Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Apple tv, trådlöst?

Tjena

Har precis köpt en apple tv(väntar på jailbreak för att köra plex/xbmc). Är det värt att köra allt över trådbundet nät eller kommer det att funka trådlöst? Tex bluray och så vidare?

Skickades från m.sweclockers.com

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Vet inte om din jailbreak-saker kan komma att ändra på något, men min icke-jailbreakade Apple TV klarar bluray och liknande på trådlöst alldeles utmärkt. Smidigt att ha den trådlöst, och funkar det inte för dig är det ju bara att koppla in sladden

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Aug 2010

Du får nog definera vad du menar med Blu-ray. Är det 25-40GB filer, dvs rippade direkt från en Blu-ray-skiva? Isåfall kan de ha en väldigt hög bitrate och kommer troligen inte spela särskilt bra via trådlöst nätverk. Har du lite mindre filer, med lägre bitrate, ska det inte vara några problem att spela trådlöst.

Du får gärna citera eller nämna mig (@ToJa92) om du svarar på något jag skrivit.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004
Skrivet av ToJa92:

Du får nog definera vad du menar med Blu-ray. Är det 25-40GB filer, dvs rippade direkt från en Blu-ray-skiva? Isåfall kan de ha en väldigt hög bitrate och kommer troligen inte spela särskilt bra via trådlöst nätverk. Har du lite mindre filer, med lägre bitrate, ska det inte vara några problem att spela trådlöst.

Dom jag har brukar vara runt 12-15 gig. Får väl se hur det fungerar.

i7 2600K | Noctua NH-U12P SE2 | 16 GB DDR3 | Gigabyte GA-PH67A-UD3 | MSI GTX 1070 Gaming X | 3*Samsung 250 GB 850 EVO SSD | Silverstone Fortress II | EVGA SuperNOVA G3 750W | Samsung 24" CFG70 | Eizo 24" | Asus VG248QE | Realforce 88UB | SteelSeries RIVAL + SX | Sennheiser PC 360 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Apr 2003
Skrivet av PierreB:

Jag har problem via WiFi på min appletv och det kan vara på t.ex. SVTPlay eller grejer som skickas över airplay. Så fort jag kopplar in kabeln i den så spinner den på bra, däremot kan det ha med min router att göra. Så prova dig fram!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Dec 2005
Skrivet av PierreB:

Det är inga problem

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2004

Perfekt, fick hem den idag så nu äre bara jailbreak som saknas

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2011
Skrivet av PierreB:

Perfekt, fick hem den idag så nu äre bara jailbreak som saknas

Om du har 802.11 n så du har 300 mbit på det trådlösa så är det bättre med det, Apple TV 2 har inte Gbit nätverk så det trådade går bara i 100 Mbit. Hur som helst så rekommenderar jag att du fixar en router med 802.11 n om du inte redan har det så blir det inga problem!

Ang. jailbreak så hoppas jag att du har rätt kabel.. Det är inte en vanlig mikro-USB utan mikro-USB A eller något åt det hållet, lite tunnare än den som brukar vara till kameror o.dyl. Fast du kanske redan har koll på detta? Lycka till!

Moderkort: ASUS ROG MAXIMUS X CODE CPU: i7 8700K @ 4.8 GHz Kylare: Phanteks PH-TC14PE Svart Minnen: Corsair Vengence LPX 4x8 GB GPU: Asus GeForce GTX 980 TI med EVGA Hybrid cooler PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung 960 EVO 500GB M.2 + 2 x 2 TB WD Green RAID0 Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 10