Permalänk
Medlem
Skrivet av razorblade86:

Phenom 2 x6 1100t funkar hur bra som helst men är dock inte helt säker på om dom fortfarande går att få tag i

1055 finns fortfarande att få tag på på vissa ställen, klockar nästan lika bra, förutom att multipeln är låst. Skulle iaf aldrig få för mig att byta till bulldozer som det sett ut i tester senaste tiden.

http://www.webhallen.com/hardvara/109625-amd_phenom_ii_x6_105...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Man sparar bara ett par hundra lappar, thats it, och man får _mycket_ sämre prestanda.

Skillnaden i pris är hårfin, men skillnaden i prestanda är hästväg.

Jag hade aldrig valt AMD till en "billigare" plattform i dagens läge. Om man inte va sugen på en HTPC.

Till spel finns det bara 1 alternativ när det gäller intel vs AMD just nu. Vill man vara dum snål, sure, go ahead.

Men för spel där processorn är i fokus (mer eller mindre alla DX9 spel, WoW, SWTOR, Tera, GW2, SC2, CIV5, etc), där presterar AMD rent utsagt skit.

Men om man ska sitta och spela BF3 till exempel (vilket är ett av dom få spelen som finns på marknaden idag där GPUn sätter stopp före CPUn), då spelar det ingen större roll vilken CPU man har.

Har provat BF3 på en athlon x2 men den vägrade att starta. Så BF3 har krav på cpu också.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av abki:

Har provat BF3 på en athlon x2 men den vägrade att starta. Så BF3 har krav på cpu också.

Såklart? sitter man på något som är under kravet för ett spel så vad kan man förvänta sig..?

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Oftast räcker en av de snabbaste AMD processorerna. Även om Intel helt klart är bättre. När dom testar spelprestanda gör man det ofta med låga upplösningar. För att skillnader ska märkas. Ofta är det sådana tester som visas upp. Det är naturligtvis relevant om man vill jämföra processorerna. Men om t.ex någon har en 2560x1600 skärm är det mycket möjligt att det kvittar för den personen om han har AMD eller Intel. Eftersom grafikkortet alltid är flaskhals. Och det skulle vara bättre att satsa pengar på SLI/CF och köpa så billig CPU som möjligt som nätt och jämnt är bra nog. Egentligen tror jag en CPU för 1000-1200 Kr räcker om man kollar lite först så man får något bra för pengarna. Och både AMD och Intel för dom pengarna kan funka.

Permalänk
Avstängd

Jag slår vad om att Blazin87 inte förstog varför man testade processorerna i så låg upplösning. (Sorry för sent inlägg om de, men jag kunde bara inte låta bli). Denna tråd börjar bli lika underhållande som en annan viss tråd på forumet...

Visa signatur

Fractal Design Arc Mini. Fractal Design Newton R2 650W. Intel Core i5-2500. Intel Liquid Cooling Solution RTS2011LC. ASUS P8H77-M Pro. 8GB Samsung PC3-10600. ASUS GTX 560 Ti 448-cores DirectCU II 1280MB. 1 St Samsung 830 Series 128GB. 1 st Samsung SpinPoint F1 500GB. 1 st Samsung EcoGreen F4 2TB. Samsung SH-123. ASUS VH238T. SteelSeries Ikari Optical. SteelSeries QcK Mini. SteelSeries G6v2. SteelSeries 4H. Edifier E3300.

Permalänk
Medlem

Spelar eller har spelat precis de spelen som tagits upp i denna tråd tidigare, Tera, SWTOR, SC2, GW2, WoW och så vidare de flyter helt perfekt på min maskin. Förstår inte vad vissa menar med att de inte flyter på ett AMD system.

Visa signatur

AMD FX-8350 | Enermax Liqtech 120X | 8GB Kingston HyperX Grey 1600mhz | SSD: Samsung 840 120GB |HDD: Samsung F3 1TB, Western Digital Green 500GB | Gigabyte 990FXA-UD3 | Sapphire R9 290 | OCZ ZT 550w | Fractal Design Define R2 Black Pearl |Toshiba Chromebook 2 | Mac Mini 2011| BF3: Thursfield | Citera så svarar jag snabbare.