Förbeställa Diablo 3 på Webhallen

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Qslig:

Varför skulle det vara det?

Servrarna går inte upp föränns 00:01 så vad spelar det för roll om man får nyckeln/lådan en dag eller en månad innan? Man kan inte göra något med dom ändå.

Skrivet av Ninotramp:

Min kommer antingen idag eller imorgon. Köpt från Webhallen. CE

Skrivet av Shochan:

Om det där är sant så kommer jag i Umeå att få spelet på Onsdag och kommer aldrig handla ifrån webhallen igen.

Ingen som läser tidigare inlägg i tråden? Enligt Blizzards regler så får ingen få spelet innan tisdag, punkt. Webhallen skickar så att ni har det på tisdag, dvs säger posten att det är 1 dags leveranstid till dit du bor så skickar de på måndag, är det 2 dagars leveranstid så skickar de idag. Inget konstigare än så.

Skrivet av Webhallen:

Spelet skickas ut så att det enligt postens anvisningar för försändelsetyp och mottagaradress är framme den 15:e. På launchdagen dvs.
Ingen får skicka ut det så att folk har det i förväg för Blizzard.
Vi förstår att många vill ha sitt spel dagen före men det får ingen butik göra, inte vi, inte våra konkurrenter och inte i andra länder etc.
Skulle man mot förmodan skicka ut spelet så att folk har det dagen före kan det ha stora konsekvenser:
http://www.webhallen.com/blog/2010/12/varfor-skickas-inte-wow...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Precis som alla blizzard collectors edition, ja.

https://twitter.com/#!/Bashiok/status/200741139584782337

Bashiok svarar på fråga om det.

Okej.. Dock kan man ju fortfarande köpa catacalysm collectors edition? Dock inte dom tidigiare exp, så limited att dom inte tillverkas för evigt förstår jag. Men hur som helst, så märks det om dom gör fler, har själv ett hämtat ut mitt CE nu. Var bara nyfiken hur det är =P

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kevlarheart:

Okej.. Dock kan man ju fortfarande köpa catacalysm collectors edition? Dock inte dom tidigiare exp, så limited att dom inte tillverkas för evigt förstår jag. Men hur som helst, så märks det om dom gör fler, har själv ett hämtat ut mitt CE nu. Var bara nyfiken hur det är =P

De som finns att köpa fortfarande är exemplar som blivit kvar helt enkelt. Efterfrågan på dom långt efter releasen är ju väldigt låg, då de enda som är intresserade av att betala för collectors ser till att skaffa det direkt vid release

Permalänk
Medlem

Vet inte om nån har postat den här länken men här får ni iaf.

http://www.webhallen.com/blog/#post-6690

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Ingen som läser tidigare inlägg i tråden? Enligt Blizzards regler så får ingen få spelet innan tisdag, punkt. Webhallen skickar så att ni har det på tisdag, dvs säger posten att det är 1 dags leveranstid till dit du bor så skickar de på måndag, är det 2 dagars leveranstid så skickar de idag. Inget konstigare än så.

Finns redan bilder på folk som har fått sin CE i en tråd på detta forumet.

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Finns redan bilder på folk som har fått sin CE i en tråd på detta forumet.

Jo vi vet det. Men poängen är att det är mindre butiker som inte fått höra från blizzard tidigare, men som nu löper risk att inte få sälja kommande blizzardspel. RISK som sagt, ingen vet vad som händer, men risken e tillräckligt stor för att webhallen, cdon och komplett t.ex. inte vågar skicka ut tidigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Du ska nog inte räkna med att ha spelet på releasedagen när det gäller CDON. Av de fyra olika spel jag förbokat där så har inget kommit på releasedagen, alla har varit 1-3 arbetsdagar senare. Okej om det är mitt i veckan, men om releasen är en fredag och min polare som bokade på Webhallen kan sitta och spela hela helgen, då känns det ju ändå lite småsurt även om det inte är hela världen.

Attitydproblem? Och det gör verkligen så jättemycket att du inte kan spela 00:01 utan istället får vänta till typ 15:00? Buhu, gråt mer. :/

Har du varit i den verkliga världen? Prova att lämna mammas källare någon dag och våga dig utanför ytterdörren vettja, återberätta gärna vad du finner där ute.

Ja det är märkligt det där, de flesta skulle nog inte köa för en så trivial sak som att vara först med ett spel eller en telefon, framförallt om man vet att man ändå så gott som garanterat har en egen kopia senare samma dag. Jag har väntat på många saker i mitt liv, brukar vara nöjd bara jag får den/det inom rimlig tid. Men men, det finns ju märkligare saker människor gjort än att köa i onödan...

Kolla inlägget ovanför ditt, de kommer skicka så att du (förhoppningsvis) har spelet på tisdag, inte tidigare än så pga Blizzards regler.

Du menar att många köper spelet och tar ledigt bara för att kunna bli bra på spelet, trots att de egentligen inte gillar själva spelet? Gör man så bör man ju lägga ner spelandet och försöka hitta något man gillar istället.

Vilket spel som helst som inte spelas av en massa P12:or?

du har ingen poäng i nåt av dina inlägg i den här tråden alls?
jag känner många som väntat på spel och letat efter olika sidor att hitta de på för att om möjligt få det så snabbt som möjligt, så bara för att DU inte bryr dig om när DU får spela så kanske andra gör det? låt folk bry sig om va dom vill?
vafan har verkliga världen med nåt att göra, de miljontals människor som förbeställt diablo3 är de inte med i din så kallade verkliga värld? och vad har någons mammas källare med nåt att göra?

förstår inte hur du menar att de skulle va märkligt på något sätt att folk köar för saker, det är NORMALT nu för tiden att köa 1-2 dagar för att se en film på bio eller för att kunna köpa något först, jag känner fan fler som gjort de än som inte gjort det (både online och irl), så jag skulle säga tvärtom det är märkligt att du som tydligen gillar "den verkliga världen" aldrig ens sett ett öppningsevent i ditt liv eller va är det frågan om?

om någon tagit ledig för o gå på fotbolls match hade du troligen sagt "ok, gött" fast om någon tar ledigt för o spela ett spel så är det en annan sak?

och om man gillar spel, ska man lägga ner spel då med?
bra poäng där.

och just "p12or" är av någon anledning viktigt o klämma in där, jag ragear när jag spelar spel, mina vänner ragear när dom spelar spel, 90% jag spelat med ragear när dom spelar spel om det går dåligt, olika sätt javisst fast de ragear, är väl mer ovanligt om någon skulle säga "ne men det är chill vi vinner nästa" i en lugn ton, BRA mycket vanligare o höra "jävla fittspel jag skiter it nu".

nej jag förstår inte, dina argument är så befängda så det är sjukt, om alla skulle tycka som du skulle ju inget hända live för man kan se det på film "sen".

för att återkomma till topic så är det som sagt massor som fått sina redan så jag ångrar att jag inte köpt från nåt annat ställe, för det verkar ju som att jag inte kommer kunna hämta ut mitt spel förns 13-15 den 15e
funderar på att köpa det online o sen uppgradera till collectors när jag får hem det, får ju ändå en extra key så man kan ha fler konton sen.

Permalänk
Medlem

Jag avbokar mitt spel nu då jag faktiskt är ledig och har tänkt att lira från start. Köper den från battle.net istället. Hade ändå ingen CE.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av xedoz1:

du har ingen poäng i nåt av dina inlägg i den här tråden alls?
jag känner många som väntat på spel och letat efter olika sidor att hitta de på för att om möjligt få det så snabbt som möjligt, så bara för att DU inte bryr dig om när DU får spela så kanske andra gör det? låt folk bry sig om va dom vill?
vafan har verkliga världen med nåt att göra, de miljontals människor som förbeställt diablo3 är de inte med i din så kallade verkliga värld? och vad har någons mammas källare med nåt att göra?

förstår inte hur du menar att de skulle va märkligt på något sätt att folk köar för saker, det är NORMALT nu för tiden att köa 1-2 dagar för att se en film på bio eller för att kunna köpa något först, jag känner fan fler som gjort de än som inte gjort det (både online och irl), så jag skulle säga tvärtom det är märkligt att du som tydligen gillar "den verkliga världen" aldrig ens sett ett öppningsevent i ditt liv eller va är det frågan om?

om någon tagit ledig för o gå på fotbolls match hade du troligen sagt "ok, gött" fast om någon tar ledigt för o spela ett spel så är det en annan sak?

och om man gillar spel, ska man lägga ner spel då med?
bra poäng där.

och just "p12or" är av någon anledning viktigt o klämma in där, jag ragear när jag spelar spel, mina vänner ragear när dom spelar spel, 90% jag spelat med ragear när dom spelar spel om det går dåligt, olika sätt javisst fast de ragear, är väl mer ovanligt om någon skulle säga "ne men det är chill vi vinner nästa" i en lugn ton, BRA mycket vanligare o höra "jävla fittspel jag skiter it nu".

nej jag förstår inte, dina argument är så befängda så det är sjukt, om alla skulle tycka som du skulle ju inget hända live för man kan se det på film "sen".

Ja, klart man kan vara ivrig att få spela, men att sitta och gnälla på webhallen för att de följer regler som Blizzard satt upp? Det är ju bara stört, vore väl bättre om alla dessa gnällspikar gick ihop och riktade klagomolen mot Blizzard direkt för att visa hur stor del av fanbasen som vill ha spelet dagen innan. Eller så köper man digitalt. :/
Ang. verkliga världen, du kanske ska pröva att använda ögonen och läsa allt nästa gång, kolla vad personen jag citerade där hade skrivit så kanske du hade fattat bättre? Han drygade sig om "fet häst" och "verkliga världen", så då var jag dryg mot honom. Nothing more, nothing less.

Det är inte normalt att köa flera dagar för något, majoriteten av befolkningen gör det ju inte annars skulle köerna aldrig ta slut. Ok om man köar ett par timmar, t.ex. till ett evenemang, som ett release-event i det här fallet, men att köa dagar eller veckor för en produkt som man ändå kan få när som helst är bara stört, då ska det vara om man absolut inte har något bättre för sig, eller på något vis tycker det är kul att köa. Finns ju de som tycker att köandet är hela grejen och egentligen inte bryr sig så mycket om vad de köar för. I mina ögon är det ren idioti att slösa flera dagar av sin tid bara för att få spela några timmar tidigare, så som sagt, det ska väl vara om det är ett event kring det hela då.

När nämnde jag nånsin något om folk som tagit ledigt för att spela och om att det inte skulle vara okej? Klart man kan ta ledigt för något man gillar att göra, både jag och flera kollegor har tagit ledigt för att spela så det där vet jag inte var du fick ifrån.

Ja, att rage:a över spel är typiskt snorungebeteende som tyvärr många tar med sig in i vuxenlivet. Men det finns faktiskt vi som kan hantera en förlust och bara spela för spelandets skull. Tyvärr är det som du säger att man hör folk rage:a nästan överallt, men jag har inte sagt att det inte är så, så vad är din poäng?

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk

Phukkit: Man behöver inte ragea, men jag skulle aldrig kunna vänta tills kl 13-15:00 för att få spela D3, varför?
Därför jag vet att mina vänner sitter online och levlar upp sina gubbar, de jag ska spela med senare sen att jag har varit hypad för en uppföljning sedan Diablo 2 hjälper inte.
Om det skulle vara ett singleplayer-spel så skulle jag inte ha brytt mig, men nu är det ett co-op spel som man spelar online med vänner så man vill vara där samtidigt som de.
Jag kommer inte sjukskriva mig men jag skulle jobba morgon och visste att jag inte skulle kunna somna snabbt då jag skulle ligga och tänka på att jag skulle kunna spela istället så en snäll person till mig bytte pass så nu börjar jag 14:00 istället så jag hade tänkt att spela till 04:00 för att då kan jag vara nöjd och kan sova.
JA jag är hypad!

