Guild Wars 2 vs. Tera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SeF.Typh00n:

Glöm inte att detta räknas som en bump och inte är tillåtet på forumet. Det bryter mot §4 i våra regler.

Tänk på det nästa gång då tråden kan låsas.

Är det fel att be om svar på sin fråga? Det kan väl omöjligt vara en bump.

Visa signatur

AMD RYZEN 7 7700X / B650 AX-Y1 / 32GB RAM DDR5 / RX 9070 XT Reaper 16GB

Permalänk
Medlem

Tycker inte man ska rösta om man inte lirat båda spelen.

Visa signatur

Stationär: MSI Z87-G43 Intel Z87 | Intel Core I5-4670K |Asus GTX 770 DirectCU II OC | Asus Xonar DG | NZXT H440W | Samsung 840 Evo 120GB | Corsair H60

Bärbar: Asus S301LA, Ubuntu 14.04

Permalänk
Avstängd
Skrivet av meastro:

Är det fel att be om svar på sin fråga? Det kan väl omöjligt vara en bump.

Du får gärna läsa vidare och kolla på mitt andra inlägg.

Visa signatur

R7 3700X | X570 Aorus Master | 32GB | EVGA 1080 Ti FTW3 | Noctua NH-D15S | FD Meshify C Copper
R7 1700 | X370 Gaming-ITX | 16GB | RX Vega 64 LE | Noctua U12S | Node 304
2 x HPE ProLiant Microserver Gen 8 | 1265L V2 | 16GB | 20TB

Permalänk
Medlem

Tera har ingen pvp. Tera pve är enformig. Teras chars har en seg fördröjning på de flesta attacker.
Skulle vilja rösta gw2 men eftersom jag inte testat det så är det ingen poäng.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Tera har ingen pvp. Tera pve är enformig. Teras chars har en seg fördröjning på de flesta attacker.
Skulle vilja rösta gw2 men eftersom jag inte testat det så är det ingen poäng.

Tera har PVP, från lv 11 och uppåt, Ca 2 timmar in i spelet. Så vad snackar du om att tera inte har PVP?

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 5090
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck, Rog Ally + de fiesta konsoler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Tera har PVP, från lv 11 och uppåt, Ca 2 timmar in i spelet. Så vad snackar du om att tera inte har PVP?

Ja är det inte så att man också har en typ av "Guild War". Att man kan förklara krig mot ett annat guild så att de sedan blir typ rödmarkerade ute i vildmarken så man fritt kan anfalla dem? Eller har jag drömt upp detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrisius:

Ja är det inte så att man också har en typ av "Guild War". Att man kan förklara krig mot ett annat guild så att de sedan blir typ rödmarkerade ute i vildmarken så man fritt kan anfalla dem? Eller har jag drömt upp detta?

Jupp det stämmer, samt alla kan attackera alla efter level 11 ( Enbart på PVP servrar )

Det kommer instans pvp samt server pvp under sommaren, vet inte varför de inte har tagit med instans pvp'n just nu då det redan finns och har funnits i Korea/japan i ett år snart.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av IceDread:

Tera har ingen pvp.

Tera har world pvp. Guild Wars har inte det

Tera har stöd för att starta krig mellan guilds. Guild wars har inte det

Citat:

Teras chars har en seg fördröjning på de flesta attacker.

Inte som warrior, mina attacker är instant

Visa signatur

Intel Core i5 13600K | RTX 4070 Ti | Kingston FURY Beast 32GB DDR5 6000MHz | Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB | Kingston A2000 SSD 1TB | Gigabyte Z790 Gaming X AX | Samsung 65" 4k 120Hz | LG 27" 27GP850 | 24" XL2411T | Be Quiet! Dark Power 12 1000W | Akko 3084B 75% | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av MugiMugi:

Jasså, det märkte aldrig jag av under betan. Det är isf bra, hur fungerar pvpn?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk
Skrivet av joshoa:

http://www.youtube.com/watch?v=dfaCo6NOiEQ&feature=g-all-u

ser att gw2 leder omröstningen vilket är bra.

Så du säger att det är bra pågrund av att tera har boobs physics, du kan klättra och röra kameran samtidigt, du kan plocka upp saker från golvet och att din häst kan stegra? Seriöst du msåte vara dum om det är ditt argument-.-

Jag har ej spelar guildwars 2 så jag kan ej rösta. Dock spelade jag tera. Älskade tera. Det enda spelet jag faktiskt gillade att lvla i. Det gick väldigt snabbt att lvla ungefär 6 dars spelande så var jag högsta lvln. Spelet börjar ungefär vid lvl 20 som tar 6 tim att komma till. Vilket är otroligt snabbt jämnförelse med andra spel.

Sen behöver du inte göra quests för att lvla. Dom som tror det kanske är blind eller för dåliga för att lvla på bams?

