Sveriges äckligaste musmatta rengjord, film

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2001

Sveriges äckligaste musmatta rengjord, film

Jag köpte häromveckan en ny musmatta och när jag då fick ut min gamla Fatal1ty Fat Pad från 2005 i ljuset fick jag en smärre chock över hur den såg ut. Jag har senaste åren då och då tänkt att den ändå börjar bli rätt så skitig och borde bytas ut. Jag menar, jag har ju trots allt spillt både öl, vin, dricka, snus åtskilliga gånger och dagligen besudlat den med sin beskärda andel svett och låg-sens-genererad kroppspeeling.

Det har gått 7 år sedan jag köpte denna och jag har ju hunnit bli rätt så fäst vid den. Jag kunde inte bara slänga denna utan ett värdigt försök till räddning. Jag delar med mig av min räddningsaktion!

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2011
Skrivet av sCaz:

jag har ju trots allt spillt både öl, vin, dricka, snus åtskilliga gånger

Fyyyyfaaan ;D

« CITERA FÖR SVAR »

CPU: Intel Core i7 4770K ║ MB: MSI Z87-G45 ║ RAM: Corsair VENGEANCE 4*8GB ║ GPU: GeForce GTX 1080 ║ PSU: EVGA SuperNOVA 750 G2 ║ SSD: Intel 520 240 GB ║

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009

.. Sådär ser min matta ut som jag köpte i sommras. ):

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Maj 2002

Var det vanlig tvål du använde när du skrubbade den?

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jan 2004

Därför man kör utan musmatta direkt på skrivbordet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholms län
Registrerad
Maj 2005

Icemat -04

Desktop ||| i5 3570K | 16Gb | 240Gb | 1,5Tb | GTX 970 4Gb |||
iPhone 4S ||| 2x1.0 GHz A5 | 0,5Gb | 32Gb | PowerVR SGX543MP2 |||

Citera när du svarar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Nov 2009

eller använder en Icemat i glas... mycket hygieniskt.

Intel Core i7 6800K @4.4GHz, 32 GB DDR4 @2666MHz, GTX 1080 8GB RAM, Samsung SM951 M.2 PCIe SSD 256GB, 3x Samsung 840 EVO 250GB i RAID 0.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Osynliga Universitetet
Registrerad
Dec 2007

Miljövänligt att köra en hel tvättmaskin för 1 musmatta. Men det var ett kul initiativ och Mythbusters skulle vara stolta över resultaten du presenterat

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Apr 2011

Resultatet blev hur bra som helst! Var det vanlig handtvål du använde? Dock är jag lite oroad över hur musmattans yta blir efteråt, märkte du någonting markant? Jag har nämligen en QPAD UC-musmatta, vars yta är ganska känslig. Det är en jättebra musmatta, men jag vet inte riktigt om jag skulle våga rengöra den på det här sättet.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Värmland
Registrerad
Jan 2008

Bläääää

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!
Registrerad
Aug 2008

Om det där är hur din musmatta såg ut, undrar jag med spänning hur ditt tangentbord ser ut

Some Days, You Just Can't Get Rid of a Bomb!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Sundsvall
Registrerad
Okt 2001
Skrivet av Demonoidz:

.. Sådär ser min matta ut som jag köpte i sommras. ):

Då får du fan börja duscha oftare!

Skrivet av devhdc:

Var det vanlig tvål du använde när du skrubbade den?

Yepp, vanlig handtvål.

Skrivet av scienta:

Miljövänligt att köra en hel tvättmaskin för 1 musmatta. Men det var ett kul initiativ och Mythbusters skulle vara stolta över resultaten du presenterat

Hehe, kanske inte men jag skulle för mitt liv inte ha lagt in kläder i samma maskin!