Visa signatur

Main: Moderkort: MSI Z68A-GD65 G3 REV B3 | CPU: i5 2500k | GFX: MSI GeForce GTX 560Ti 2048MB TWIN FROZR II OC SLI | PSU: Corsair Gaming Series 800W 80+ | HDD: Intel 120gb 520 / 2gb Seagate Barracuda Green 5900rpm | Minne: Corsair 8GB CL8 1600Mhz VENGEANCE | Chassi: Corsair Graphite 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Ja, klart man kan vara ivrig att få spela, men att sitta och gnälla på webhallen för att de följer regler som Blizzard satt upp? Det är ju bara stört, vore väl bättre om alla dessa gnällspikar gick ihop och riktade klagomolen mot Blizzard direkt för att visa hur stor del av fanbasen som vill ha spelet dagen innan. Eller så köper man digitalt. :/
Ang. verkliga världen, du kanske ska pröva att använda ögonen och läsa allt nästa gång, kolla vad personen jag citerade där hade skrivit så kanske du hade fattat bättre? Han drygade sig om "fet häst" och "verkliga världen", så då var jag dryg mot honom. Nothing more, nothing less.

Det är inte normalt att köa flera dagar för något, majoriteten av befolkningen gör det ju inte annars skulle köerna aldrig ta slut. Ok om man köar ett par timmar, t.ex. till ett evenemang, som ett release-event i det här fallet, men att köa dagar eller veckor för en produkt som man ändå kan få när som helst är bara stört, då ska det vara om man absolut inte har något bättre för sig, eller på något vis tycker det är kul att köa. Finns ju de som tycker att köandet är hela grejen och egentligen inte bryr sig så mycket om vad de köar för. I mina ögon är det ren idioti att slösa flera dagar av sin tid bara för att få spela några timmar tidigare, så som sagt, det ska väl vara om det är ett event kring det hela då.

När nämnde jag nånsin något om folk som tagit ledigt för att spela och om att det inte skulle vara okej? Klart man kan ta ledigt för något man gillar att göra, både jag och flera kollegor har tagit ledigt för att spela så det där vet jag inte var du fick ifrån.

Ja, att rage:a över spel är typiskt snorungebeteende som tyvärr många tar med sig in i vuxenlivet. Men det finns faktiskt vi som kan hantera en förlust och bara spela för spelandets skull. Tyvärr är det som du säger att man hör folk rage:a nästan överallt, men jag har inte sagt att det inte är så, så vad är din poäng?

det vore såklart bättre att övertala blizz, men nu funkar de ju inte så, utan tråden handlar ju om vilka som beställt ifrån webhallen och ifall man kommer få det "i tid" dvs INNAN man kan logga in för man vill vara förberedd.
går inte köpa collectors digitalt, han kanske vill ha en låda, materiella ting är sånt som folk uppskattar, säkert onormalt oxå?

jag håller med honom fullt ut, kliv av den feta hästen o inse att folk vill ha spelet för att de vill ha det, de köper spel var de vill, och de behöver ingen som säger åt dem att acceptera läget o vänta.

nu är de ju dock ingen som ska köa i dagar eller veckor för diablo 3, som tråden handlar om så ditt argument är fail igen, fast majoriteten köar en stor del av sina liv (till alldagliga saker dessutom), vilket jag tycker är befängt men inte säger jag att hela mänskligheten är störd åt helvete för det?
och i min värld är de inte värt o beställa ett spel från ett företag som inte ger mig det när jag vill ha det om någon annan kan göra det (återigen vad tråden handlar om).

snorungebeteende att bli arg för att folk gör fel gång på gång?
jag vet inte hur mycke du spelar, eller hur beroende du är av andra, men tro mig när man spelar warlock i wow/Wotlk på 2.6k rating ihop med en paladin, och möter shaman warlock lr druid warrior, 95% av matcherna så man tappar en 400 rating bara för att spela upp den ratingen för o kunna tappa den igen. då får man ragea.
eller när musen/tbord går sönder så du tappar 32 rating emot ett lag som du skulle vunnit emot.
eller helt enkelt när DU blir lidande för att NÅGON ANNAN förstör spelandet för DIG, oavsett hur.
nej nästa gång någon feedar sönder andra laget när jag spelar LoL då ska jag säga "det gör inget att du förstörde de senaste 40 minutrarna för mig, jag leavar och tar en 3 dagars ban pga dig" istället för o va arg.
eller när någon ställer sig afk i wow bgs, eller varför inte när någon skiter i raidet för att se på en film på tv.
eller drar mitt under bossfight, eller progress kvällen när 5 pers blir dcade var 10e minut i 2 timmar.
när man får vänta på någons dator som konstant "crashar/laggar" för att snubben är helt jävla clueless.
nej jag ska bara skratta o se glad ut när folk gör idiotiska saker så jag blir lidande?
gäller de irl med då eller är det nån speciell regel med just "online" eftersom det inte är "verkliga livet"? om jag satte snarskank på dig när du va ute o gick, säg att du inte fick ont/slog dig, så skulle du ställa dig upp o säga "aj då det va ju synd att du gjorde så jag fick slösa 30 sekunder på att ställa mig upp" nej du skulle bli förbannad, för det vore brutalt störande, och då är de bara 30 sekunder max, skulle jag sen göra de 10 ggr till, då ragear du.

