Chassimodtävling på Birdie 17-20e Maj i Uppsala

Permalänk
Medlem

Chassimodtävling på Birdie 17-20e Maj i Uppsala

Hej

Det är inte så lång tid kvar nu innan Birdie 22 som går av stapeln 17e till 20e Maj i Uppsala.

För er som inte vet så är Birdie ett riktigt skönt LAN-party som i år har funnits med i 19 år. Enligt SVT play sveriges äldsta LAN-party, huruvida detta stämmer får man dock lämna öppet för diskussion. Det skönaste tycker iaf. jag att det är.

För er sweclockare som gillar att modda så kan jag meddela att vi kommer ha en riktigt skön chassi-mod-tävling där vi samarbetar med Cooler Master för att ge er riktigt härliga priser. Det kommer vara pris för 1:a till 3:e plats och lite mer info kommer här nedan.

Priser:
Första plats: CM 690 II Advanced USB 3.0 and Silent pro Hybrid 850 PSU
Andra plats: CM Storm Enforcer and Silent pro MII 850 PSU
Tredje plats: Silencio 550 and Silent pro M II 450 PSU
Regler: Det ska vara en egengjord (mestadelen av arbetet ska vara gjort av den som ställer upp i tävlingen) modifikation av en dator. (Intern/extern modifikation, målning/lackning samt ev. annat kreativt som fungerar som en dator räknas in i modifikationsbegreppet)
Vinnare: Vinnare utses i två steg. Steg 1 är att en Jury utser de 5 bästa byggena. I steg 2 låter vi publiken avgöra placeringarna.
När:
Steg 1: kl 19:00 - 20:30 tittar en jury på bidragen.
Steg 2: Fredagen den 18:e Maj kl 21:00 - 22:00 på stora scenen får folket rösta.

Information om Birdie
http://www.birdie.org

Mvh,
Daniel "Chutney_Sheep" Näsman
Föreningen Birdie

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Skönt...

Permalänk
Medlem

Synd att det inte blir sånna event här i stan... Fast så är det när man bor i en liten håla

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Måste man vara med på eventet hela tiden eller är det bara ställa dit en burk en stund? Mvh.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Proffsmoddare

Efter att ha vunnit första året det var och kom inte ens topp fem förra, så det är revanch i år!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Update: Priserna är satta.

Första plats: CM 690 II Advanced USB 3.0 and Silent pro Hybrid 850 PSU
Andra plats: CM Storm Enforcer and Silent pro MII 850 PSU
Tredje plats: Silencio 550 and Silent pro M II 450 PSU

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Länk till förrförra årets tävlingsreportage här på sweclockers.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12032-medlem-vinner-moddtavl...

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Måste man vara med på eventet hela tiden eller är det bara ställa dit en burk en stund? Mvh.

Hej, nej man måste inte vara med på hela eventet. Men jag rekommenderar det

Du måste oavsett lösa en biljett för att komma in.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sheep:

Länk till förrförra årets tävlingsreportage här på sweclockers.

http://www.sweclockers.com/nyhet/12032-medlem-vinner-moddtavl...

Det är tveksamt att jag kommer att vara mindre nervös i år.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Även om man inte är nån höjdare på "moddande" kanske man kikar förbi bara för & kolla på andras byggen!
Sack´s byggen är ju inte & leka med!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av EW200:

Även om man inte är nån höjdare på "moddande" kanske man kikar förbi bara för & kolla på andras byggen!
Sack´s byggen är ju inte & leka med!

Låt inte det skrämma från att ställa upp. Som sagt kom jag inte ens på pallen förra året.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Nej men det kan ju betyda att dom byggena var ännu värre än dina & då är det ju kört!
Får se vad som händer, har lite nytt på G.
Kan ju vara kul att lära känna lite andra byggare när man är nybörjare själv.

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Synd man bor i norrland, annars hade jag gärna kommit förbi med min klump och visat upp den

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hur är det med att komma in måste man ha biljett och vara med på själva lanet eller kan man bara komma dit?

Visa signatur

INWIN 909 | ASUS MAXIMUS X HERO | 8700K @ 4.7 | Vattenkylning | 32 GB G.skill Tridenz | EVGA GTX 1080 ti | 960 EVO 1tb + 850 EVO 1tb | SFX SX800-LTI

Permalänk
Medlem
Skrivet av RoToX:

Hur är det med att komma in måste man ha biljett och vara med på själva lanet eller kan man bara komma dit?