Varför jag ej kommer skaffa tera på europe är pågrund av att tyska företaget frogster eller vad dom heter har förstört spelet så jävla mycket. Tagit bort så många funktioner att det är löjligt åt det.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sockervadd:

Så du säger att det är bra pågrund av att tera har boobs physics, du kan klättra och röra kameran samtidigt, du kan plocka upp saker från golvet och att din häst kan stegra? Seriöst du msåte vara dum om det är ditt argument-.-

Jag har ej spelar guildwars 2 så jag kan ej rösta. Dock spelade jag tera. Älskade tera. Det enda spelet jag faktiskt gillade att lvla i. Det gick väldigt snabbt att lvla ungefär 6 dars spelande så var jag högsta lvln. Spelet börjar ungefär vid lvl 20 som tar 6 tim att komma till. Vilket är otroligt snabbt jämnförelse med andra spel.

Sen behöver du inte göra quests för att lvla. Dom som tror det kanske är blind eller för dåliga för att lvla på bams?

Varför jag ej kommer skaffa tera på europe är pågrund av att tyska företaget frogster eller vad dom heter har förstört spelet så jävla mycket. Tagit bort så många funktioner att det är löjligt åt det.

Jag spelar Tera europe och tycker det är ganska bra. Vad har uslingarna tagit bort?
Finns en del saker jag saknar i spelet..

Permalänk
Medlem
Skrivet av mungo_skata:

Jag spelar Tera europe och tycker det är ganska bra. Vad har uslingarna tagit bort?

Mindre blood, Enda skillnaden ungefär.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Mindre blood, Enda skillnaden ungefär.

Haha, censurerade Elins var ju en hot topic i mars med Jag har inte testat något av dem men är sugen på att ta upp ett mmorpg igen nu när nya datorn är klar:) Spelade wow tidigare men det rotade sig aldrig riktigt.

Dock är månadskostnad bara att glömma, i perioder skulle det kosta typ 70 kr per session isf, men om Tera blir f2p kommer jag garanterat testa. GW2 med när det släpps. Nåt släppdatum?

Visa signatur

Corsair 800D | Intel Core i5-3570K | G.Skill Ripjaws X 16GB DDR3 PC17000/2133MHz | TUF Gaming 3070ti | ASRock Fatal1ty Z77 Performance | Corsair H80 | Corsair Force 3 SSD 90GB | 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av pixelpojken:

Haha, censurerade Elins var ju en hot topic i mars med Jag har inte testat något av dem men är sugen på att ta upp ett mmorpg igen nu när nya datorn är klar:) Spelade wow tidigare men det rotade sig aldrig riktigt.

Dock är månadskostnad bara att glömma, i perioder skulle det kosta typ 70 kr per session isf, men om Tera blir f2p kommer jag garanterat testa. GW2 med när det släpps. Nåt släppdatum?

Har varit ett hett diskusion sedan över 1 år tillbaka, och ja Elins är censurerade i USA också. Så absolut ingen skillnad där vs här på den punkten.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Haha hur såg dom ut innan då? Lustigt att inte alla raser censureras

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av mungo_skata:

Haha hur såg dom ut innan då? Lustigt att inte alla raser censureras

De andra raserna har också censurerats litegrann, Human/Castanic/High Elf har lite halvt synliga bröstvårtor i koreanska versionen, dessa har tagits bort i nordamerikanska, europeiska och japanska versionerna.
Exempel: tera-mods.blogspot.se/2012/02/de-censor-castanic.html

Och hur Elins ser ut utan censur: http://tera-mods.blogspot.se/2012/02/removing-western-censori...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av mungo_skata:

Dom kommer ta bort många items som är boe så den marknaden kommer gå ner.
Dom har gjort random kistor som droppar bra saker. Istället för att ha dom när man klarar av en dungeon som k-tera har.
Dom drog ner blodet eller helt.
Dom gjorde spelet lättare.
Dom ska ändra enchanting system om jag ej är helt ute just nu, kommer ihåg jag läste om det iaf.
dom censurerar svordomar.
sen ändrar dom kläderna för dom ska täcka mer.
dom tog bort emblem tag på guilden då folk kunde "abusa" dom
Dom tog bort så du ej kan lägga ut en trade npc på gatan

Några exempel på vad dom har gjort.

Permalänk
Medlem

Guild Wars 2, mest baserat på att grafiken och karaktärsmodellerna är så mycket bättre. Ska man glo på ett MMO i många timmar är det viktigt för min del, förutsatt att resten av spelet också är bra. Något som det kändes att GW2 var efter att jag spelat beta-eventet.

Visa signatur

Friskyttarna.eu - Ditt Ljus i MMO-mörkret
LotRO || SWTOR || Guild Wars 2 || World of Tanks || Elder Scrolls Online || World of Warcraft || Black Desert

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

Dom kommer ta bort många items som är boe så den marknaden kommer gå ner.
Dom har gjort random kistor som droppar bra saker. Istället för att ha dom när man klarar av en dungeon som k-tera har.
Dom drog ner blodet eller helt.
Dom gjorde spelet lättare.
Dom ska ändra enchanting system om jag ej är helt ute just nu, kommer ihåg jag läste om det iaf.
dom censurerar svordomar.
sen ändrar dom kläderna för dom ska täcka mer.
dom tog bort emblem tag på guilden då folk kunde "abusa" dom
Dom tog bort så du ej kan lägga ut en trade npc på gatan

Några exempel på vad dom har gjort.

