kan jag ha ett ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII i mitt bygge?

Permalänk

kan jag ha ett ASUS GeForce GTX 680 2048MB DirectCUII i mitt bygge?

Hej! ska ha ny dator så jag har kollat in: http://www.inet.se/kundvagn/visa/1757586/2012-05-03 är det ett bra val eller borde jag bara ta en vanlig Asus GTX 680 eller ska jag ta denna klockade varianten? (ca 200kr skillnad) och passar den in med de andra delarna?

Permalänk

Ja det grafikkortet passar perfekt och såvida du inte ska köra SLI så är det nog ett bra val framför referenskylaren

Visa signatur

Dator:
Antec P280 | I7 6700K | GTX 980 Ti | 16 GB 2133Mhz DDR4
Skärm: LG UM95 34UM95
Ljud: Dynaudio Xeo 4

Permalänk

jag hade tänkt köra sli på detta kortet om några år så det går inte med sli på detta kortet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brisingar:

jag hade tänkt köra sli på detta kortet om några år så det går inte med sli på detta kortet?

Visst går det, men man brukar ha kort av referensmodell (som blåser ut luften ur chassit) när man kör SLI. Två såna här i SLI tror jag faktiskt håller sig själva kallare än referenskort ändå i och med att kylaren är så bra men det blir mer varmluft på andra komponenter och det är inte helt optimalt.

Annars kan du ju säkert byta till dig ett begagnat referenskort mot ett sånt här om några år och kanske få några hundralappar också. Eller sälja det här och skaffa ett 980 eller nåt.

Och varför ligger den här tråden i Radeon

Visa signatur

1800x @ 4,025GHz @ 1,2875V, Noctua NH D15 AM4, 2x8Gb G-Skill Flare X 3200 MHz CL 14,14,14,37 MSI 1070 Gaming-X 8 GB, 8GB RAM, Slaktad Seagatedisk på 4TB, Define R3, Corsair TX V2 750 W

Lenovo Yoga 2 Pro, i7, 8GB, 256GB

Permalänk
Medlem

Köp det kortet och fixa sedan ett referenskort för att köra SLI i framtiden. DirectCUII är en grym kylare så för 200kr mer än referens är den definitivt att föredra. Anledningen att inte köra två DirectCUII i SLI är att det understa kortet kommer dumpa allt för mycket varmluft mot det övre som kommer hålla en mycket högre temp. Ett referenskort kommer då dumpa större delen av värmen utanför lådan och problemet försvinner i stort sett.

Visa signatur

Burk 10700K@5.1GHz 7900 XTX
Ljud KRK RP8 G3 samt Audio Technica ATH-M50
Bild Samsung C27HG70