msi 970a-g45 flasha bios utan att behöva formatera?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011

msi 970a-g45 flasha bios utan att behöva formatera?

Tjena!

Jag har en msi 970a-g45 motherboard och jag skulle vilja uppdatera bios:en så den, men jag skulle vilja göra det utan att behöva installera om windows eller formatera om min ssd. Jag har redan mycket grejer där och skulle gärna vilja behålla allt så som det är. Jag är ej ej så kunnig när det gäller sådana grejer och behöver svar! Gärna några tips om någon vill ge!

Tackar i förväg!!!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Jag installerade bara bios uppdateringen i Windows och starta om datorn så var det klart vet inte om man kan göra så på alla moderkort.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av cippen1337:

Jag installerade bara bios uppdateringen i Windows och starta om datorn så var det klart vet inte om man kan göra så på alla moderkort.

använde du bara den nyaste uppdateringen eller ska man behöva installera alla version efter version?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Jag tog den nyaste direkt och installera den sen var det klart efter jag starta om datorn.
Hoppas det funkar :D.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av cippen1337:

Jag tog den nyaste direkt och installera den sen var det klart efter jag starta om datorn.
Hoppas det funkar :D.

Tackar för snabba svar, ska göra så som du säger och kolla att allt funkar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

men är inte helt säker på att det funkar att installera i Windows på alla moderkort

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2011
Skrivet av cippen1337:

men är inte helt säker på att det funkar att installera i Windows på alla moderkort

it went better than expected!

http://onlyhdwallpapers.com/wallpaper/everything_went_better_...

Tackar för hjälpen!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jan 2012

Det var så lite