Permalänk
Medlem

Jag vill påpeka att MSI's tangentbord är tillverkat av steelseries. Medan de på ASUS'n är ett upp hottat generic asus keyboard.

Så där känns de ju som om att MSI GT70 vinner eftersom de är snudd på identiska för övrigt.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

Det är bara vi nordbor som ser dåligt och behöver en stor enter knapp. Men Asus har stor i nordiska modeller.

Skämt o sido men man vänjer sig snabbt och det finns ju 2st enter knappar.

Haha, mycket möjligt! Men är man lat så är man

Tänkte investera i en MSI GT70 på onsdag när jag har vägarna förbi NoN. Någon som vet om det finns plats att installera en ssd i efterhand och hur svårt/krångligt detta är?

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Skrivet av Ninami:

Jag har för tillfället en MSI GT780R och ångrar köpet varje dag. MSI är kända för att ha mycket problem med sina laptops. Inte ens efter en reparation var det fixat.

Däremot väntar jag på att få G75 nu och hoppas få den i slutet av veckan

Jag är supernöjd med min MSI förutom att den inte fick ström, ett moderkortsbyte senare så är jag lika nöjd som innan. Den låter som fan men kyler som en gud så det är ok med mig.

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Skrivet av p3nt0s:

Haha, mycket möjligt! Men är man lat så är man

Tänkte investera i en MSI GT70 på onsdag när jag har vägarna förbi NoN. Någon som vet om det finns plats att installera en ssd i efterhand och hur svårt/krångligt detta är?

Tror att man bara skruvar bort bakplåten som hålls fast av fyra skruvar. Så har man tillgång till alla hdds

Visa signatur

Asus ROG Strix B550-F Gaming WIFI, AMD Ryzen 7 5700x, MSI Ventus 3080 OC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erpatjoff:

Tror att man bara skruvar bort bakplåten som hålls fast av fyra skruvar. Så har man tillgång till alla hdds

Låter simpelt! Förstör man garantin om man öppnar luckan?
Och har inte fått 100% koll, men visst kör den lättare versionen av GT70 endast med en hårddisk och inte två i raid0 som b.la 780dx gör?

Visa signatur

"You have enemies? Good. That means you´ve stood up for something, sometime in your life." - Winston Churcill

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ant3:

Jag vill påpeka att MSI's tangentbord är tillverkat av steelseries. Medan de på ASUS'n är ett upp hottat generic asus keyboard.

Så där känns de ju som om att MSI GT70 vinner eftersom de är snudd på identiska för övrigt.

tangentbordet på G75 e bra mycket bättre än de traditionella, ta och testa i butik ska du få känna...de som jag uppskattar på Asusen är att tangentbordet är intergrerat i chassit vilket gör att de är minimalt flex och svaj...MSIn har en traditionell monterad tangentbordsplatta.
Smaken e som baken, men jag rekommenderar att testa.

Permalänk
Medlem

Kan fylla på att tangentbordet på GT60 är av riktigt hög kvalité inget flex och betydligt roligare bakgrundsbelysning än ASUS motsvarighet

Mycket skönt att skriva på.. är samma tangentbord i GT70

Enda fördelen som existerar med ASUS tbord är stor enterknapp + att numeric keypad är "Separerad" från övriga tangenterna..

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Skrivet av MasteraCe:

Kan fylla på att tangentbordet på GT60 är av riktigt hög kvalité inget flex och betydligt roligare bakgrundsbelysning än ASUS motsvarighet

Mycket skönt att skriva på.. är samma tangentbord i GT70

Enda fördelen som existerar med ASUS tbord är stor enterknapp + att numeric keypad är "Separerad" från övriga tangenterna..

http://img4.imageshack.us/img4/9935/img1215db.jpg

Ja det är grymt bra tangent bord med steelseries i senare MSI, skillnad var det på gamla 600 serien som kallades flexibord.

