Film på TV i sovrum, vilket alternativ?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Film på TV i sovrum, vilket alternativ?

Tjena

I vardagsrummet har jag telias digitaltv, videos streamas ifrån min dator till mitt PS3 via PS3 Media Server, så där är allt frid och fröjd.

I sovrummet har jag en TV men endast antenn tillkopplad (få kanaler osv...).

Jag har ingen nätverkskabel i anslutning till den tvn.

Då är min fråga, om jag vill streama videos från datorn (som är bärbar och trådlös), hur gör jag enklast? Jag har en Tvix 4100 liggandes någonstans, kan jag använda den? Misstänker att den inte har wi-fi dock, kan man sätta dit en wifi-dongel för att den ska få kontakt med min bärbara dator för att sedan streama filmer?

Eller ska man satsa på att hänga ut en HDMI kabel från TVn, så att man tar med sig den bärbara datorn till sovrummet och pluggar in, när man vill titta?

Förslag på Telias Digital TV. Antar att det är tvillingabonnemang och extra box som gäller? (Har inget behov av att titta på TV i båda rummen samtidigt).
Är det Ruckus trådlösa historian som gäller eftersom jag inte har trådad kabel?

Bozze

bozze4evigt @ xbox l!ve

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Apr 2012
Skrivet av Bozze4evigt:

Tjena

I vardagsrummet har jag telias digitaltv, videos streamas ifrån min dator till mitt PS3 via PS3 Media Server, så där är allt frid och fröjd.

I sovrummet har jag en TV men endast antenn tillkopplad (få kanaler osv...).

Jag har ingen nätverkskabel i anslutning till den tvn.

Då är min fråga, om jag vill streama videos från datorn (som är bärbar och trådlös), hur gör jag enklast? Jag har en Tvix 4100 liggandes någonstans, kan jag använda den? Misstänker att den inte har wi-fi dock, kan man sätta dit en wifi-dongel för att den ska få kontakt med min bärbara dator för att sedan streama filmer?

Eller ska man satsa på att hänga ut en HDMI kabel från TVn, så att man tar med sig den bärbara datorn till sovrummet och pluggar in, när man vill titta?

Förslag på Telias Digital TV. Antar att det är tvillingabonnemang och extra box som gäller? (Har inget behov av att titta på TV i båda rummen samtidigt).
Är det Ruckus trådlösa historian som gäller eftersom jag inte har trådad kabel?

Bozze

kör med hdmi..

NZXT Phantom Special Edition Red Stripes & I5 4670k 4.4ghz & Noctua D14 & Asus Z87-A ATX & Samsung 840 EVO 250GB & Sapphire R9 390X & OCZ FATAL1TY - 750 W & W10 PRO 64x & R.A.T 7 & Saitek Cyborg
LOL (WEST) Norowner!!! inte den bästa men inte den sämsta heller!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2002

Tvix 4100 har usbingång.
Sätt den i tvn och köp ett usbminne till den på minst 8gb.
Bara fylla den med det du vill titta p och plugga in.

┌∩┐(◣_◢)┌∩┐