Hej, man måste ha antingen en deltagarbiljett eller en besöksbiljett.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Tiderna för tävlingen är nu klara. Se första posten.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Man kanske ska dra dit bara för att med mitt bygge, det räckte med en besöksbiljett för att vara med i tävlingen? för den kostade runt 200 kr eller hur var det?

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Proffsmoddare

C9:39, det är platsen jag sitter på! Ha ett förjävla gött Birdie!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

C9:39, det är platsen jag sitter på! Ha ett förjävla gött Birdie!

Kan du inte fixa ett bildreportage på lite byggen & grejer för oss som inte kan åka dit?
Vore fint!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Silent Shadow Finns även på Birdie! Sitter precis vid ingången till B-Hallen

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Lite update, vi har tittat på bidragen nu och vi har 4 riktigt schyssta byggen som vi kommer visa upp på vår scen kl 21:00.

Bilder och ett litet reportage kommer upp här mot slutet av helgen Misstänker att någon av herrarna som ställt upp kommer hinna före mig.

Fett impad är jag iaf.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Medlem

Vi har en vinnare. Rosa faran vann Chassimodtävlingen på Birdie. Bilder slänger vi upp så snart vi kan.

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sheep:

Vi har en vinnare. Rosa faran vann Chassimodtävlingen på Birdie. Bilder slänger vi upp så snart vi kan.

Fy fasen, vill inte se bilder på mig själv svettig och jävlig! Jag kom sist i år igen! Tråkigt, men vad fasen gör man.

Den här datorn ställde jag upp med,

Inte alls nöjd med hur den blev till birdie, så det blir arbete med den i sommar också.

Tack Sheep och Birdiecrew! Det var kul som fan!

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem
Skrivet av sack:

Fy fasen, vill inte se bilder på mig själv svettig och jävlig! Jag kom sist i år igen! Tråkigt, men vad fasen gör man.

Den här datorn ställde jag upp med,
http://i43.tinypic.com/ruvdxu.jpg

http://i41.tinypic.com/del649.jpg

Inte alls nöjd med hur den blev till birdie, så det blir arbete med den i sommar också.

Tack Sheep och Birdiecrew! Det var kul som fan!

Hehe Ganska förvånad att du kom sist, men bättre lycka nästa gång!

Väntar på bilder, så jag kan se hur chassit som vann såg ut(och de övriga)!

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av LarssoN:

Hehe Ganska förvånad att du kom sist, men bättre lycka nästa gång!

Väntar på bilder, så jag kan se hur chassit som vann såg ut(och de övriga)!

Min var inte en värdig vinnare hur man än ser på det. Det blir att tänka och göra om en hel del. Jag är glad att jag inte tog priset för någon annan i alla fall! de andra två, utöver Bl00m som ställde upp med sitt monster till bygge, behövde nog ett schysst chassi att arbeta med.

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk
Medlem

Ja det blev en andra plats för Silent Shadow, gråter inga floder men men Som Hannes säger, Dem andra som fick pris behövde kanske ett nytt chassi samt nätagg. Trots att vissa behövde hjälp att installera sin nya PSU ^^

Visa signatur

Följ mig på Facebook också: https://www.facebook.com/ByBl00m
Tidigare/Pågående Projekt:
Project: Silent Shadow
Project: Sasori - A Military mITX Build

Permalänk
Medlem

Ingen som sitter på bilder på alla bidragen? skulle vara kul & se.
Man kanske ska ställa upp nästa år nu när man vet att tävlingen finns.
Mest för skojs skull dock!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Hej

Vi kommer lägga upp bilder efter Birdie. Just nu är det omöjligt att få tag på dessa.

/Sheep

Visa signatur

optimisten påstår att vi lever i den bästa av världar, medan pessimisten fruktar att det är sant

Permalänk
Proffsmoddare
Skrivet av Sheep:

Hej

Vi kommer lägga upp bilder efter Birdie. Just nu är det omöjligt att få tag på dessa.

/Sheep

Skulle vara gött att få se det ni filmade, bara för att se hur förjävla illa man ser ut!

Det finns förövrigt bilder och skit på birdies facebook: http://www.facebook.com/BirdieLAN

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS