7970 - No video input

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2010

7970 - No video input

Tjena SC,

Det är så att jag sitter på ett sjukt irriterande problem med mitt Radeon HD 7970..

Vid olika tillfällen har det hänt att, när jag ska starta upp datorn så får jag ingen bild. Det enda som kommer upp är ett meddelande på skärmen där det står "No Video Input".

Min lösning som jag har använt mig utav när detta kommit upp har varit att slå av strömbrytaren och sedan startat datorn samt ibland så har jag pillat på sladdarna (tagit ut dem och suttit i dem).

Saken är den nu, att inget av mina två tidigare lösningar verkar funka.. Jag verkar just nu vara fast med det här problemet och det är därför jag söker mig hit nu för att se om någon kanske har en idé på en lösning.

Just nu är skärmen inkopplad i uttaget på moderkortet och det är därför som jag kan skriva här och nu.

I alla fall, jätte tacksam för idéer och förslag på hur man kanske skulle kunna lösa detta problem, börjar just nu bli riktigt less på att ha det.

(vill bara nämna att grafik kortets fläkt snurrar)

Skulle det vara något mer som ni behöver veta angående detta problem så ställ gärna en fråga!

Med vänliga hälsningar Max.

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Sep 2011

låter som något glapp med någon kabel enligt mig. Testat använda en annan DVI kabel eller vad du nu har?

Citera Så Hittar Jag Tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jul 2010

Jag har testat alla de olika uttagen på grafik kortet, utan någon skillnad.

Har nu fått igång datorn med skärm sladden i grafik kortet. Tog bort sidan av chassit och tryckte på "reset knappen" på moderkortet, dock inte en aning ifall det var detta som löste problemet.

Tror dock inte det är en permanent lösning och kommer nog få sätta datorn i strömspararläge nu istället för att stänga av den.

Kommer fortfarande vara tacksam för fler tips angående detta, då jag ej tror det är permanent fixat.

Sedan så märkte jag nu när jag var där nere och tittade att det är en röd text på moderkortet när jag ska till och starta. Den är precis vid start & reset knappen (under grafik kortet), där det står lite olika siffror som sedan avslutas med "A2" innan det sluta lysa där. Är detta vanligt? Vet inte om det har alltid varit så eller om det ska vara så?

Mvh Max.

Mobo: ASUS Z97-Pro Gamer CPU: Intel Core i7 4790K RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x2GB GPU: ASUS STRIX GTX 970 DirectCU II PSU: Corsair CX 750W 80+ Bronze Chassi: Fractal Design Define R5 SSD: Corsair Force 3 Series F120 120GB