Permalänk

Vart ska jag nu få tag på sleev?

Hej!
Tänkte att jag skulle beställa sleev från Djungelapa.se ( egentligen igår men han inte ) så var svart slut 'suck'.
Vart ska jag nu få tag på svart och röd ?
Krav:
Lika som djungelapa's paracord
Och beställa inom Sverige

Mvh: Eric
Eller är det bara att inse att min dröm aldrig kommer uppfyllas

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Beställ ifrån MDPC-X. Thats it.
Inte i Sverige men ändå, värt det.

Visa signatur

- Chassi-Corsair Obsidian 650D, MB-Asus Sabertooth Z77 , CPU-Intel i5 2500k 3,7Ghz, RAM-16Gb Corsair Vengeance LP , GPU-Msi Lightning 580, PSU-Cooler Master Silent Pro Gold 800w, Skärm-BenQ G2420HD, Mus-Razer Imperator 4G, Tangentbord-Logitech G11, Hörlurar-Logitech G35 -
http://www.sweclockers.com/galleri/9230-purple-sands

Permalänk
Medlem

Min paracord är inte mer annorlunda än någon annans
Tror http://www.knivbutik.se har stort sortiment av paracord.

Permalänk
Medlem

Är inte deras större i diameter då?

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SteFFoo:

Min paracord är inte mer annorlunda än någon annans
Tror http://www.knivbutik.se har stort sortiment av paracord.

Edit: glömde citera!

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ative00:

Edit: glömde citera!

Det vet jag faktiskt inte, tror det ska vara samma.
Har även samma antal trådar innuti
Du kan ju alltid be om att få ett prov!

Permalänk

Jag har köpt min paracord från knivbutik.se
Eftersom steffo tyvärr inte har haft rätt färger i lager när jag behövt.
Allt annat har jag köpt av dig steffo
Har köpt svart och grå paracord, tycker dom är lite olika.
Den grå känns tätare och bättre, medans den svarta känts lite sladdrig och är väl inte så svart som man kan önska sig.
Nu kan jag tyvärr inte jämföra med steffos då jag inte köpt paracord av honom.
Ative00 kan skicka ett prov om du inte får något av knivbutik.se, lit svart och lite grått.
PM mig bara

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Jag har köpt min paracord från knivbutik.se
Eftersom steffo tyvärr inte har haft rätt färger i lager när jag behövt.
Allt annat har jag köpt av dig steffo
Har köpt svart och grå paracord, tycker dom är lite olika.
Den grå känns tätare och bättre, medans den svarta känts lite sladdrig och är väl inte så svart som man kan önska sig.
Nu kan jag tyvärr inte jämföra med steffos då jag inte köpt paracord av honom.
Ative00 kan skicka ett prov om du inte får något av knivbutik.se, lit svart och lite grått.
PM mig bara

Aa sitter och funderar på den ja också. Folk är för trevliga på Swec. behöver nog inget prov. behöver bara veta om du tar t.ex en vanlid kabel och drar över din paracord. blir det mellanrum mellan kabeln och paracorden eller sitter den som en strumpa? spelar ingen roll estetiskt. men är nyfiken bara

Visa signatur

/W

| Fractal Design Arc | Asus p8z77-v | corsair CL9 vengence LP 16GB @1600mhz | IB 3770K @4.5Ghz | NZXT HALE 1000W 80+ Gold | MSI GTX580 Twinfrozr |

Permalänk
Skrivet av Ative00:

Aa sitter och funderar på den ja också. Folk är för trevliga på Swec. behöver nog inget prov. behöver bara veta om du tar t.ex en vanlid kabel och drar över din paracord. blir det mellanrum mellan kabeln och paracorden eller sitter den som en strumpa? spelar ingen roll estetiskt. men är nyfiken bara

Lite mellanrum blir det. http://www.youtube.com/watch?v=tFUDqEvhmho

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem

Jag har sleevat ett ax 1200 med paracord från knivbutik .. funka prima tänk bara på att du måste klippa det med nå helt sjukt vasst för om du har 2 små trådar kvar (tänk typ tunnare än ett hårstrå)och råkar dra lite så blir det en konstig förskjutning i flätningen .. med andra ord funkar det inte med en vanlig sax och med kniv blir det ett väldigt fult snitt. Jag använder en tång/sax med ett sylvasst knivblad som trycks mot ett plastmotstånd, tror den finns att köpa på tools. Det var det enda jag hade hemma som kunde klippa linorna på ett tillfredsställande sätt.

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk
Skrivet av jakbob:

Jag har sleevat ett ax 1200 med paracord från knivbutik .. funka prima tänk bara på att du måste klippa det med nå helt sjukt vasst för om du har 2 små trådar kvar (tänk typ tunnare än ett hårstrå)och råkar dra lite så blir det en konstig förskjutning i flätningen .. med andra ord funkar det inte med en vanlig sax och med kniv blir det ett väldigt fult snitt. Jag använder en tång/sax med ett sylvasst knivblad som trycks mot ett plastmotstånd, tror den finns att köpa på tools. Det var det enda jag hade hemma som kunde klippa linorna på ett tillfredsställande sätt.

Jag har klippt med vanlig sax. Håller man det bara spänt medans man klipper tycker jag det går bra.
Men att saxen ska vara vass är ju aldrig fel.

Visa signatur

En gång hade jag ERGO nu har jag datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bursecarl:

Jag har klippt med vanlig sax. Håller man det bara spänt medans man klipper tycker jag det går bra.
Men att saxen ska vara vass är ju aldrig fel.

aja funkade inge bra för mig.. spelade ingen roll vilken sax jag använde så blev ändarna kassa:P

Visa signatur

-Corsair graphite 600T | intel i7 950 (kyld med EK 360 rad system) | EVGA GTX 460 SLI | ASUS Sabertooth x58 | 6gb Corsair xms3 @1600mhz | Corsair HX 750 | SteelSeries v6 v2 | Sennheiser HD558-

Permalänk

Tack alla!
Blir till att beställa frpn knivbutik.se!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.

Permalänk
Medlem

Hittade även www.paracordshop.se
Verkar ha många färger.

Klicka på PARACORD US550 30METER och sedan kan du välja färger ur listan där.

Permalänk
Skrivet av SteFFoo:

Hittade även www.paracordshop.se
Verkar ha många färger.

Klicka på PARACORD US550 30METER och sedan kan du välja färger ur listan där.

Knivbutik.se ska skicka test till mig idag så får jag se vem jag beställer i från!

Mvh: Eric

Visa signatur

Intel i7 2700k, 7970 3GB, 12GB Dominator GT, 2TB Seagate.