Hur hög är den medföljande fläkten?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2011

Hur hög är den medföljande fläkten?

Hej

Jag undrar om någon vet hur hög box fläkten (den medföljande fläkten amd skickar med) för en A8-3870K? Jag ska bygga en HTPC och fläkten får max vara 80mm hög för att få plats i mitt chassi. Är det någon som kanske har den processorn med medföljande fläkt så skulle jag vara jätte tacksam om ni orkar mäta den. Vet någon en annan fläkt som klarar av att kyla processorn men bara är 80mm hög?

Är jätte tacksam för svar!

BURKEN: |i7 8700K|ASUS ROG POSEIDON GeForce GTX 1080 Ti Platinum|ASUS ROG MAXIMUS X HERO|Samsung 960 PRO 512GBM.2. SSD|Seagate Firecuda 2TB SSHD|LG 4K HDR10 32UD99-W|DEEPCOOL GENOME II ROG|CORSAIR 32GB DDR4 3200MHz|be quiet! Dark Power Pro 11 1000W|Windows 10 Pro 64bit|
KAMERAN: |||Sony RX100 II ( RX100 M2)|||MOBILER: Samsung Galaxy S (rootad)|Samsung Galaxy S2(rootad)|Samsung Galaxy S3 (rootad)|Samsung Galaxy S4 (rootad)|Oneplus One 64gb|Galaxy S7 Edge|Galaxy S8+

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010

Tror inte AMDs kylare är högre än 80mm. Annars finns det ett flertal lösningar som skulle fungera också.

http://www.inet.se/produkt/5331076/scythe-big-shuriken-ii-rev...
58 mm hög endast!

Finns ju vattenkylare med, om du har plats för radiatorn.

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lidköping
Registrerad
Feb 2011
Skrivet av qwinoa:

Hej

Jag undrar om någon vet hur hög box fläkten (den medföljande fläkten amd skickar med) för en A8-3870K? Jag ska bygga en HTPC och fläkten får max vara 80mm hög för att få plats i mitt chassi. Är det någon som kanske har den processorn med medföljande fläkt så skulle jag vara jätte tacksam om ni orkar mäta den. Vet någon en annan fläkt som klarar av att kyla processorn men bara är 80mm hög?

Är jätte tacksam för svar!

Hade också ont om plats i min HTPC, en SUGO SG02. Originalkylaren på Athlon/Phenom får plats utan problem och mitt max var 82mm tror jag.
Däremot låter den ju rätt mycket med den lilla 70mm-fläkten, vet inte om Llano har en annan, men jag antar att den inte har det.

Kör själv en Big Shuriken med en 120mm 800rpm Slip Stream som snurrar max konstant och håller min Athlon x4 kall till med väldigt låg ljudnivå. Testade inte ens med medföljande fläkt eftersom den var slim och med den tunna kylaren så fick en fulltjock 120mm plats.

Kan också rekommendera Big Shuriken II som ovanstående då, eftersom den har en extra heatpipe och borde kyla ännu bättre än min. Eftersom den är 120x120mm stor så är det ju bara att slänga på valfri fläkt, PWM eller vanlig som man vill ha om man inte är nöjd med medföljande.

Shadows never sleep...
* Pegasos, 1GHz G4, Radeon 9200SE, MorphOS (Amiga compatible)
* PC1 - Spel: i5-4590, ASUS H81I-Plus, 16GB DDR3, Bitfenix Phenom, Sapphire HD7870XT
*PC2 - Film: AMD A10-5800k Trinity, Asrock m-ITX, SUGO SG02, Samsung EVO 850 250GB SSD