Skrivet av Subdubwise:

Resultatet blev hur bra som helst! Var det vanlig handtvål du använde? Dock är jag lite oroad över hur musmattans yta blir efteråt, märkte du någonting markant? Jag har nämligen en QPAD UC-musmatta, vars yta är ganska känslig. Det är en jättebra musmatta, men jag vet inte riktigt om jag skulle våga rengöra den på det här sättet.

Jag menar ju det! Japp, vanlig handtvål och jag kan inte påstå att jag märkte något direkt slitage på ytan förutom någon noppa här och där som jag förvisso inte vet om de fanns där innan eller ej. Jag gick ann ganska hårt eftersom jag inte hade någon ambition att använda musmattan seriöst efteråt, man kan nog vara mycket försiktigare. Kanske en sån där disksvamp i lugnt tempo är det ultimata. Resultatet blev dock så bra så den fick följa med mig till min plats på jobbet

sCaz har lirat online sedan direktmodemanslutning var hett.
OSW Sim Racing Rig | HTC Vive | 27" Acer 165 Hz IPS G-sync
Gigabyte Z170X-Gaming 7 | 6700K | 16GB DDR4 | 3x Samsung SSD's
ASUS 1080 Ti ROG STRIX OC | EVGA G2 850W | NH-D15 Triple | Steelseries H

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Narnia
Registrerad
Nov 2004

Bra återanvändning att ta med den till jobbet, tjänar den där några år till så har du nog tillgodogjort för den där tvättmaskinsrundan miljömässigt sett

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Trädvy Permalänk
Forumledare
Kent
Registrerad
Jan 2005

Tror nästan textiltvätt skulle fungera bättre.... http://www.jula.se/textiltvatt-extreme-nano-tech-400-ml-62908...

Synpunkter eller frågor gällande modereringen? Då kan du kontakta mig eller moderatorerna.
Ursäkta min stavning, jag är dansk

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2011

Mysigt!

ASUS PG348Q | RTX 2080 Ti | 6700K @ 4.6 | 64GB 3000MHz DDR4 | GA-Z170X-UD5-TH | 950 Pro 512 GB | 27TB | AX850 | HD650 | Silverstone Fortress 02 Silver | Windows 7 x64

Citera för svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hästveda
Registrerad
Jul 2011

Fyfan, hade man slickat på den musmattan hade man fan dött på direkten XD Hehe
Inte för jag vet varför man skulle slicka på den från första början,? menmen.
Blev ren i fin tillslut iallafall

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jan 2005

Fint resultat där.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Mar 2012

på en 7 år gammal musmatta med motiv varav att inte användas så blire dyrt att använda den där har man några glas att diska så kan man slänga i musmattan och köra hårt istället och spare de pengarna

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Arvika
Registrerad
Okt 2010

Har testat den där, och mitt resultat va en jobbig lukt utan att bli något renare alls i stort sett. Men på musmatta, kanske de kanske

2500k @ 4.2GHz - Asus R9 290x - 16GB G.Skill 1600Mhz - Asus P8Z68 Pro Gen3 - Samsung 840 256GB / 500GB WD Black / Corsair TX650 V2 / Corsair H80 / Define R3

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
127.0.1
Registrerad
Apr 2011

alla musmattor ska i princip gå och handdiska, bara låta dom torka ordentligt

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lynchburg, TN
Registrerad
Jan 2003

du, diabloskivan från lanet på örnen, hur går det med den? kan man byta den mot en diablo 3?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Okt 2010
Skrivet av lanbonden:

Därför man kör utan musmatta direkt på skrivbordet

Då får du snart köra skrivbordet i tvättmaskin

Chassi: Antec P280 Moderkort: Asus P8Z77V-Pro Hårddisk: 128GB SSD, 2TB WD Black CPU: i5 3570K 3.4GHz RAM: Corsair 8GB vengeance CPU kylare: Cooler Master Hyper 212+ GPU: ASUS GTX 680 2GB PSU: Corsair TX650W Brännare: Samsung 22X Surfplatta: iPad 16gb Wifi Mobil: Samsung Galaxy S6 Edge
P280 Crossfire Citera för svar