Permalänk
Medlem

Mitt CE är fortfarande inte sorterat på Posten. Så det lär som sagt dyka upp på tisdag. Jag jobbar ändå så gör mig inte supermycket...

Dock måste webbhallen vara bland dom enda i Sverige som faktiskt håller sig till det där.
Wow inkl alla expansioner fick jag dagen innan från andra leverantörer. Och finns oerhört mycket folk som redan fått sitt D3 eller CE.
Tror ni Blizzard bryr sig egentligen? Knappast...

Visa signatur

[ Asus Sabertooth z87 | Intel Core i7-4770K | Crucial Ballistix Sport DDR3 PC12800/1600MHz CL9 2x8GB | Sapphire R9 280X Toxic | Intel 320 SSD 120GB | be-quiet! Straight Power 680W | Fractal Design Define R4 ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av RedEviL:

Mitt CE är fortfarande inte sorterat på Posten. Så det lär som sagt dyka upp på tisdag. Jag jobbar ändå så gör mig inte supermycket...

Dock måste webbhallen vara bland dom enda i Sverige som faktiskt håller sig till det där.
Wow inkl alla expansioner fick jag dagen innan från andra leverantörer. Och finns oerhört mycket folk som redan fått sitt D3 eller CE.
Tror ni Blizzard bryr sig egentligen? Knappast...

Blizzard har ju goda skäl att bry sig. Självklart vill man sälja så många som möjligt digitalt i den egna web shoppen. Det tjänar Blizzard stora pengar på. Om spelen kom fram dagen innan skulle sannolikt den digitala försäljningen minska märkbart. Många som väljer det alternativet gör det självklart för att vara säkra på att kunna spela efter midnatt.
Sedan är det väl meningen att midnattsförsäljningen och de nattöppna butikerna ska vara ett stort "event" som ger PR osv.. Det minskar också i betydelse om folk får spelen dagen innan.

Men små butiker som vill bli populära och sno kunder från de stora frestas naturligtvis att strunta i Blizzards regel. Kunder som får spelen för tidigt blir naturligtvis nöjda och kommer kanske att köpa från den butiken nästa gång man ska köpa ett spel. För man förväntar sig samma service från den butiken i framtiden. Skulle det vara sant att Webhallen är ensamma om att följa regeln lär de förlora pengar på det.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av AndreasEng:

Phukkit: Man behöver inte ragea, men jag skulle aldrig kunna vänta tills kl 13-15:00 för att få spela D3, varför?
Därför jag vet att mina vänner sitter online och levlar upp sina gubbar, de jag ska spela med senare sen att jag har varit hypad för en uppföljning sedan Diablo 2 hjälper inte.
Om det skulle vara ett singleplayer-spel så skulle jag inte ha brytt mig, men nu är det ett co-op spel som man spelar online med vänner så man vill vara där samtidigt som de.

Men vill man inte vänta till tisdag med att få spelet så kan man ju handla digitalt eller hos någon som är villig att bryta regler. Att folk blir sura på Webhallen för att de följer reglerna är bara dumt.

