överföring från mac till galaxy tab 10.1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2005

överföring från mac till galaxy tab 10.1

Tjena.

Sitter med en Macbook pro och en samsung galaxy tab 10.1 och vill föra över filer
från datorn till plattan och får det inte att fungera över bluetoothen. vad gör jag för fel ? eller finns det något
snabbare och smidigare sätt eller iallafall ett annat sätt?

MVH John

----------------------------------
John
Växjö

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009

Använd fildelning med SMB på macen, och anslut med någon lämplig filhanterare från plattan.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jan 2012
Skrivet av spektraz:

Tjena.

Sitter med en Macbook pro och en samsung galaxy tab 10.1 och vill föra över filer
från datorn till plattan och får det inte att fungera över bluetoothen. vad gör jag för fel ? eller finns det något
snabbare och smidigare sätt eller iallafall ett annat sätt?

MVH John

Varför inte via USB?

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Jan 2005

hittade en riktigt smidig app som heter websharing. det är webgränssnitt på datorn och i gratisverisionen
så kan man föra över en fil åt gången.

tack

----------------------------------
John
Växjö

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Varberg
Registrerad
Nov 2002

Skumt nog vill inte Apples enheter prata över standrad protokoller BT. Skulle skicka en fil till en polare på jobbet över BT. Gick inte mot något som hade BT och en iPhone. Alla andra fungerade det fint med. Tror det är en begränsning apple har på sina saker.

System:\Dator\Spel>2600k¤4.5ghz_-_8Gb_-_670GTX_OC_-_Xonar_DX.exe
System:\Dator\Laptop>Samsung_-_535U3C-A01.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Romelanda
Registrerad
Nov 2009
Skrivet av Dr_Spackel:

Skumt nog vill inte Apples enheter prata över standrad protokoller BT. Skulle skicka en fil till en polare på jobbet över BT. Gick inte mot något som hade BT och en iPhone. Alla andra fungerade det fint med. Tror det är en begränsning apple har på sina saker.

Skicka filer till en ipad/iphone är det nog begränsat som du säger, men inte till en laptop.
Åtminstone förr har jag kunnat skicka vad som till min macbook, har visserligen inte testat nu med Lion, men har svårt att tro att de spärrar något där.

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."