Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

PiratPartiet breddar sig

Mångfaldspolitik

Jobbpolitik

Såg dessa två länkar dyka upp på Twitter. Läste dem och blev glad över att PP fortfarande tycker som jag själv gör. Vad tycker ni om PPs breddning?

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Svensk Steamgrupp för RTS-intresserade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2006

Låter som ett bra försök att bredda partiets politik och en hel del sunda åsikter där.
Kan mycket väl tänka mig att rösta på dem om de blir mer än ett enfrågeparti.

Dagens riksdagspartier tycker jag har fastnat förmycket i sitt tänkande och saknar i stort visioner.
Det behövs något nytt parti som kan röra om lite. Vid förra valet fick vi in SD och det har ju onekligen rört om lite.
Dock tror jag att det finns ett starkt behov av ytterligare ett parti för oss som är kritiska till mycket av vad de etablerade partierna gör och tycker, men inte har fastnat för SD's i mitt tycke lite snäva syn på att skylla det mesta på invandringen.

Namn : Jesper | Ålder : 42 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009
Skrivet av JesperT:

Låter som ett bra försök att bredda partiets politik och en hel del sunda åsikter där.
Kan mycket väl tänka mig att rösta på dem om de blir mer än ett enfrågeparti.

Dagens riksdagspartier tycker jag har fastnat förmycket i sitt tänkande och saknar i stort visioner.
Det behövs något nytt parti som kan röra om lite. Vid förra valet fick vi in SD och det har ju onekligen rört om lite.
Dock tror jag att det finns ett starkt behov av ytterligare ett parti för oss som är kritiska till mycket av vad de etablerade partierna gör och tycker, men inte har fastnat för SD's i mitt tycke lite snäva syn på att skylla det mesta på invandringen.

Tycker i stort sett likadant. Det ända jag inte riktigt gillade var fri WiFi där det finns belysning. Det är en bra idé och jag tycker självklart att alla ska ha tillgång till fritt, anonymt internet, men det känns inte riktigt som prio ett och de skulle nog kunna fiska några röster extra om de tog upp det vid ett senare val då det skulle kosta en hel del att bygga ut och så som det är just nu så skulle pengarna kunna läggas på viktigare saker.

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM Nätaggregat: Minns fan inte

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
/dev/null
Registrerad
Dec 2004

Måste säga att texten om mångfaldspolitik var väldigt urvattnad. Trobergs analys verkar vara att bara man eliminerar vissa orättvisor i lagen och statens agerande så kommer ”mångfald” att sprida sig till alla andra områden. Hon undviker att beröra frågor som kvotering i bolagsstyrelser, att kommuner ska vara tvungna att ta emot flyktingar och att nyanlända flyktingar ska begränsas i var de bosätter sig. Detta är frågor där det finns starka åsikter för och emot. Jag tolkar Trobergs urvattnade inlägg som att hon helst vill slippa att beröra frågor där åsikterna inom partiet kan stark gå isär.

I am Thon, eat my spread!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Don
Registrerad
Aug 2010

Läste dom två inläggen, en hemsk cocktail av populism och larv, är det seriöst menat eller är det någon slags skämt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Maj 2003

Från deras sida:

Citat:

Samma chanser att få ett jobb utifrån sina meriter oavsett klangen på ens namn, färgnyans på huden, ifall man har en lätt brytning när man talar svenska, eller huruvida man väljer att täcka håret med en oljig keps eller en vacker sjal.

Så om jag söker jobb inom t.ex. bankväsendet, så ska jag bli behandlad på samma sätt som om jag kommer med kläderna direkt ifrån ladugården, som en person som kommer med slips och kavaj?

Hur vore det istället att låta arbetsgivare göra vad tusan de vill och man själv bara ger fan i detta när det inte handlar om en själv? Är någon arbetsgivare så korkad så att den ej väljer bästa person för jobbet, så får den helt skylla sig själv. I praktiken kommer PP politik bli att de samröstar med "humanistkommunisterna", om man inte gillar deras politik så får man tänka sig för innan man röstar på PP. -Slagorden i humanistkommunisters" politik är mer karteller och positiv diskriminering. De gillar dock inte alla karteller såsom priskarteller, utan enbart när deras egen plånbok tjänar på kartellen.

Annars tycker jag många arbetsgivare idag anställer "fel personer", t.ex. gympersonal & kostrådgivnings personal som av ett vanligt läkarbesök skulle få rådet att banta för deras hälsas skull. Ingen kritik emot överviktiga, bara att de inte ger mig intrycket att vara experter på bl.a. kostrådgivning (hur man deffar & bulkar m.m), så jag kan betala någon hundralapp i månaden för denna tjänst.
Även väktare och kontrollanter av olika slag, som är så små så att de får ha på sig ett stöldskydd så att ingen stoppar ner dem i väskan och går hem..
Jag kan inte begripa att när vi har så hög arbetslöshet att enligt mig fel personer anställs till visa jobb. Jag är inte stor, men t.ex. en väktare bör helst vara 1.85m och väga över 80kg för den minsta respekten. (jo jag vet att många väktare är grymma kampsportare)

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Exilhälsing i Göteborg
Registrerad
Okt 2009

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2004

Slippery slope! De sa ju att de bara skulle hålla på med copyright! amagad!

"It's Tommy this, and Tommy that, And chuck him out the brute,
But it's 'Savior of his Country,' When the guns begin to shoot!"