Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Firsov:

Nej. Beställde från webbhallen för 15 dagar sedan inte fått något. De skickade det i torsdags står det men de lämnade väl bara en korg o hoppade till en annan i deras lokaler. Jävla skitföretag. Kommer fan inte beställa där ifrån igen. Heter förhandsboka av en anledning!!

Webhallen skickade ut spelen idag, och då får man det imorgon alltså på dagen som spelet släpps.

Vad är det att klaga på?

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Pratade just med CDON's kundtjänst. Och de säger att de ska skicka alla ikväll och att leveransen ska nå fram med postgången imorgon. Tycker det nästan låter otroligt, men får hålla tummarna.

eh va? ikväll... snarare så att går det inte iväg innan 5 eller nåt så blir det ju nästkommande dag och inte imorgon, posten jobbar väl inte ens efter 6 om paket inte hunnit gå iväg, då blir det nästa dag det går iväg först. Det ska ju hinna transporteras och sorteras sen i respektive stad och det menar cdon ska hända allt på natten haha.

Permalänk
Medlem
Skrivet av xarl:

var rekommenderar ni att man köper en key? funkar dte bra på blizzards sida? för 59 euro?

får man den direkt?

Du får ingen key på Bnet, däremot aktiveras spelet direkt så du kan börja tanka!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Min rigg:
Corsair 275R TG, Ryzen 7 3700X, NH-U12S Chromax cooler, ASUS x570 strix-E, Corsair RMx750, Gskill Trident Z Neo 16Gb, RX6800 ref, Nvme Samsung 970 Evo.

Permalänk
Avstängd

Jag hoppas att alla som inte får spelet imorgon som har beställt ifrån CDON visar sitt missnöje genom att returnera spelet omedelbart.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Min order på CDON står det varornas packas. Eftersom jag bor i norr får jag vara glad om det kommer innan onsdag i och med att det inte är skickat än. Beställde i fredags för övrigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fade-swe:

Pratade just med CDON's kundtjänst. Och de säger att de ska skicka alla ikväll och att leveransen ska nå fram med postgången imorgon. Tycker det nästan låter otroligt, men får hålla tummarna.

fick sms från cdon idag att ett paket var påväg hem till mig:) så det lär ligga hemma i morgon då:)

Visa signatur

i have a dream...whats your dream?...my dream is to have a dream...

Permalänk
Sötast

Verkar vara smådåligt gjort av CDON detta...

Som tur var så köpte jag min på G2play istället och fick nyckeln för ett par timmar sen

Permalänk
Medlem

Cdon skickade paketet idag men eftersom man bor i de djupa skogarna får man väl vänta tills på onsdag.

Visa signatur

Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550

Permalänk
Medlem

12:22 idag fick jag ett SMS som sade min CE fanns för hämtning på ICA.

Visa signatur

GTX1070 - i7 4790 - 32GB RAM

Permalänk
Medlem

fick precis min nyckel från g2play

Visa signatur

7800x3d - asus x670e hero - 32gb corsair dominator @ 6000mhz - kfa2 rtx 4090 - 2tb kingston kc3000 - 1tb wd black sn850 - wd 4tb - corsair hx1200 - acer predator x34gs - lg 27gl850-b

Permalänk
Medlem

aja, kommer inte skiten från cdon imorrn så köper jag det i butik och returnerar ordern till cdon.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

står "skickad" 10e maj men verkar ej ha nått posten ännu från webhallen eftersom inget Kolli ID finns på min webhallenprofilsida.

mysko att det ska ta 3 dygn att regga paketet i postens system sen att frakten i sig tar några dygn det stör mig inte så mkt.
så länge man kan spåra paketet med kolli ID så kan man ju vara lugn hehe

bor i norrbotten förövrigt och jag snackar icke CE dvs vanliga versionen som skickas som "brev"

någon här på swec som fått/fick erat Kolli ID på er profilsida?

