värde på transformer prime beg.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

värde på transformer prime beg.

Hej, tänkte kolla vad värdet på en prime kan vara värd, fick ett bud idag på en summa pengar men är osäker om det är värt att sälja:-)

Enheten i fråga är ca 2-3 månader, använd varje dag, men jag är väldigt pedant med saker jag köpt.
Laddar aldrig innan 5% batteri för att spara det, skyddfilm på skärmen och inte en repa på varken skärmen eller tangentbord, alltså i stort sett nyskick.

Men vad är en sådan enhet värd enligt er?

Mvh Markus

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Mar 2005

Du kan iaf sluta va pedant för batterier kan laddas när som helst nu för tiden, de åldras inte eller förstörs snabbare det var bara laddningdbara batterier för 15-20 år sen som var sånna. Myt som lever kvar bara.

Skulle tippa att den är värd max 3,000:- om du har tur, med tanke på att den nya TF300 är exakt samma specs men mycket bättre designad och kostar under 4,000:- ny.

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

okej, tackar för svaret:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
STHML
Registrerad
Dec 2010

jag tror på 3500kr, alternativt 4000kr beroende på lagringen och om den varit rootad/bootloader upplåst och så. Sedan så talas det om att man kan se i något register om plattan varit överclockad, oavsett reset, vilket kan dra ner värdet(om det nu stämmer).
EDIT: Sedan så kan man ju se vad liknande, mer lyckade modeller går loss för, men det är ovärt att ta upp så länge de tänkta köparna är omedvetna om dem (altså om du ska sälja den på blocket )

Numera dålig koll på saker

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av Itchy Trojan:

jag tror på 3500kr, alternativt 4000kr beroende på lagringen och om den varit rootad/bootloader upplåst och så. Sedan så talas det om att man kan se i något register om plattan varit överclockad, oavsett reset, vilket kan dra ner värdet(om det nu stämmer).

Inget sånt är gjort:) bara helt vanligt användande:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av markus9090:

Hej, tänkte kolla vad värdet på en prime kan vara värd, fick ett bud idag på en summa pengar men är osäker om det är värt att sälja:-)

Enheten i fråga är ca 2-3 månader, använd varje dag, men jag är väldigt pedant med saker jag köpt.
Laddar aldrig innan 5% batteri för att spara det, skyddfilm på skärmen och inte en repa på varken skärmen eller tangentbord, alltså i stort sett nyskick.

Men vad är en sådan enhet värd enligt er?

Mvh Markus

Bara så du vet så mår dagens batteri sämre av att laddas vid 5 % än tex 20%

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Skövde
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av ceogar:

Bara så du vet så mår dagens batteri sämre av att laddas vid 5 % än tex 20%

Nej eftersom plattan har en inbyggd spär för att köra slut på batteriet helt.

Ryzen 2700X - Vega 64 LE - Asus Crosshair VII Hero - G.Skill 3200 MHz - EVGA G3 850W - EKWB Custom Loop

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2011
Skrivet av Haziza:

visst, det är inte lika illa som äldre celler, men det slits ändå MINDRE ju mer du har kvar innan laddning.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2005
Skrivet av Haziza:

Bara för att platan har en inbyggd spärr betyder inte det att batteriet mår bättre av att laddas vid 5%. Däremot betyder det att batteriet mår väldigt dåligt av att gå ner tyill 0%.

What evah! i'll do what i want!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Zalamander:

Du kan iaf sluta va pedant för batterier kan laddas när som helst nu för tiden, de åldras inte eller förstörs snabbare det var bara laddningdbara batterier för 15-20 år sen som var sånna. Myt som lever kvar bara.

Skulle tippa att den är värd max 3,000:- om du har tur, med tanke på att den nya TF300 är exakt samma specs men mycket bättre designad och kostar under 4,000:- ny.

Nu kollar du väl priset utan tangentbord? Tf300 kostar 5000 med tgb. Så fyra iaf

Corsair 250D || i5 4690K || MSI Z97I Gaming ACK || MSI GTX 980Ti Gaming 6G || 16GB Crucial Ballistix RAM || Samsung 850 Evo 250GB || EVGA Supernova G2 750W
BenQ XL2411Z|BenQ GW2250H|Dell U2311H
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Nässjö
Registrerad
Mar 2006

Måste säga att jag skall nog vara nöjd med priset som jag fick för min Asus transformer tf101. Köpte den första juli 2011 och har använt den hyfsat mycket. Mycket bra skick och så. Fick 2700'för den.. Men du borde få minst 3000 tycker jag allt. Max 3500 tror jag du kan få. Tyvärr sjunker dessa plattor fort i pris.

Ägare till en Nexus S med Ice Cream Sandwich 4.0.4
& The New Ipad 32GB Wifi