RADEON HD7870 windforce problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Okt 2007

RADEON HD7870 windforce problem

tja, gamla datorn la ihop för någon dag sen så fick bli till att beställa en ny.

Sitter med ett moderkort vid namn: GIGABYTE GA-970A-D3
och ett gfx vid namn: RADEON HD 7870 windforce
chassit är: FRACTAL DESIGN MIDITOWER CORE 3000 BLACK

Till mitt problem. Har suttit här och pillat och försökt få i alla delar, och nu när jag sitter här med gfx'et så lyckas jag inte få i det helt i socketen. Själva bakdelen på den här remsan som ska i, passar kanon, men när jag sen vill få i själva framdelen så går den bara i lite, det blir liksom en lutning på den och det tar stopp. Så min fråga är väl egentligen, köpte jag nu grejer som är kända för att helt enkelt inte passa ihop, eller är det så att jag behöver gå till gymmet oftare och börja pressa något hårdare? man är ju lite halvskraj om grejerna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oskarshamn
Registrerad
Maj 2011
Skrivet av Xivion:

tja, gamla datorn la ihop för någon dag sen så fick bli till att beställa en ny.

Sitter med ett moderkort vid namn: GIGABYTE GA-970A-D3
och ett gfx vid namn: RADEON HD 7870 windforce
chassit är: FRACTAL DESIGN MIDITOWER CORE 3000 BLACK

Till mitt problem. Har suttit här och pillat och försökt få i alla delar, och nu när jag sitter här med gfx'et så lyckas jag inte få i det helt i socketen. Själva bakdelen på den här remsan som ska i, passar kanon, men när jag sen vill få i själva framdelen så går den bara i lite, det blir liksom en lutning på den och det tar stopp. Så min fråga är väl egentligen, köpte jag nu grejer som är kända för att helt enkelt inte passa ihop, eller är det så att jag behöver gå till gymmet oftare och börja pressa något hårdare? man är ju lite halvskraj om grejerna.

Testa att trycka in framdelen först

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ängelholm
Registrerad
Dec 2007

Titta här så kan du se hur du ska stoppa i de.

Stationär 1: I7 3770K 4,5Ghz | Corsair H100I|Sapphire 7970|Asus P67 Sabertooth|Corsair Vengeance 16GB|XFX 750W|Samsung 840 PRO 256GB| Corsair Obsidian 650D|
Stationär 2: I7 4790K|Corsair H60|Asus STRIX 970|Asus Maximus VI Impact|Kingston Savage 16GB 2400Mhz|Fractal Design Integra M 650W|Samsung 850 EVO 250GB|Fractal Design Node 304|