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kalix
Registrerad
Nov 2005

Bara jag som tvättar mattan några gånger om året? (Känns som att glidet försvinner sakta, en tvätt så är det tillbaka)
Har iofs en plastmatta så tar typ 5min att spola av den och torka.

i5 2500K: 4.4GHz||16GB 1600MHz||ASUS P8Z77-V PRO||Phanteks PH-TC14PE
MSI GTX 980 Gaming||Corsair Force 2 80GB|| Fractal Design Newton r2 650W M
Asus xonar essence STX|| Antec p280
Dell u2711, Sennheiser hd650, Logitech g502, fUnc f30r, KeyTronic kt2001 Ergoforce.
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Fridhelmsplan; Stockholm.
Registrerad
Aug 2006
Skrivet av kyre:

Icemat -04

Skrivet av Nimrood:

eller använder en Icemat i glas... mycket hygieniskt.

Ni råkar inte veta om man kan köpa nya sånna någonstans? I glas alt. metal? Har letat men förgäves... Sitter nu här med gråten i halsen och vilar handen på nån mjuk matta från Steelseries! =(

Chassi: Fractal Design Define R5 (vit) MB: ASUS ROG MAXIMUS VII HERO RAM: Crucial DDR3 BallistiX Sport 1600MHz 16GB CPU: Intel Core i7-4790k GPU: ASUS GeForce STRIX GTX 980 Ti SDD: Samsung 850 EVO 250GB HDD1: Seagate 1TB HDD2: WD 1TB PSU: EVGA SuperNova G2 1300w Skärm: Acer 27" XB270HU Tangentbord: CM Storm QuickFire TK (Cherry MX Brown) Mus: Logitech G500 Hörlurar: Astro A50

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2011

Hur blir mattans yta mot musen (HIHIH) efter tvätt?
Har en Steelseries QCK+ SK Gaming som skulle må bra av en liknande tvätt.

Skrivet av Grumie:

Ni råkar inte veta om man kan köpa nya sånna någonstans? I glas alt. metal? Har letat men förgäves... Sitter nu här med gråten i halsen och vilar handen på nån mjuk matta från Steelseries! =(

Kan leta fram en Razer Exactmat som du kan få mot fraktkostnad och en kram. Använd 2 timmar max. Tror jag vet var den är

Gaming
i5-4770k - MSI G45-Gaming - 8GB Corsair Dominator - Powercolor 7970 - Samsung 840 Pro 120GB[/CENTER]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristianstad
Registrerad
Jul 2004

Låter som foppatofflor när du går

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2009
Skrivet av Myrmeldjyr:

Hur blir mattans yta mot musen (HIHIH) efter tvätt?
Har en Steelseries QCK+ SK Gaming som skulle må bra av en liknande tvätt.

Kan leta fram en Razer Exactmat som du kan få mot fraktkostnad och en kram. Använd 2 timmar max. Tror jag vet var den är

Om han inte vill ha den, så tar jag den. Sitter med en mjuk just nu.. Blir lagom snuskig efter ett tag ):

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Mar 2011
Skrivet av Grumie:

Skrivet av Demonoidz:

Om han inte vill ha den, så tar jag den. Sitter med en mjuk just nu.. Blir lagom snuskig efter ett tag ):

Skicka PM till mig där ni även skriver hur bra eran kram är.

Gaming
i5-4770k - MSI G45-Gaming - 8GB Corsair Dominator - Powercolor 7970 - Samsung 840 Pro 120GB[/CENTER]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Alfta/Skara
Registrerad
Apr 2009

Finns en trend med lortiga musmattor. Den med sunkigaste mattan brukar vara den som toppfrallar på LAN´et.

Quake, världens bästa e-sport!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2009

Lite waste med 7års samlad skit så får man inte ens se den! Du skulle lagt den i en balja med något starkt medel ett tag får man se hur vattnet ser ut efter.