Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk
Medlem
Skrivet av incido:

Det var precis den blogposten jag tänkte på också.

Det är väl så att Blizzard vill ge de butiker som har nattöppet och evenemang en extra chans till försäljning. Samma sak som att de håller ett högt pris på sin egna försäljning för att ge sina distributörer en bättre konkuransmöjlighet.

Dock har dom inte gått ut med några varningar nu och jag har pratat med webbhallen bland annat och dom hade inte hört något alls från blizzard.

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Avstängd

Har avbokat från cdon nu, kör ner och köper spelet på tisdag morgon hos media markt istället.

Visa signatur

[ASUS Z170 PRO GAMING] - [Intel Core i7 6700K 4.0 GHz 8MB, be quiet! Pure Rock] - [ASUS GeForce GTX 1070 8GB ROG STRIX DC3] - [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2133MHz CL13 Vengeance LPX] - [EVGA GQ 650W] - [Samsung 750-Series EVO 250GB] - [Fractal Design Define R4 Svart] [Acer Predator GN246HLBbid]

Permalänk
Medlem

Jävligt jobbigt att gå in på Expert för att kolla om ens bokning var kvar, se min och polarens exemplar ligga i ett skåp (de enda 2 de tagit in) och få svaret att de kommer in den 15de XD.

Jag som var astaggad på lan med polarna. Nu får de leka utan mig 10h. Det känns lite drygt. Hade ju varit nice att bo kvar i Uppsala nu för nattöppet, men givetvis skall man studera nere på Gotland som inte har något nattöppet och seg post >_<

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Dock har dom inte gått ut med några varningar nu och jag har pratat med webbhallen bland annat och dom hade inte hört något alls från blizzard.

Så du har mailat webhallen och frågat? Tror inte att det gäller d3 heller.

Visa signatur

Citera om ni vill något!

Permalänk
Medlem

Litet tips för er andra Norrköpings bor är ju nattöppet hos Mediamarkt! 399:- rena klippet!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheDiddler:

Du kan installera digitala versionen kl 17.01 på måndag eller 08.01. Det är dom två tiderna som blizzard har lagt ut. Jag har för mig att det är 08.01 tiden som gäller hos oss här.

Åh, nice! Det visste jag inte om. Tack för infon.

Visa signatur

Rigg: Corsair Carbide Air 540 | Gigabyte X570 Elite | R7 3700X | Corsair Hydro H70 V1 | 16 GB G.Skill RGB CL16@3200 MHz | Powercolor RX7900 XTX Red Devil | Samsung EVO 960/500 GB | Samsung QVO 870 8TB | Corsair AX860 | Ljud: Monitor Audio GS20 Frontar | Monitor Audio GSLCR Center | KEF Q7 Surround | Epik Legend Subwoofer | Denon 2310 Reciever

Permalänk
Medlem

17.01 är det som gäller svensk tid :), så det inte blir oklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fnikanor:

Så du har mailat webhallen och frågat? Tror inte att det gäller d3 heller.

"Jag"
Kommer ni att skicka ut Diablo 3 så att man har det till releasen.
Då jag har förbokat det hos er är det väldigt intressant att veta

Webhallen Sverige AB
Det strävar vi alltid efter att göra och vi har ett bra track record på att lyckas med det också [:)]

"Jag"
Det har inte kommit några order från blizzard om att inte skicka i förtid eller liknande?
Tackar för snabbt svar.

Webhallen Sverige AB
Nejdå, vi kommer att skicka så att det, enligt postens riktlinjer, ska komma fram på releasedagen. Lantbrevbärarlinjer brukar vara det som är svårast att tajma men annars är det i princip aldrig några problem. (Undantaget postförskott där lokala postkontor ibland kan vara långsamma med att skicka ut avin men har du trackingnummer och leg kan du hämta innan avin anlänt)

Tolkar det som senast måndag då jag..

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk

kan folk PM:a mig vart de har köpt och redan fått sina boxar från???

tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

"Jag"
Kommer ni att skicka ut Diablo 3 så att man har det till releasen.
Då jag har förbokat det hos er är det väldigt intressant att veta

Webhallen Sverige AB
Det strävar vi alltid efter att göra och vi har ett bra track record på att lyckas med det också [:)]

"Jag"
Det har inte kommit några order från blizzard om att inte skicka i förtid eller liknande?
Tackar för snabbt svar.

Webhallen Sverige AB
Nejdå, vi kommer att skicka så att det, enligt postens riktlinjer, ska komma fram på releasedagen. Lantbrevbärarlinjer brukar vara det som är svårast att tajma men annars är det i princip aldrig några problem. (Undantaget postförskott där lokala postkontor ibland kan vara långsamma med att skicka ut avin men har du trackingnummer och leg kan du hämta innan avin anlänt)

Tolkar det som senast måndag då jag..

Om dom säger att det ska komma fram på releasedagen så har du det på tisdag?

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Om dom säger att det ska komma fram på releasedagen så har du det på tisdag?

Det är skickat 2012-05-10 så bör väl vara framme måndag hoppas jag

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

är lite sugen på att skicka mitt i retur när det kommer på tisdag/onsdag och köpa digitalt istället eller kolla om lokala gamestop säljer det måndag kväll. Blir inge mer spelbutiken.se om man vill ha det till release.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K @ Stock | Gigabyte GeForce GTX 560 Ti 1024MB OC SLI | Corsair TX 850W V2 | MSI P67A-GD55 REV B3 | Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | Intel SSD 320 120GB OEM | 2TB Seagate Barracuda Green

Permalänk
Medlem
Skrivet av constipation:

kan folk PM:a mig vart de har köpt och redan fått sina boxar från???

tack!

Vad spelar det för roll? Försent att beställa nu ändå?

Eller är du en hemlig agent för blizzard som ska sätta dit dom :D?

Permalänk

Vilken tid är det servrarna öppnas ? svensk tid? är det 00.01 15/5?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Vad spelar det för roll? Försent att beställa nu ändå?

Eller är du en hemlig agent för blizzard som ska sätta dit dom :D?

sant... men jag vill ha boxen :'( och spela 00.01....

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Diablo-3-CD-Key-for-Battle...

jag hittade den här sidan innan, men jag vet bara inte om den är safe? nån som har erfaarenhet av dem???????

Permalänk
Medlem
Skrivet av rinosaur:

Det är skickat 2012-05-10 så bör väl vara framme måndag hoppas jag

De packade ner det för att skicka det idag, eller på måndag.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av rinosaur:

Tolkar det som senast måndag då jag..

Hej, releasedagen är den 15:e så det är då du kommer att få spelet.
Om du skulle fått den på måndag hade vi svarat att du skulel få det "dagen före release" istället för "på releasedagen"

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av constipation:

sant... men jag vill ha boxen :'( och spela 00.01....

http://www.cjs-cdkeys.com/products/Diablo-3-CD-Key-for-Battle...

jag hittade den här sidan innan, men jag vet bara inte om den är safe? nån som har erfaarenhet av dem???????

Jag har köpt därifrån. Köpte BF3 och fick det ~3-4 dagar innan releasen (fixade med proxy mot Asien så att det gick att spela ~1dygn innan releasen i EU tom).
Dock verkar de som om de ofta har problem med att bemöta efterfrågan.. så jag skulle inte handla av dem för att ha det på releasen.. om du nu måste ha det 00.01 är det blizzard som gäller. Bara idiotiskt att snåla i så fall.

Visa signatur

Citera om du skriver till mig. Annars läser jag troligtvis INTE.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, releasedagen är den 15:e så det är då du kommer att få spelet.
Om du skulle fått den på måndag hade vi svarat att du skulel få det "dagen före release" istället för "på releasedagen"

Dock kanske dom garderar sig genom att säga sådär.
Får jag det på måndag kommer jag hit och är näsvis ;D

Visa signatur

Intel i9 10900K | H150i PRO XT | Asus Rog Strix Z490-E Gaming | Asus Strix 3090 OC | G.Skill Trident Z Royal 4x8GB 3600MHZ CL17 | Corsair Force MP600 1TB | Asus Rog Swift PG278QE | EVGA Supernova T2 1600W

Permalänk
Medlem

Har haft mitt spel nedladdat i flera veckor redan Digitala versionen alltså. Så jag kommer deffenitivt få spela på Tisdag

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Skrivet av ingulf:

Vad spelar det för roll? Försent att beställa nu ändå?