Visa signatur

MSI 2080TI
9900k Noctua NH-D15
Asus ROG Swift PG278Q | Sony A9G 65"
IFI ZenDac + Audeze LCD 2 Classic / Sennheiser HD 650 HK 970 + Heco Music Style 900
Seasonic PRIME 850W Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av jacke910:

Cdon skickade paketet idag men eftersom man bor i de djupa skogarna får man väl vänta tills på onsdag.

Du också? Se där.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Theunit:

köpte mitt precis på randyrun och det skylle kosta 477kr dom drog 489kr ??? köpte med paypal.

Skrivet av flyawaynille:

Fan va fula Randyrun är. I morse kostade det 430kr. För 1h sen kostade det 460kr, nu nästan 480kr. Riktigt fult att hålla på och smyghöja priset hela tiden.

Skrivet av Theunit:

Men asså jag fick kvitto från randyrun och där står det 477... sen får jag mail från paypal och dom har dragit 489... tar paypal en liten summa för transkationen eller ?

Skrivet av tidsoptimist:

Håller med, verkar vara många key-sidor som håller på så.. kollade lite på g2play och de har också en rätt fin kurva:
http://www.g2play.net/store/Diablo-3-Digital-Download.html

Misstänker att det där kan bero på valutan:
http://www.xe.com/currencycharts/?from=USD&to=SEK&view=1W
Randyrun och G2Play är ju inte direkt svenskbaserade, så deras sida lär bara ta dollarpriset de har och konvertera till svensk valuta när man bläddrar i shoppen. Sen kan det vara så att de claimar betalningen från PayPal i dollar, sen har PayPal en annan omräkningskurs och så får man ett annat SEK-pris. Fult, men troligen så de gör.
Theunit, du borde kunna se detta på din transaktionsinformation i PayPal, såhär såg min senaste $-transaktion ut: http://i.imgur.com/CLMSE.png

Skrivet av JesperDa:

Det är väl 3% (eller liknande) avgift på alla betalningar när man handlar med paypal.

PayPal tar endast ut avgift om man tar emot betalning, inte om man betalar för något.

Skrivet av Firsov:

Nej. Beställde från webbhallen för 15 dagar sedan inte fått något. De skickade det i torsdags står det men de lämnade väl bara en korg o hoppade till en annan i deras lokaler. Jävla skitföretag. Kommer fan inte beställa där ifrån igen. Heter förhandsboka av en anledning!!

Ja, man förhandsbokar så att man är garanterad ett exemplar på releasedagen, så att den inte ska hinna ta slut. Det betyder inte att man automatiskt ska få produkten i förväg.

Skrivet av Fade-swe:

Pratade just med CDON's kundtjänst. Och de säger att de ska skicka alla ikväll och att leveransen ska nå fram med postgången imorgon. Tycker det nästan låter otroligt, men får hålla tummarna.

Skrivet av Xzup:

Samma som dem sa till mig. Låter fan inte som de kan stämma dock.

Skrivet av HazZarD:

eh va? ikväll... snarare så att går det inte iväg innan 5 eller nåt så blir det ju nästkommande dag och inte imorgon, posten jobbar väl inte ens efter 6 om paket inte hunnit gå iväg, då blir det nästa dag det går iväg först. Det ska ju hinna transporteras och sorteras sen i respektive stad och det menar cdon ska hända allt på natten haha.

Där jag jobbar så hämtar alltid posten sina släp (som vi fyllt på under dagen) runt 20:00, och kunderna har leverans nästkommande dag, så ni behöver nog inte oroa er.

Skrivet av undrande:

står "skickad" 10e maj men verkar ej ha nått posten ännu från webhallen eftersom inget Kolli ID finns på min webhallenprofilsida.

mysko att det ska ta 3 dygn att regga paketet i postens system sen att frakten i sig tar några dygn det stör mig inte så mkt.
så länge man kan spåra paketet med kolli ID så kan man ju vara lugn hehe

bor i norrbotten förövrigt och jag snackar icke CE dvs vanliga versionen som skickas som "brev"

någon här på swec som fått/fick erat Kolli ID på er profilsida?

