(program) etc..
Får man kopiera källkoden?
och sen bara ändra namn?!
En offert-del av min hemsida, fast inom verkstad och inte flyttfirma.
Pappa har en verkstad, och hans kunder skall kunna få möjlighet och boka för saker, och sen beskriva vad deras problem är
Jag vill göra en exakt likadan sida om dom ifrån hemsidan
Finns nog inget program som fixar det där rakt av åt dig. Krävs lite HTML och PHP kunskaper för att få allting det där fungera. Vill du få bokningarna på mail eller ska din farsa kunna gå in på någon admin-sida och se alla bokningar? Tror det finns hemsidor som fixar HTML-kod och PHP-filer i form av ett mailformulär, adminsida får man nog ordna själv på ett eller annat.
Nej, det är upphovsrättsbrott ju.
Om du känner dig "lat" du kan använda dig av Google Docs för att skapa ett forumlär folk kan fylla i och så skickas svaren till din email.
misstänker att sidan är skriven i php.
få se om jag får till detta rätt nu.
Sidor skrivna i php går igenom en process på webservern för varje sidvisning innan sidan skickas iväg som html till klienten som frågan efter sidan.
kort sagt. du kan få tag på sidans utseende, men inte själva funktionen.
Men att kopiera sidor rakt av och sätta på ett klistermärke som säger att det är din sida är mer eller mindre en olaglig kopia som du inte fått tillstånd innan. (i i princip alla fall)
Ingen kan hindra dig att titta på offerten och använda den som mall för att koda din egen sida, men att kopiera någon annans arbete är inte någon bra idé då det är upphovsrättsbrott.