sep 2007
Skrivet av Theunit:

G930 här med grymt nöjd! enda "dåliga" är väl att jag tycker det är ett hybrid headset.. man laddar ju ganska ofta och måste sitta med sladden i, men så är det med alla trådlösa saker nu.

Ofta beror det på än själv. Sätter man i sladden när man går ifrån datorn slipper man detta om man inte sitter 7-10 timmar i sträck. Det du sa är ingen nackdel.

Intel i5 3570k @ 4.5 GHz || Asrock Z77 Performance || Dark Rock Pro 2 || 1080ti || Dark Power Pro 10 || Acer Predator Z35P

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Aug 2005
Skrivet av Theunit:

Han ville ju dock ha gaming "headset" då är det mikrofon i headsetet.

Mvh

Ett headset är alltid mikrofon och hörlurar i ett, oavsett om det är för gaming eller ej.
Sen skrev jag faktiskt:

"Är det definitivt ett headset du ska ha så kan jag säga att jag bara har hört bra om G930!
Annars så tänkte jag säga;..."

Ville bara säga att om han kan tänka sig att ha t.ex. en Zalmanmick så finns det bra alternativ vad gäller trådlösa hörlurar. Det är betankesvärt iallafall då bra hörlurar nästan alltid är bra även i gamingsammanhang. Allt som oftast kommer man undan med mer ljudkvalité per krona när man köper produkter som inte är avsedda för gaming och/eller när man köper hörlurar istället för headset.