Billig avskalad platta?

Permalänk

Billig avskalad platta?

Jag har planer på att smälla upp en surfplatta av något slag på kulskåpet, för att ersätta diverse post-it, shoppinglistor, recept och liknande.
Dock är det ett sådant projekt som egentligen inte "behövs", och jag har mycket andra roliga saker jag vill lägga prylpengar på, så jag köper inte gärna något i iPad-klass för det.

Finns det någon platta som är billig, mest pga att den saknar "kraft under huven", än pga att den är dåligt byggd?
Kan tänka mig att plattor avsedda för simpel undervisning, om det finns, skulle vara lämpliga.

Allt jag behöver är egentligen en skärm större än 8", (behöver inte ens ha färg, men det lär knappast finnas utan), touch som duger till att navigera, wifi, och Android 2,2 eller högre med tillgång till market.

HDMI, cpu över 800MHz, 3g, lagring över 4Gb och sådant ser jag helst att den saknar.
Den är tänkt att sitta på kylskåpet mer eller mindre konstant, skulle den vara för användbar till annat skulle den säkert bli kvarglömd på soffbordet

Jag har inga problem med att skaffa chinamärken jag aldrig hört talas om, sålänge dom är hyfsat välbeprövade.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd

Kanske denna (bara 7 tum men annars ganska nice)? DX har en uppsjö olika billiga tablets men kvaliteten är rätt tveksam. Går man på vad andra har sagt i recensionerna så kan man dock hitta rätt bra, och framför allt prisvärda, plattor.

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/boogie_board_writing_tablet_8.5_...
Jag har kollat på denna, ska komma upp som "Smarta Deals" snart och tänkte att man kan nog ha den istället för en Whiteboard här hemma.... Kanske skulle vara nåt för dig också.

Visa signatur

AMD Phenom x4 965 @ Stock || ASUS M4N68T LE V2 || 8Gb Corsair XMS3 RAM || Corsair HX 750W || XFX GTX260

Permalänk
Skrivet av Cimbom3:

http://cdon.se/hemelektronik/boogie_board_writing_tablet_8.5_...
Jag har kollat på denna, ska komma upp som "Smarta Deals" snart och tänkte att man kan nog ha den istället för en Whiteboard här hemma.... Kanske skulle vara nåt för dig också.

jag har kikat lite på den, men den saknar väl lagring och så? dvs, kan bara ha en sida/bild i taget?
Hursomhelst faller den bort då den inte har någon form av uppkoppling. En shoppinglista gör inte så mycket nytta om jag inte kan se den på telefon då jag väl är i butiken

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av n_sandstrom:

jag har kikat lite på den, men den saknar väl lagring och så? dvs, kan bara ha en sida/bild i taget?
Hursomhelst faller den bort då den inte har någon form av uppkoppling. En shoppinglista gör inte så mycket nytta om jag inte kan se den på telefon då jag väl är i butiken

Nej den är nog inte så användbar för dig. Det var en variant på gång med uppkoppling, sparfunktion, flera färger osv. men den har inte kommit än och den lär bli ganska dyr. ZTE hade en billig 7 tummare förut som kostade typ 1500 och ibland gick att hitta för 1000 men den verkar de inte ha längre så jag tror det är typ DX som gäller.

Permalänk
Medlem

om du gillar blackberry och har lust att slänga ut 2k på en, så är detta ett bra alternativ:)
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=874674

Men annars är det nog dx eller nått som gäller:D

EDIT: annars kanske denna skulle kunna vara något?:) vet dock inget om hur bra den är:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Skrivet av bourne94:

EDIT: annars kanske denna skulle kunna vara något?:) vet dock inget om hur bra den är:)

Ja, det är nästan precis vad jag letar efter. Bra balans mellan lågt pris och totalkass prestanda

Däremot verkar den inte, trots webhallens text, ha tillgång till den "riktiga" Android Market. Får undersöka om den har några hack-möjligheter.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Är också lite intresserad av den där disgon nu, jag har letat efter något i den stilen för att styra ljus och musik i lyan.

Permalänk
Skrivet av n_sandstrom:
Skrivet av bourne94:

EDIT: annars kanske denna skulle kunna vara något?:) vet dock inget om hur bra den är:)

Ja, det är nästan precis vad jag letar efter. Bra balans mellan lågt pris och totalkass prestanda

Däremot verkar den inte, trots webhallens text, ha tillgång till den "riktiga" Android Market. Får undersöka om den har några hack-möjligheter.

Ska gå att Roota med Universal Androot dock verkar det finnas ganska sparsmakat med rom's till den...

bästa är nog att försöka hitta officiella android 2.2 romen eller spara en backup på befintliga till den och sen plocka ner market från typ cm7 och lägga in i romen.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

Ska gå att Roota med Universal Androot dock verkar det finnas ganska sparsmakat med rom's till den...

bästa är nog att försöka hitta officiella android 2.2 romen eller spara en backup på befintliga till den och sen plocka ner market från typ cm7 och lägga in i romen.

Okej:)
Så det kanske finns chans för denna platta:)

MEn för övrigt, tror ni det är nått att ha (tänkte på kvalitet, prestanda, etc)?:)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |