Programmeringsspråk på CV

Permalänk
Medlem

Programmeringsspråk på CV

Hur gör ni tar ni upp vilka programmeringsspråk ni behärskar på ert CV?

Jag är inte utbilda till något inom data men jag är utbildad ingenjör så programmering ingår nästa alltid i arbetsuppgifterna, men har universitets kurser i vissa av språken jag behärskar.

Med behärskar menar jag att jag kan programmera i dem fast jag är lång ifrån en expert.

Permalänk
Medlem

Skriv det under en särskild rubrik så som "Färdigheter", "Kunskaper", "Övrigt" eller så om du har svårt att få in det någon annanstans. Annars kan du säkert klämma in det under beskrivningen av din utbildning, vilket nog är sättet jag hade valt att göra det på. Har du hobby-kunskaper utöver denna kan du ju gå lite närmare in på dem i ditt personliga brev. Lycka till!

Permalänk

Jag själv talar om vad jag har gjort, inte hur bra jag är på något. Detta eftersom hur bra man är på något ofta är väldigt diffust, när det inte är självklart vad man jämför emot. Ta en maskiningenjör som säger att den är riktigt grym på c++, vad betyder det? Grym emot en annan maskiningenjör eller grym jämfört emot en vanlig programmerare?

Annars som KristoferO sa så skriv vad som ingick i utbildningen, har du gjort något utanför så kan du nämna detta under fritidsintresse eller något.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Jag har skrivit vilka språk jag har någon sorts erfarenhet under en rubrik typ "datorkunskap" eller något liknande i CV:t. Sen är jag tydlig på intervjun om exakt hur långt mina kunskaper sträcker sig i givet språk. Vilka har jag använt på tidigare arbetsplatser osv.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Följde KristoferO råd och la det under övrigt, och skrev "Har grundläggande kunskap i ......"

bud_bundy:
Skulle inte vilja påstå att jag är grym på programmera har dock har jag läst 1 år datorlogi och har bland annat läst kursen "Algoritmer och datastrukturer" så jag skulle nog säg att jag är snäppet vassare än medel maskiningenjören som är nykläckt.

Permalänk
Medlem

Man kan lägga in det under "skills" i CVt.

Och använda tre nivåer, ex:
Beginner
Intermediate (user)
Advanced (user)

Ex:
C++ (Beginner), Java (Advanced) och så vidare....

Permalänk
Medlem

Jag läster några programeringskurser på gymnasienivå,
Mitt CV blev någonting i stil med det här,

Gymnasiella programeringskurser
-Webbdesign 100p
CSS (Basic)
HTML 5.0 (Basic)

-Programering A 100p
Actionscript(Basic)

-Programering B 100p
Javascript(Basic)

-Databashantering 100p
PHP(Basic)

(Går i andra ring för tillfället, därav ännu inte Prog C och Prog Övrigt)

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4