Roliga och inte så prestanda-krävande SP-spel för en Mac?

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012

Roliga och inte så prestanda-krävande SP-spel för en Mac?

Kom gärna med förslag i alla genrer, behöver bara något i helgen
Blev sugen på något gammalt age of empires men det finns väl knappast för Mac?

Den digitala högborgen: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.7GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kronoberg
Registrerad
Feb 2004

Age of Empires II finns ju faktiskt till Mac, likaså trean. Sen finns ju även Warcraft 3 och dess expansioner till OSX.

Trädvy Permalänk
Skribent
Mathias Blomberg
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2012
Skrivet av DevilDuck:

Age of Empires II finns ju faktiskt till Mac, likaså trean. Sen finns ju även Warcraft 3 och dess expansioner till OSX.

Försökte installera Warcraft 3 till min Mac (en skiva) och den säger bara "Du kan inte öppna programmet Warcraft 3 Installer eftersom PowerPC-program inte längre stöds" Vad är detta?:(

Den digitala högborgen: [Fractal Design Define R3] ≈ [Corsair AX 850W] ≈ [ASUS Geforce GTX 1080 Strix] ≈ [Intel Core i7 2700K@4.7GHz] ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [16GB Corsair Vengeance Pro 2133MHz] ≈ [ASUS Sabertooth Z77] ≈ [Samsung Spinpoint F3 1TB] ≈ [Intel 520 180GB] ≈ [ASUS Xonar Essence STX] |
Skrivmaskinen: Lenovo G50-80 Min förlängning av mig själv: Samsung Galaxy S8 |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kronoberg
Registrerad
Feb 2004
Skrivet av Uzanar:

Försökte installera Warcraft 3 till min Mac (en skiva) och den säger bara "Du kan inte öppna programmet Warcraft 3 Installer eftersom PowerPC-program inte längre stöds" Vad är detta?:(

http://forums.battle.net/thread.html?topicId=27822632027&sid=... Jag gissar att Lion inte stödjer PowerPC-mjukvara? (Har ännu inte uppdaterat själv) Du skulle ju kunna testa att ladda ner klienten från Bnet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalmar
Registrerad
Mar 2010

Torchlight finns ju för mac, det är ganska roligt om man gillar diablo-liknande spel.