Tappar du ditt spel-sug med åren?

Permalänk
Medlem

Mitt spelintresse har inte minskat, men har ännu inte hittat något riktigt bra spel som går att spela hur länge som helst. Jag gillar inte RPG och så gott som alla shooters är likadana och lika hjärndöda.
Sen när det väl kommer ett bra spel så sitter man en helg i sträck och när man klarat ut det känns det meningslöst att fortsätta spela.

Och sedan jag började köra bil så känns bilspel helt meningslösa då det knappt är någon känsla i dem, och det är riktigt synd för bilspel är det bästa spelen jag vet :/

Jag är 19.

Visa signatur

Primärdator: C2Q Q9550 | 6GB OCZ Reaper | 1xGTX480 | Asus P5NT WS | 1x 750GB Spinpoint F1 + 1x 250GB Samsung | Chieftech Turbo 750W | Mionix Naos 7000 + Logitech G11 |
TV-dator: C2Q Q8400 | 4GB Crucial DDR2 | 1x HD4850 | Asus P5N73-AM |1x400GB + 1x500GB + 2x 1TB Spinpoint F1 | 500W budget-agg | Xbox 360-kontroll |

Permalänk
Skrivet av MooD:

Självklart är det inte ni som förändrats utan spelen har bara blivit sämre, därför tröttnar man.

Så är det faktiskt. 30+ här. Älskade D1, D2 - D3 tycker jag är kasst och mainstream, förenklat etc. Älskade Morrowind, sen gick det utför med uppföljarna. Men jag kan bli riktigt intresserad av spel fortfarande - t.ex Civilization 4 har jag spelat otaliga timmar. Civ 5 inte lika bra, förenklat och så - men ändå lite skoj. Andra titltar som EVE online har jag spelat och varit väldigt engagerad i.

Min slutsats är att många spel faktist har blivit sämre, det är inte bara nostalgi tyvärr som gör de äldre spelen bättre. Marknaden och målgrupperna har ändrats, och jag hör till målgruppen som vill ha spel som kräver lite engagemang, ansträngning och tänkande, dvs jag tillhör inte den moderna casual-marknaden som de flesta spelen idag är designade för..

Permalänk
Medlem

har inte haft sug alls på att spela dem senaste 3 månaderna. Sedan fick jag för mig att damma av mitt gamla playstation och tjoffa i final fantasy 7..... spelade 40h på 1 v, helt sjuuuuuuuuk jag får abstinens när jag inte spelar! Likadant med Battlefield3, har haft ett uppehåll nu den senaste tiden men återupptog det igen och det är kul!

kommer i vågor, spelsuget, men det finns kvar iaf!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon4992:

Shit..living the dream

Att ens få min tjej att lira någon skit som little big planet är svårt nog o sen tröttnar hon efter en timme o fattar aldrig kontrollerna..

Att få sin flickvän intresserad av spel är ingen omöjlighet! Jag fick min flickvän (numera sambo) att bli spelintresserad! Hon tyckte allt som hade med konsollspelande och datornötande var töntigt och poänglöst, men jag har fått henne att komma till vår sida

Tror det gick såhär...:
-Började med att vi plinkade lite guitar hero ihop, satt med varsin gitarr och spelade på lättaste svårighetsgraden (då syftet var att få henne känna sig awesome att hon klarade låtarna och fick se "100% OMG U ROCK!!". Det gillade hon, och jag, slutade med att vi körde igenom hela spelet på easy och medium, otroligt kul faktiskt även om jag själv spelade på högre när jag va själv.

Sedan blev det spec ops i call of duty modern warfare2. Där tyckte hon (och jag) att det va skitkul att samarbeta ihop för att ta oss igenom uppdragen. Smyga runt med varsitt snipergevär, ta sikte på varsin fiendes huvud, räkna ner högt och sedan skjuta samtidigt, riktig hit (bokstavligt talat) asså!

Detta pågick väll i ca 3-4 månader, sammarbeta i samma spel och klara dem. Efter COD blev det Red dead redemption av den enda anledningen för henne att det fanns hästar. Fantastiskt tyckte jag som var helt inne på att köpa det spelet asap, hon körde det spelet mer än jag i slutänden, hon tjoffar i skivan än idag och springer runt och gör uppdrag, frågar mig om jag gjort this or that (vilket jag knappt kommer ihåg) och skryter glatt om hur mycket bättre hon kan spelet än jag, haha.

Assassins creed brotherhood blev det sen, på mitt initiativ, hon blev helt fast i det med, perfekt spel för henne med som vid detta laget endast spelat xbox i ca 1 år(typ). Kul story, mycket att göra, öppen värld, personliga karaktärer osv osv.

kan fortsätta men sätter punkt här. Hursomhelst jag tror nyckeln att få sin flickvän intresserad av spel är att spela ihop och ha roligt, klara utmaningar tillsammans, uppmuntra dem och ge mycket beröm.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Inaktiv

hehe Marticus låter som att det kan fungera, vi har faktiskt kört lite "LA Noire" och det tycker hon faktiskt är kul, ska fortsätta att bearbeta henne fast ge mer beröm
men först ska jag iväg på ett lan resten av veckan ^^

Permalänk
Medlem

Gammal räv här , spelat sen 80 talet började med Vectrex som man hyrde på helgerna , fortsatte med C64 / Amiga osv.

Kan inte påstå att spelsuget är mindre , blir fortfarande peppad inför stora releaser av spel och att man skall sätta igång.
Minns särskilt då jag peppade och längtade på Spy Hunter på C64 - man hade sparat och gnetat ihop pengar och längtade tills spelet släpptes, då satt man och stirrade på bilder i tidningar och de få ord som stod om spelen där , numera finns det betatester , pre releaser och massor med tidningar på nätet som skriver om spelen.
Nu är man ju upphaussad inför Diablo 3 , innan det ME3 osv. Intresset har inte minskat för mig iallafall.

Om spelet är bra spelar man så länge man pallar , skillnaden då mot nu är att numera har man inte samma uthållighet rent fysiskt , fingrar , fötter , ögon och annat pallar inte med monster-maraton-spel-sessions på 24timmar i sträck , man får kramp eller annat och är tvungen att ta pauser rätt ofta.
Sen har man ju vuxna begränsningar som bråkiga sambos , husdjur och andra "måsten" som måste göras innan man kan sitta ner med sina spelfavoriter.

Nuförtiden är man en mer kräsen spelhandlare , man väljer och är rätt petnoga med sina spelköp - mina enda undantag är STEAM-reor och svenska spel som jag gärna köper in även om det är gränsfall på vad jag själv gillar , känns bra att sponsra oavsett.
Man har ju mer erfarenhet så man kan rätt snabbt sortera bort spel som man misstänker är skräp eller att det inte passar.

28 år med gaming och fler skall det bli.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W