Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2008

Boxee Box startar om

Så jag in skaffade en Boxee box i slutet av förra veckan och har nu fått ett flertal problem med den.
Kan börja med att säga att problemen började efter jag uppdaterade Boxee Boxen.

Det började med att det startas om hela tiden, det händer vid olika tillfällen varje gång.
Så jag sökte runt efter fler som haft detta problem och har testat de mesta.
Tex. Nollställt alla inställningar + all sparad media, (kör de trådlöst) men provade att köra med nätverkskabel då ett flertal hade fått problemet löst efter dom tog ut kabeln startade Boxee Boxen sedan startade om den med kabeln i, men detta löste inte mitt problem.

Men nu efter jag nollställt all media så hittas inte alla filerna på min Nas längre, utan endast ett fåtal finns nu under media.

Har även problem med att jag måste logga in på spotify varje gång, mina inloggningsuppgifter sparas inte (vilket är lite irriterande)

Och sist men inte minst alla filmer med 1080i/p laggar.. man kan se några sekunder (olika från gång till gång) sen börjar filmen att buffra, detta ser jag också som väldigt irriterande... (får även detta problem när jag kör med kabel)
Vill även nämna att jag har en Samsung smart tv och när jag använder mediaspelaren i denna så blir det inget lagg under 1080i/p filmer...

Hårdvara:
Mediaplayer: Boxee Box
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=732165
NAS: Netgear Readynas Duo V2 @ 6tb
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1016631
Router: Netgear wgr614 v9 (inte väldens bästa men de duger)

Någon som har en lösning på dessa problem?
Är väldigt tacksam för vilket lösningsförslag som helst.

PS: Sry för "wall of text"

"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker" - A.E

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2009
Skrivet av vadhettehaaan:

Så jag in skaffade en Boxee box i slutet av förra veckan och har nu fått ett flertal problem med den.
Kan börja med att säga att problemen började efter jag uppdaterade Boxee Boxen.

Det började med att det startas om hela tiden, det händer vid olika tillfällen varje gång.
Så jag sökte runt efter fler som haft detta problem och har testat de mesta.
Tex. Nollställt alla inställningar + all sparad media, (kör de trådlöst) men provade att köra med nätverkskabel då ett flertal hade fått problemet löst efter dom tog ut kabeln startade Boxee Boxen sedan startade om den med kabeln i, men detta löste inte mitt problem.

Men nu efter jag nollställt all media så hittas inte alla filerna på min Nas längre, utan endast ett fåtal finns nu under media.

Har även problem med att jag måste logga in på spotify varje gång, mina inloggningsuppgifter sparas inte (vilket är lite irriterande)

Och sist men inte minst alla filmer med 1080i/p laggar.. man kan se några sekunder (olika från gång till gång) sen börjar filmen att buffra, detta ser jag också som väldigt irriterande... (får även detta problem när jag kör med kabel)
Vill även nämna att jag har en Samsung smart tv och när jag använder mediaspelaren i denna så blir det inget lagg under 1080i/p filmer...

Hårdvara:
Mediaplayer: Boxee Box
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=732165
NAS: Netgear Readynas Duo V2 @ 6tb
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1016631
Router: Netgear wgr614 v9 (inte väldens bästa men de duger)

Någon som har en lösning på dessa problem?
Är väldigt tacksam för vilket lösningsförslag som helst.

PS: Sry för "wall of text"

Jag har en boxee box och den hänger sig ibland när man ska köra vissa appar som exempelvis youtube och spotify. Annars funkar den i stort sett felfritt. Om det är så att den startar om sig så kan du ju försöka ställa om den till fabriksinställningar (om du inte hade gjort det) och sedan testa igen. Om detta inte funkar så är det bara att gå tillbaka till försäljaren. Detta är en färdig produkt och ska inte innebära några sådana problem, speciellt inte efter en vecka...