Skrivet av xedoz1:

det vore såklart bättre att övertala blizz, men nu funkar de ju inte så, utan tråden handlar ju om vilka som beställt ifrån webhallen och ifall man kommer få det "i tid" dvs INNAN man kan logga in för man vill vara förberedd.
går inte köpa collectors digitalt, han kanske vill ha en låda, materiella ting är sånt som folk uppskattar, säkert onormalt oxå?

jag håller med honom fullt ut, kliv av den feta hästen o inse att folk vill ha spelet för att de vill ha det, de köper spel var de vill, och de behöver ingen som säger åt dem att acceptera läget o vänta.

nu är de ju dock ingen som ska köa i dagar eller veckor för diablo 3, som tråden handlar om så ditt argument är fail igen, fast majoriteten köar en stor del av sina liv (till alldagliga saker dessutom), vilket jag tycker är befängt men inte säger jag att hela mänskligheten är störd åt helvete för det?
och i min värld är de inte värt o beställa ett spel från ett företag som inte ger mig det när jag vill ha det om någon annan kan göra det (återigen vad tråden handlar om).

snorungebeteende att bli arg för att folk gör fel gång på gång?
jag vet inte hur mycke du spelar, eller hur beroende du är av andra, men tro mig när man spelar warlock i wow/Wotlk på 2.6k rating ihop med en paladin, och möter shaman warlock lr druid warrior, 95% av matcherna så man tappar en 400 rating bara för att spela upp den ratingen för o kunna tappa den igen. då får man ragea.
eller när musen/tbord går sönder så du tappar 32 rating emot ett lag som du skulle vunnit emot.
eller helt enkelt när DU blir lidande för att NÅGON ANNAN förstör spelandet för DIG, oavsett hur.
nej nästa gång någon feedar sönder andra laget när jag spelar LoL då ska jag säga "det gör inget att du förstörde de senaste 40 minutrarna för mig, jag leavar och tar en 3 dagars ban pga dig" istället för o va arg.
eller när någon ställer sig afk i wow bgs, eller varför inte när någon skiter i raidet för att se på en film på tv.
eller drar mitt under bossfight, eller progress kvällen när 5 pers blir dcade var 10e minut i 2 timmar.
när man får vänta på någons dator som konstant "crashar/laggar" för att snubben är helt jävla clueless.
nej jag ska bara skratta o se glad ut när folk gör idiotiska saker så jag blir lidande?
gäller de irl med då eller är det nån speciell regel med just "online" eftersom det inte är "verkliga livet"? om jag satte snarskank på dig när du va ute o gick, säg att du inte fick ont/slog dig, så skulle du ställa dig upp o säga "aj då det va ju synd att du gjorde så jag fick slösa 30 sekunder på att ställa mig upp" nej du skulle bli förbannad, för det vore brutalt störande, och då är de bara 30 sekunder max, skulle jag sen göra de 10 ggr till, då ragear du.

Som sagt, att bli sur för att Webhallen följer reglerna är bara idiotiskt. Det finns andra alternativ om man vill ha spelet installerat och klart kl. 00:01 på tisdag. Är man upprörd för dessa regler är det Blizzard man ska bli sur på då det är de som sätter reglerna. Ja, jag vill också ha lådan, och då accepterar jag att jag inte kan spela 00:01 som jag hade kunnat om jag köpte digitalt, inga konstigheter.

Du tycker alltså att det är vettigt att bli arg/otrevlig för att Webhallen följer reglerna? Man kan ju som du säger handla vart man vill, och vill man handla hos WH får man acceptera att de följer Blizzards regler. Vill man ha spelet innan Blizzard sagt att man ska få det så handlar man någon annan stans istället för att bli otrevlig som en liten bortskämd barnrumpa.

http://www.sweclockers.com/forum/134-diablo-iii/1111199-varld...
Men men, de verkar ju vara av typen som köar mest för köandets skull.
"ditt argument är fail igen" - Vilket argument? :S
Ang. att köa till alldagliga saker har man ju inte lika mycket val, ska man handla mat/sprit/whatever är det med stor sannolikhet kö, men dessa tar ju inte speciellt lång tid, iaf inte timmar/dagar. Och kidsen i länken ovan har ju VALT att köa i nästan en vecka, de hade kunnat vara där någon dag/några timmar i förväg och säkert fått spelet i tid ändå. Ungefär som hur jag kan välja att gå till systembolaget en fredag och trängas med folk och stå i kö, eller gå dit på torsdagen istället och vara nästan ensam i butiken.

