XFX Radeon HD 7950 >>>> atikmpag.sys bsod problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

XFX Radeon HD 7950 >>>> atikmpag.sys bsod problem

Hej du kunnige !!!

Snart får jag nå fel i huvet och skickar ut kortet på gräsmattan, jag har precis köpt detta kort då jag bytte upp mig från ett äldre av samma rang... Men nu när jag pluggar in HDMI kabeln i grafikkortet och den andra HDMI i min TV så verkar allt fungera klockrent, precis som mitt andra grafikkort gjorde.

Men så fort jag börjar använda datorn så " fryser " den till och så blir det en BSOD, och så får jag ett atikmpag.sys problem lr det är i alla fall vad bilden nedanför visar ??? Jag har försökt googlat om detta och har inte kommit på någon lösning, har även tagit ner nya drivrutiner och installerat om kortet utan resultat, Jag får samma jävla BSOD igen.....

Finns det någon snäll själ därute som orkar sätta sig in i detta ?

http://dl.dropbox.com/u/69470838/IMAG0018.jpg

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hässleholm
Registrerad
Sep 2009

Hallå ja, jag har ett HD 4850 och brukar få exakt samma problem några ggr i månaden, så det är inte ditt 7950 som är mysko iaf!! Jag kör Catalyst 12.3

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2012

Nu installerade jag drivisarna jag fick i lådan när jag fick hem grafikkortet och nu verkar det inte bli något BSOD något mer ? kan det vara något fel på deras uppdaterade version av catalyst på hemsidan ?

Jag kör 12,3 nu

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012

Hejsan, är ABSOLUT ingen expert inom detta område men jag googlade runt lite för att eventuellt hitta en lösning, vilket inte gav mig så mycket !

Om jag förstår det rätt så använder du äldre drivrutiner just nu till kortet? Eftersom det nya inte funkade? Pröva ladda ner deras BETA drivrutiner, kanske hjälper.

Hittade även denna tråd från google, kanske ger dig något att gå på: http://www.overclock.net/t/1077960/fixed-bsod-0x00000116-atik...