Eller är du en hemlig agent för blizzard som ska sätta dit dom :D?

Skrivet av anden12:

Jag har köpt därifrån. Köpte BF3 och fick det ~3-4 dagar innan releasen (fixade med proxy mot Asien så att det gick att spela ~1dygn innan releasen i EU tom).
Dock verkar de som om de ofta har problem med att bemöta efterfrågan.. så jag skulle inte handla av dem för att ha det på releasen.. om du nu måste ha det 00.01 är det blizzard som gäller. Bara idiotiskt att snåla i så fall.

aha okej, men jag ville köpa just där för då kan jag få boxen + spela kl 00.01, de skickar boxen i efterhand, men nyckeln kommer direkt

Permalänk
Medlem

Någon med D3 CE som inte spelar SC2 och kan tänka sig att sälja porträtten? PMa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Hej, releasedagen är den 15:e så det är då du kommer att få spelet.
Om du skulle fått den på måndag hade vi svarat att du skulel få det "dagen före release" istället för "på releasedagen"

Tycker det är helt okej med den 15:e inte säkert att man ens får komma in och lira på natten, bör ju ha lugnat ner sig på eftermiddagen den 15:e när min post kommer. Fråga: Min order skickas som brev/post kommer det i brevlådan eller på utlämningsstället?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Någon med D3 CE som inte spelar SC2 och kan tänka sig att sälja porträtten? PMa!

Hur har du tänkt lösa det :P?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Någon med D3 CE som inte spelar SC2 och kan tänka sig att sälja porträtten? PMa!

Kan man ens göra det?

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Hur har du tänkt lösa det :P?

Skrivet av Igelkott:

Kan man ens göra det?

Oj, jag vet faktiskt inte. Antog att det bara skulle vara en kod man aktiverar, som med blizzcon-porträtten typ. Fast jag kanske har fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edwaard:

Oj, jag vet faktiskt inte. Antog att det bara skulle vara en kod man aktiverar, som med blizzcon-porträtten typ. Fast jag kanske har fel.

Blir så att det battle.net konto man aktiverar CE på får alla dom bonusarna. Så man behöver alltså sitt SC2 konto, Wow konto på samma battle.net konto för att dra nytta av de.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ingulf:

Blir så att det battle.net konto man aktiverar CE på får alla dom bonusarna. Så man behöver alltså sitt SC2 konto, Wow konto på samma battle.net konto för att dra nytta av de.

Jupp så fungerar det.

Visa signatur

Meh

Permalänk
Skrivet av rinosaur:

Dock kanske dom garderar sig genom att säga sådär.
Får jag det på måndag kommer jag hit och är näsvis ;D

För det första; Det var Webhallen du citerade där, tror knappast webhallen hoppar hit och ljuger för dig. Du kommer att få spelet PÅ releasedagen (tisdag), precis som de skrev till dig.

Kan även berätta att när jag väntade på WotLK så stod det 2 dagar innan releasedag att mitt paket var packat och skickat. Jag ringde och frågade, det hade inte lämnat lagret och skulle inte skickas fören dagen efter så att det kom fram på releasedagen då de har ett avtal med Blizzard.
Inget ont mot Webhallen, de måste följa sitt avtal med Blizzard, men de är inte så ärliga när det gäller orderstatusen.

Permalänk
Skrivet av meastro:

Bara att ringa dom och säga att du vill betala hela beloppet nästa månad. Tar du på faktura på 14 dagar så medföljer en faktura till spelet och tar du via klarna konto så får du en räkning nästa månad, sammanställning på vad du köpt och vad det lägsta blir att betala, vill du betala in hela beloppet går det självklart bra att göra.

Skrivet av Jeddan:

Bara att betala hela beloppet direkt om du vill, eller efter andra månanden även om du satt upp det på tre månader, har gjort så någon gång

Okej, tack!
Så om jag förstått det helt rätt, så kommer med spelet en liten fin lapp där det står vad jag allra minst får amortera i månaden, och får skriva in om jag vill amortera mer, även när allting skall vara betalat?