Man får inget kolli-ID på vanliga versionen då den skickas som vanligt brev. Bor du så pass långt upp att det normalt är 2 dagars leveranstid till dig så lär de ha skickat spelet i fredags.

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Blir att hämta mitt CE + Risen 2 + hd på posten på onsdag efter ja hämtat mitt nya leg (skulle hämtat Risen 2 + hd:n förförra lördags förmidda men blivit av med leget).

Visa signatur

Asus Rampage IV Extreme, Intel i7 3930K, Intel SSD 510 250 GB, Intel SSD 730 480 GB, WD Veloci Raptor (3,5) 1 TB, G.Skill F3-12800CL9Q-16GBXL, Asus GTX Titan, NZXT Phantom: Pink, Windows 7 Home Prem sp1 64 bit. Noctua NH-L12. Ducky Shine 3 - Cherry MX Red - vita LEDs - Jukebox SA keycaps set. Ducky Shine 3 - Cherry MX Black - röda LEDs. Ducky One RGB YOTG, Miami keycaps set. Mionix Avior 7000.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Phukkitt:

Där jag jobbar så hämtar alltid posten sina släp (som vi fyllt på under dagen) runt 20:00, och kunderna har leverans nästkommande dag, så ni behöver nog inte oroa er.

Håller tummarna då

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem

Om spelet postas som vanligt brev, så brukar man ha det dagen efter även fast man bor i den kalla skogen i norr

Visa signatur

PC: i7 2600k @ 4.6Ghz, Corsair H100, MSI P67A-GD55, Corsair 8GB XMS 1600Mhz, Gigabyte 780 Ti GTX, Fractal Design Newton R2 1000W, OCZ SSD Agility 3 240GB, 1TB Samsung F3, Ljudkort: Asus Xonar DX
Mac: 27" iMac, 13" Macbook Air, 13" Macbook Pro, iPhone 6S Plus
Android: Nexus 7, HTC One M8

Permalänk
Medlem
Skrivet av undrande:

står "skickad" 10e maj men verkar ej ha nått posten ännu från webhallen eftersom inget Kolli ID finns på min webhallenprofilsida.

mysko att det ska ta 3 dygn att regga paketet i postens system sen att frakten i sig tar några dygn det stör mig inte så mkt.
så länge man kan spåra paketet med kolli ID så kan man ju vara lugn hehe

bor i norrbotten förövrigt och jag snackar icke CE dvs vanliga versionen som skickas som "brev"

någon här på swec som fått/fick erat Kolli ID på er profilsida?

Vanligt brev får inte kolli, vilket vanliga spel skickas som

Endast CE som fått kolli då det inte skickas som brev.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av meb79:

Om spelet postas som vanligt brev, så brukar man ha det dagen efter även fast man bor den kalla skogen i norr

Funkat ganska bra för mig annars. Ni måste vara ännu mer hardcore med "skogen" än jag.

Permalänk
Medlem

Angående Webhallen... som sagt, eftersom det är just Webhallen i Sverige som ska hålla eventet i Stockholm, samt att de har väldigt nära relation med Blizzard och Activision, så har dessa två förbjudit Webhallen att skicka ut sina spel tidigare än idag. Ifall det stått skickat sedan förra veckan beror det på att de är skickade från Webhallen, men hålls av Posten tills idag. Det är grova böter på att släppa spel för tidigt, och det är tråkigt att det i princip bara är Webhallen som hållit sig till "reglerna".

