Permalänk
Medlem

Hjälp med display-lösning sökes!

Hej,

Jag är intresserad av att styra en LCD-display (t.ex. en character display som visar t.ex. 16x2 tecken på en liten display). Idén är att displayen ska vara ståendes på ett bord, visa nya meddelanden flera gånger i minuten som behöver vara on-the-fly, dvs inga förprogrammerade meddelanden. Det kan vara vad som helst.

Förutsättningar:
- Ska kunna kopplas in via USB.
- Ska helst vara en "designad" display för stående bruk, dvs inte "kretskort"-känsla på den. Det är viktigt men inget krav.
- Ska vara så billig som möjligt.
- Ska kunna kopplas till en Android-tablet. Här antar jag det kan bli lite problematiskt. Programmet som styr displayen kommer i skarpt bruk att vara installerat på en android-tablet.

Jag har googlat runt en del, men har hittills inte hittat någon vettig lösning. Hoppas att det finns några moddare eller allmänt kunniga personer här som ska kunna hjälpa mig en bit på vägen! All hjälp är av intresse.

Jag har fått för mig att det är en LCD-display som gäller, kanske ev. finns någon intressant variant på LED/TFT.

Mvh Johan

Visa signatur

'-'

Permalänk
Medlem
Skrivet av crozk:

- Ska kunna kopplas in via USB.
- Ska helst vara en "designad" display för stående bruk, dvs inte "kretskort"-känsla på den. Det är viktigt men inget krav.
- Ska vara så billig som möjligt.
- Ska kunna kopplas till en Android-tablet. Här antar jag det kan bli lite problematiskt. Programmet som styr displayen kommer i skarpt bruk att vara installerat på en android-tablet.

Med hjälp av en PIC (microchip) så skulle du kunna fixa ihop alla de där punkterna.
Men då behöver du programmeringkunskaper!