OWC - Other World Computing

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011

OWC - Other World Computing

Är det bara jag eller är detta sjukt?

http://eshop.macsales.com/

Chassi: Fractal Design Node 304 | MB: Gigabyte GA-H97N-WIFI | CPU: Intel Core i5-4670 + be quiet! Pure Rock
GPU: ASUS GTX 760 DirectCU Mini | RAM: Corsair Vengeance LP 8 GB | PSU: be quiet! L8 430W CM
SSD: Corsair Force 3 120 GB | HDD: 2 x WD Green 2 TB + 2 x WD Green 1 TB | OS: Windows 10 Pro 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010

Vad är det som är sjukt med det??
Det är riktigt bra SSDs vad jag har hört, funderade själv på att köpa en och testa men de va lite för dyra då samt extra kludd så.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av Rydisen:

Vad är det som är sjukt med det??
Det är riktigt bra SSDs vad jag har hört, funderade själv på att köpa en och testa men de va lite för dyra då samt extra kludd så.

Jo, men sättet de visar upp sig på är för mycket för mig på något sätt, får ett oseriöst intryck haha.

Chassi: Fractal Design Node 304 | MB: Gigabyte GA-H97N-WIFI | CPU: Intel Core i5-4670 + be quiet! Pure Rock
GPU: ASUS GTX 760 DirectCU Mini | RAM: Corsair Vengeance LP 8 GB | PSU: be quiet! L8 430W CM
SSD: Corsair Force 3 120 GB | HDD: 2 x WD Green 2 TB + 2 x WD Green 1 TB | OS: Windows 10 Pro 64-bit

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av mtntwg:

Jo, men sättet de visar upp sig på är för mycket för mig på något sätt, får ett oseriöst intryck haha.

Ja jo, deras sida ser allmänt konstig ut tycker jag också.

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Maj 2004

Sidan var inte direkt lättöversiktlig, nej...

Citera mig om du vill ha svar :)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Amerikanarna verkar gillar sidan, kanske mest för priserna dock? Å andra sidan, titta på hur amerikanarna vill ha sina julgranar, så förstår man kanske.

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Testpilot
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2004

Tja, jag har handlat från OWC flera gånger, senaste ett SSD-uppgraderingskit till en Mac Book Pro. Kom snabbt och fungerade perfekt. Förutom bra manual hade de bra video på siten hur man uppdaterade datorn och bytte ut DVD'n mot HDD'n som blev över.

Så oavsett om sidan kanske är lite skrikig så är det ett seriöst och bra företag.

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001
Skrivet av Björn Endre:

Tja, jag har handlat från OWC flera gånger, senaste ett SSD-uppgraderingskit till en Mac Book Pro. Kom snabbt och fungerade perfekt. Förutom bra manual hade de bra video på siten hur man uppdaterade datorn och bytte ut DVD'n mot HDD'n som blev över.

Så oavsett om sidan kanske är lite skrikig så är det ett seriöst och bra företag.

Låter bra.

Ohrstrom @ Macbook Pro 15,4" 2.2 GHz Intel I7, 8 GB 1333 MHz DDR3