"och i min värld är de inte värt o beställa ett spel från ett företag som inte ger mig det när jag vill ha det om någon annan kan göra det (återigen vad tråden handlar om)."
Återigen, har jag sagt något annat? Passar det inte att WH följer reglerna är det fritt fram att handla någon annan stans.

Ja, att sitta och rage:a är snorungebeteende. Klart man kan bli arg, men att sitta och banka sönder tangentbordet, skrika svordomar är ju ett tecken på att man har problem. Hur ofta ser du någon göra sådant IRL? Om någon gör så varje gång det går dåligt så hör de ju hemma på en anger management-kurs.
Fördelen med den digitala världen är att man kan välja bort de personer man inte gillar. Om någon beter sig som ett as när guilden ska raida, kicka honom ur guilden då. Någon som pajar ett game i LoL? Spela inte med honom igen då.

Snarskank var ett nytt ord för mig, gissar att det är samma som att fälla någon (krokben, fälleben etc.)?
Gör det på mig IRL så blir jag arg ja. Men det är ju något fysiskt, jag kan ju faktiskt skadas på riktigt. Händer det i ett spel, typ att du dödar mig med friendly fire så är det bara att blocka dig och spawna om så är det problemet ur världen.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Skrivet av xedoz1:

Wall of text

Nästan allt du rabblade upp mot slutet där, allt går inte som man förväntar sig, skit händer och då är det bara att acceptera det och gå vidare.

Du säger ju även att DU får ta skit för det, tror du att det är något roligare för den i andra änden som sitter där med dåligt samvete och dcar och har en dator som crashar och hoppas att hans medspelare ska stå ut med det, nej du bryr dig bara om dig själv, bra jobbat!

Jag sitter själv och spelar i längre perioder ibland(spelar dock inte så ofta nu när man har ett jobb) och det kan gå riktigt kasst, ibland flera timmar i rad, men det skiter jag i då jag spelar för att jag tycker att det är roligt och visst kan det komma ut ett litet "man vafan" när det går riktigt dåligt, du verkar ju mest se det som något tvång som inte är roligt om det inte går perfekt till 100% av tiden.

Slutsats: DU skiter i andras problem och regler och bryr dig endast om hur saker och ting gynnar dig..?

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Som VIP-kund hos Webhallen får jag då Diablo 3 på releasedagen 00.01 om jag hämtar ut det i butik i Malmö? (Silvermedlem)

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk

jag får mitt D3 CE på måndag från webhallen och du du kan börja spela D3 den 14 vid midnatt ^^

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 | MB: MSI X570 MEG UNIFY | CPU: AMD Ryzen 7 3800X | DDR4: G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo | GPU: Sapphire Radeon RX 6700 XT 12GB Nitro+ Gaming OC | M.2: Samsung 970 EVO Plus 500GB | PSU: Fractal Design Ion+ Platinum 860W | Heatsink: Fractal Design Celsius S36 | Display: BenQ XR3501 Curved 144Hz | O/S: Windows 10 Pro 64-Bit

Permalänk
Medlem

Såg att webhallen hade gjort redo mitt spel, Skickad/Hämtad 2012-05-10. Så hoppas man får det på Tisdag bara

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk

Tisdag ca kl 3 dyker det förmodligen upp hos mig iaf.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

huh vip kund?

Alla butiker som har nattöppet kan du hämta ditt ex 00.01.
Bara gå dit och köpa skiten, svårare är det inte

Vad du är för "typ" av kund skiter dom nog i ^^

Ont: Ang förboka har jag alltid gjort det på Maxfps, dom har alltid sett till att man har spelet dagen innan, stor cudos till dom.
Webhallen har failat mig 2 gånger, det räcker

Brukar dock ofta köpa spel digital nu för tiden, men i vissa fall vill man ha boxen

Han syftar nog på att om man har VIP status under sin medlemssida på webhallen så kan man gå före alla andra i kön och plocka sitt ex först.

Dock så gäller detta bara under ordinarie dagar och inte events så

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Han syftar nog på att om man har VIP status under sin medlemssida på webhallen så kan man gå före alla andra i kön och plocka sitt ex först.

Dock så gäller detta bara under ordinarie dagar och inte events så

Där ser man
Ja det hade ju varit trevligt isåfall om man fått det till Launch events, fast det sabbar ju hela meningen oftast då första kunderna får goodies

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Jag avbokar mitt spel nu då jag faktiskt är ledig och har tänkt att lira från start. Köper den från battle.net istället. Hade ändå ingen CE.