Sen vet jag att dom äldre Asus G modeller hade ett väldigt högt störande klick i blankstegs tangenten och har hört rykten att det är samma i nya serien men kan dock inte själv uttala mig om detta då jag inte testat den nya.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av cokeman 1337:

Ja det är grymt bra tangent bord med steelseries i senare MSI, skillnad var det på gamla 600 serien som kallades flexibord.

Sen vet jag att dom äldre Asus G modeller hade ett väldigt högt störande klick i blankstegs tangenten och har hört rykten att det är samma i nya serien men kan dock inte själv uttala mig om detta då jag inte testat den nya.

japp, de stämmer...själv tog jag loss min och space jag hade på min G53 och duttade stål pinnen som höll upp knappen i en gnutta smör...de gjorde susen!

men på G74 och G75 är de åtgärdat.

Permalänk
Medlem

Är intresserad av hur mycket bättre kylning ASUSen har än MSIn. Skulle vara intressant att veta hur mycket kallare ASUSen är efter 5 timmars spelande samt om det är stor skillnad i ljudnivå ifrån fläktarna. Jag väljer mellan MSI och ASUS och det som väger mest just nu är ASUS kylning(samt den matta "looken" som jag föredrar hos g75an.).

Permalänk
Skrivet av Adam90:

Är intresserad av hur mycket bättre kylning ASUSen har än MSIn. Skulle vara intressant att veta hur mycket kallare ASUSen är efter 5 timmars spelande samt om det är stor skillnad i ljudnivå ifrån fläktarna. Jag väljer mellan MSI och ASUS och det som väger mest just nu är ASUS kylning(samt den matta "looken" som jag föredrar hos g75an.).

Asus har alltid varit grymma på sitt kylsystem. Här kan du kolla en jämförelse test mellan förra årets modeller utav Asus G74 vs MSI GT780. http://www.youtube.com/watch?v=YXx6nr_jvjY&lr=1

MSI och Asus har sina respektiva fördelar, sen vad man väljer är smaksak.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Adam90:

Enligt egna tester så går ASUS-datorn inte speciellt kallt.. Har testat på äldre modell

Men den kör ju inte fläkten fortare än den behöver för att hålla nere ljudnivån

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Hmm.. det blir nog en asus, såg på dustin att dom sänkt priset till 12490kr, får man hoppas dom får in en leverans snart

Permalänk
Medlem

Hej! Jag har funderar på köpa ASUS G75WV är det värt?

mvh

Visa signatur

╔═══════════════════════╗
║ _Vill du ha svar? Tryck på CITERA!! _║
╚═══════════════════════╝

Permalänk
Inaktiv

jag köpte en g75 för 3 veckor sen och är toknöjd. ett av de bästa datorköpen jag gjort.
msin tycker jag personligen ser ut som en påse skit. asusen är riktigt tyst med tanke på prestandan.
luckorna för uppgradering av minne och hdd kan öppnas utan att tumma på garantin. sitter med 1 skruv och klips ala mobilskal.
finns youtubeklipp med helt ok recensioner.

Permalänk
Medlem

Ni med Asus g75. Ladda ner HWinfo64, och starta endast med sensor i programmet. Starta sen ett spel och spela, och sen kollar ni vad gpu sensorn ligger på för RPM. Min ligger på runt 3000rpm när jag spelar, och när jag slutar spela så går fläkten sakta ner till 2000rpm igen.. gör era också så?

mvh

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anonyman:

Hej! Jag har funderar på köpa ASUS G75WV är det värt?

mvh

Beror på..
Cdon Thor har den bästa prestandan med sitt 7970m, det är väldigt mycket bättre än gtx670m och gtx675m settt siffror på 40-80%!
Asus verkar ha bäst kylning i sina datorer och även kvalité
Msi verkar ha bäst "kringutrustning" (överlägset bäst ljud, mest robusta tangentbordet)