Kommer CF att fungera?

Permalänk
Medlem

Kommer CF att fungera?

Hej! Jag sitter just nu på ett xfx hd 5850 av referensmodell. Jag är sugen på att skaffa ett till och köra crossfire och undrar då om detta kortet kommer att fungera:
http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH5850_DirectC...

Tack på förhand // Jakob

Permalänk
Medlem

Det kommer fungera.

Visa signatur

intel 750@4,1ghz
7950@1070 core 1400mem
mb gigabyte p55ud6

Permalänk
Medlem
Skrivet av xxbiker:

Det kommer fungera.

Tack men hur kan du veta det

Permalänk
Medlem

det är ju samma GPU i korten så självklart funkar det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcus h:

det är ju samma GPU i korten så självklart funkar det.

är du helt säker på det? Är korten likadana (inte kylaren)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirJakko:

Hej! Jag sitter just nu på ett xfx hd 5850 av referensmodell. Jag är sugen på att skaffa ett till och köra crossfire och undrar då om detta kortet kommer att fungera:
http://www.asus.com/Graphics_Cards/AMD_Series/EAH5850_DirectC...

Tack på förhand // Jakob

Vad har du för moderkort?

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonteP0nte:

Vad har du för moderkort?

jag har ett gigabyte p55-usb3
jag vet att mitt moderkort klarar det men klarar grafikkortet de?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SirJakko:

jag har ett gigabyte p55-usb3
jag vet att mitt moderkort klarar det men klarar grafikkortet de?

Det gör det, till 99% säkerhet i alla fall. Så länge det är samma GPU fungerar det. SLi var i alla fall förr i tiden lite kinkigare än crossfire med att korten skulle vara så lika som möjligt, vet inte hur det är idag. Men det kommer med största sannolikhet fungera i alla fall.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 5 3600 XT | RAM: 16GB 3200MHz | MB: Asus Prime B350-Plus | GPU: Sapphire Radeon RX 5600 XT Pulse | PSU: EVGA 650 GQ | Chassi: Fractal Design Define C | SSD: Intel 600p 512 GB

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av JonteP0nte:

Det gör det, till 99% säkerhet i alla fall. Så länge det är samma GPU fungerar det. SLi var i alla fall förr i tiden lite kinkigare än crossfire med att korten skulle vara så lika som möjligt, vet inte hur det är idag. Men det kommer med största sannolikhet fungera i alla fall.

Rätta mig om jag har fel, men visst är båda korten av referensmodell, bara att Asus har bytt kylare. Alltså bör det fungera