Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Maj 2009

Skicka Chassi via posten

Tjo. Om man skickar ett chassi på posten? Vad kostar detta? Vill ha ett Fractal design r3 skickat till bästa pris. Men kollar jag själv så blir det en hel del.
Annars har jag sett på tradera folk som skickar chassin via Schenker/dhl för ca 70 spänn. Ngn som vet hur man går tillväga för att skicka för det priset?

Mvh

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollywood
Registrerad
Mar 2010

Chassifrakt för 70kr kan du nog glömma, brukar röra sig om en del mer.

Kolla in bussgods, de tar ganska stora paket

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Linköping
Registrerad
Mar 2012

Inet har ju gratis frakt?

Edit: Du kanske menar att du köpa begagnat eller?

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i5 8600K@4,8 GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [Corsair Vengeance LPX 16GB@3,0 GHz] ≈ [ASUS TUF Z370-Plus Gaming] ≈ [Samsung 860 EVO 500 GB] ≈ [Intel 520 180 GB] ≈ [Samsung HD103SJ 1 TB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Maj 2009

Köper begagnat

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nyköping
Registrerad
Apr 2011
Skrivet av Uzanar:

Inet har ju gratis frakt?

De täcker fraktkostnaden själva. De betalar egentligen ett par hundralappar till posten för själva frakten.

Bussgods har alltid varit billigast de 4 gånger jag skickat chassin. Kolla där, dock kommer du nog inte undan med mindre än c.a. 300kr.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004

Har du inte företag med ett bra fraktavtal kommer du nog inte under 2-300kr tyvärr vilket gör det meningslöst att köpa begagnat chassi om det inte är i de högre prisklasserna.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skurup
Registrerad
Maj 2009

Ja det ser ju rätt dystert ut..

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Dec 2008

Vad kostar det såhär år 2013 att skicka ett chassi? Rör sig om ett Antec Three hundred i orginal kartong.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2008

Brukar alltid ligga emot 200-350kr

| Dustin Expo: Jonas// (Angående nuc:en) "Kommer vi se några mer högpresterande modell för oss som behöver lite mer oommph", Tomas Intel// "Det kommer mer oommph". Jonas// "Mycket trevligt" http://www.youtube.com/watch?v=Ur0V9ZsrQls