Bra. Ni som vill ha det på release day köp det på battle net, varför komplicera det? Stor risk att ni får det senare om man beställer det någon annanstans.

Visa signatur

Fractal tesla 650w ||| i5 3570k ||| EVGA GTX 770 2GB SC ACX ||| Corsair vengeance 8gb |||

Permalänk
Skrivet av Ninotramp:

Tisdag ca kl 3 dyker det förmodligen upp hos mig iaf.

Samma här, fan också.

Permalänk
Medlem

Ajja, jobbar ju på Tisdagen från 15:00-22:00(hela veckan) så det är väl ingen jätte panik.

Visa signatur

Chassi: Corsair Carbide Air 240 MOBO: EVGA x99 MICROCPU: i7 5820k @ 4.5GHzCooling: Fractal Kelvin S24GPU: EVGA GTX Titan X RAM: Corsair 16GB 2800MHz Platinum SSD: Samsung 850 512GBStorage: Samsung 840 256GBPSU: EVGA Supernova 750 G2Keyboard: Ducky Shine 3 TKL, Das Keyboard Mouse: Steelseries Sensei, Logitech G600 Monitors: ASUS PB278Q,ASUS SWIFT PG278Q, Dell U2713HM

Permalänk
Medlem

Kommer Webhallen Malmö ha natt öppet på releasedagen av Diablo 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

AMD 7800X3D | ASUS TUF X670E-PLUS | Corsair Vengeance DDR5 32GB EXPO | ASUS TUF 4090 OC 24GB |
Noctua NH-U12A | Corsair 4000D | Corsair AX1200W | Steelseries Apex 7 | Steelseries Sensei Ten | ASUS VG35VQ

https://github.com/Mariusz89B

Permalänk
Medlem

ja det kommer dom, säkert i alla deras butiker nästan.

Permalänk
Medlem

Bor du inte i Stockholm skall du inte misströsta, vi kommer nämligen att ha nattöppet, om än i mindre skala, i våra butiker i Göteborg, Linköping, Uppsala och Malmö. Öppettider för dessa butiker annonseras inom kort
Taget från Webhallens sida

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Skrivet av AnjinSan:

Bor du inte i Stockholm skall du inte misströsta, vi kommer nämligen att ha nattöppet, om än i mindre skala, i våra butiker i Göteborg, Linköping, Uppsala och Malmö. Öppettider för dessa butiker annonseras inom kort
Taget från Webhallens sida

Och om ifalll man inte råkar bo i närheten av Göteborg, Linköping, Uppsala eller Malmö, är det dags att börja misströsta då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Jo vi vet det. Men poängen är att det är mindre butiker som inte fått höra från blizzard tidigare, men som nu löper risk att inte få sälja kommande blizzardspel. RISK som sagt, ingen vet vad som händer, men risken e tillräckligt stor för att webhallen, cdon och komplett t.ex. inte vågar skicka ut tidigare.

Precis. Framför allt Webhallen som garanterat inte lär få hålla ett nytt exklusivt event med inbjudna Blizzardnissar om dom skulle sälja spel i förtid. Bara jag får mitt ex på tisdagen så jag kan börja lira när jag kommit hem från jobbet så är jag nöjd.

Visa signatur

Asus P9X79 DELUXE | Intel Core i7-3930K @ 4.33 GHz | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | Corsair Cooling H100 + 2 x Noctua NF-S12B FLX 120mm | Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB | Intel 520 180GB | Intel X25-M 160GB | Fractal Design Arc Midi | Corsair AX 850W Modular 80+ GOLD | LG CH10LS28 BDROM | Windows 7 Enterprise x64 | Mionix Z60 | Razer Abyssus

Permalänk
Medlem

Beställde CE i januari och loggade in på mitt konto på webhallen och såg att spelet låg i fliken "avbeställda". Har skickat iväg ett mail till dem nu, men de känns som att jag är körd :S Kan lägga till att jag har fått mail om att min beställning gick igenom men inget mail om någon avbeställning.

Vad tror ni?