Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2010

Frågor om gaming tangentbord

Till skillnad från mus val kan jag inte motivera mig själv till vad jag vill ha. Mus väljer jag efter nog hög dpi, stabil och nog hög hz, samt fin passform för just min hand. Lätt som en plätt att välja mus. Men tangentbord? Förstår inte vad jag letar efter.

Lista med frågor:
1 - Varför mekaniska?
2 - Varför bakgrunds belysning? Jag sitter ju inte och kollar ner på tangenterna medan jag spelar.
3 - Varför betala 1400 för ett logitech med lcd skärm?
4 - Finns det olika pooling rates? Hittar nästan ingen information om vad olika produkter har. Bara vissa tillverkare som skriver ut.
5 - Är det ens viktigt att ha ett "gamer tangent bord"
6 - Har man det bara för att det är fancy?
7 - Varför ska jag byta ut mitt Microsoft Comfort Curve 2000 ?

Kan någon som har mer erfarenhet än mig med olika tangentbord förklara och sälja in "gaming tangentbord" på mig? Har jag inte fattat grejen bara? Jag spelar mest snabba fps spel så som quake, warsow, tribes etc. Kommer jag ha nytta av ett annat tangentbord? Låter kanske lite bitter :). Men har börjat kolla runt lite på andra tangent bord. Gräset kanske är grönare någon annanstans och jag kanske har missat något i min gaming utrustning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Apr 2012

Läs detta och begrunda, rekommenderar dock ej specifikt det tangentbordet men faktan var bra.

http://steelseries.com/products/keyboards/steelseries-6gv2

i7-6700K | Asus Z170 Pro Gaming | 16gb DDR4 | Asus Strix GTX1070 | EVGA 650W Gold | OCZ 250 + 480 GB SSD | WD 1TB | Fractal Design S | Razer Basilisk | Xtrfy xg1-r led | Acer Predator 27" G-sync + ASUS 24"

Trädvy Permalänk
Tangentbordskonnässör
Plats
Örebro
Registrerad
Sep 2005

Alla frågor du ställt finns det svar på HÄR.

Lycka till!