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

De står inget på min från cdon. Inget packas igen skickad ingenting börjar faktiskt ge upp hoppet om att kunna spela imorgon på sin enda lediga dag från kneget

Visa signatur

**Intel Core i5 2500k @ 3.3 ** Corsair 4GB DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE ** XFX Radeon HD6970 2048MB ** Fractal Design Core 3000** Asus P8P67 PRO ** Win7 Ultimate * Intel 320 SSD 80gb *Samsung TFT 24" S24A350H LED* Xbox 360 Slim * Gamertag: Quill3s

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xzup:

De står inget på min från cdon. Inget packas igen skickad ingenting börjar faktiskt ge upp hoppet om att kunna spela imorgon på sin enda lediga dag från kneget

Bara o dra iväg imorn till närmsta butik och köpa spelet och sedan returnera cdon's kopia när den dyker upp

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem
Skrivet av HazZarD:

eh va? ikväll... snarare så att går det inte iväg innan 5 eller nåt så blir det ju nästkommande dag och inte imorgon, posten jobbar väl inte ens efter 6 om paket inte hunnit gå iväg, då blir det nästa dag det går iväg först. Det ska ju hinna transporteras och sorteras sen i respektive stad och det menar cdon ska hända allt på natten haha.

Jag tror bestämt att Posten jobbar långt senare än 17, och långt senare än 18 också.. Upphämtning sker väl vid 19 som senaste, hos vissa kunder (väldigt troligt att CDON är just en sådan kund). Deras post sorteras sedan och skickas med lastbil eller annat lämpligt transportmedel nattetid. Tidigt på morgonen sorteras det sedan flera gånger.. så ja.. CDON är nog inte helt ute och cyklar.

EDIT:
Det är inte sällan man ser sortering vid 22, 01, 03 eller 05 om man kollar på kollisökningen .. men det kanske transporterar och sorterar sig själv i detta automatiserade samhälle

Visa signatur

WS: Asus P8Z77-I Deluxe mITX | Intel 3770K@4.6 | NH-U12P | Asus 780 GTX | Corsair 2x8GB 1600Mhz CL9 | Samsung 840 512GB | Ubuntu 16.04.3 x86_64 | Corsair AX750 | 2x Dell U2412M | Puppe.se | NAS: i7 860, 16GB DDR3, GA-P55M-UD4, FD Define R3, 8x2TB Samsung F4EG, Serveraid M1015, EVGA 750W G2 PSU, FreeBSD x64

Permalänk
Medlem

Yes, äntligen sms om att det är påväg...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Fick kod från G2play för en timme sedan

Allt redo för spel imorgon nu..

Permalänk

Nu fick jag äntligen sms från Posten att CDON postat mitt D3 Så då kan man kanske trots allt hoppas på att få spela efter jobbet imorgon!

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Ni som beställt från CDON och fått SMS kan med glädje kolla posten imorgon.
Beställde nyligen ny burk och fick vänta på 2 fläktar som skickades separat från malmö (där dom har sitt lager för datorkomponenter). Fick SMSet kl 20.23, och paketet låg i brevlådan dagen efter. Och bor uppe i norrland i en by mitt i ingenstans.

Visa signatur

Workstation: Intel DX79SI | Intel Core i7-3930K | Cooler Master Hyper 212 EVO | ASUS GeForce GTX 1070 Dual | 6x4GB Kingston HyperX | Samsung 850 PRO 256GB
Server: HP Microserver Gen8 | Intel Xeon E3-1265Lv2 | HP Smart Array P222/512 FBWC | 2x8 ECC Kingston KTH-PL316E/8G | Samsung 850 PRO 256GB | 3x4TB WD Red WD40EFRX
Wii U | Switch 7754-7201-0621 | PS5 Segge81

Permalänk
Medlem

Posten transporterar dygnet runt precis som Schrimp säger. Det är bara att kolla valfrit kollinr så kan du se alla möjliga tider. Det skulle knappast gå så snabbt med posten om dom jobbade 8-17 varje dag bara.

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som har beställt från Elgiganten? Står fortfarande "under behandling" och alla andra gånger jag har beställt har jag fått ett kvitto runt 18 tiden till min mail, idag har jag inte fått något alls.