Allt stämmer ju in där för USA förutom blodet, samt gjort det lättare är bara trams det är Lättare än Ktera på grund av lägre ping, men ingen annan anledning. Det enda som blivit lättare är enchanting.

Samt i slutändan enda skillnaden mellan USA och Europa är att Europa inte får något bloodsplatch mot skärmen vid någon bossfight.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av v1ctory:

Guild Wars 2, mest baserat på att grafiken och karaktärsmodellerna är så mycket bättre. Ska man glo på ett MMO i många timmar är det viktigt för min del, förutsatt att resten av spelet också är bra. Något som det kändes att GW2 var efter att jag spelat beta-eventet.

Bra argument när grafiken i TERA är ganska mycket bättre än i GW2.

Visa signatur

Phanteks Evolv ATX Tempered Glass | Intel Core I7 7700K | Cryorig H5 Ultimate | ASUS GeForce GTX 1080 8GB ROG STRIX DC3 Gaming | Corsair 16GB DDR4 2400Mhz VENGEANCE LP Röd | WD Blue 500GB SSD | Gigabyte Z270XP-SLI | EVGA Supernova G2 750W 80+ Gold

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Allt stämmer ju in där för USA förutom blodet, samt gjort det lättare är bara trams det är Lättare än Ktera på grund av lägre ping, men ingen annan anledning. Det enda som blivit lättare är enchanting.

Samt i slutändan enda skillnaden mellan USA och Europa är att Europa inte får något bloodsplatch mot skärmen vid någon bossfight.

JAg lvlade upp 2 gubbar på k-tera nästan bara på bams och det var otroligt mycket svårare. Då monstrena i k-tera gjorde fler skills och oftare efter varandra än vad den gjorde på eu. Jag hade ungefär 0.25s delay så den var inte super stor men det var grymt mycket lättare på eu iaf och det är inte bara pågrund av latency.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av kimpaa88:

Bra argument när grafiken i TERA är ganska mycket bättre än i GW2.

"Bättre" är ju en definitionsfråga... Personligen upplevde jag GW2 som snyggare under de två dagar jag testade.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sockervadd:

JAg lvlade upp 2 gubbar på k-tera nästan bara på bams och det var otroligt mycket svårare. Då monstrena i k-tera gjorde fler skills och oftare efter varandra än vad den gjorde på eu. Jag hade ungefär 0.25s delay så den var inte super stor men det var grymt mycket lättare på eu iaf och det är inte bara pågrund av latency.

Med tanken på att det skulle ske mycket om du nu bor i sverige och få 0,25s delay in Korea, då all vår travik går igenom USA för att nå där, bland annat, runt 400ms är vad du får beräkna till Korea.

Sedan skiter jag ganska mycket vad du säger, Ja jag har spelat upp karaktär i KTera också, ja jag har erfarenhet av servern där, Nej inga bams har fler skills där heller de beter sig EXAKT lika dant som här. Enda skillnaderna är just delay, svårare att dodga, längre tid mellan attacker. Också när man har sådan här hög ping så kommer det packet loss som bonus, med hjälp av detta kan ju vissa attaker se ut att hända i rad bara för att du har inte fått informationen innan. Men som sagt va Ktera bams är de samma som våra.

Vist med delayen blir det svårare men nej Ktera är INTE svårare än våran version på allt förutom att Enchanta vapen.

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MugiMugi:

Med tanken på att det skulle ske mycket om du nu bor i sverige och få 0,25s delay in Korea, då all vår travik går igenom USA för att nå där, bland annat, runt 400ms är vad du får beräkna till Korea.

Sedan skiter jag ganska mycket vad du säger, Ja jag har spelat upp karaktär i KTera också, ja jag har erfarenhet av servern där, Nej inga bams har fler skills där heller de beter sig EXAKT lika dant som här. Enda skillnaderna är just delay, svårare att dodga, längre tid mellan attacker. Också när man har sådan här hög ping så kommer det packet loss som bonus, med hjälp av detta kan ju vissa attaker se ut att hända i rad bara för att du har inte fått informationen innan. Men som sagt va Ktera bams är de samma som våra.

Vist med delayen blir det svårare men nej Ktera är INTE svårare än våran version på allt förutom att Enchanta vapen.

Du lyssnar inte på vad jag säger va? Min ms till korea servern var 280ms den gick genom LA. Sen sa jag ej dom hade fler skills jag sa dom gör dom oftare. Det var ofta jag gjorde min dodge men mosntret i k-tera gjorde en attack efteråt snabbare som jag behövde springa ifrån men på europe hände det aldrig och jag hade jämt min dodge utan cooldown till nsäta attack han gjorde.