Har ni fått erat D3 ännu?

Permalänk

I lördags den 12:e (igår) så stod det varorna packas, så de kanske kommer tills på tisdag?
(Cdon)

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Jag har många gånger beställt spel på nätet som vanligt, utan att "förhandsboka"... men trots detta ändå fått spelen någon dag före "officiell release". Ett fåtal gånger har jag köpt dem i butik, också då före release.

Konstigt förresten att just "webbhallen" håller så hårt på reglerna den här gången?

Flera andra återförsäljare som levererade WoW: Cataclysm före officiell release levererar ju också nu Diablo 3 före officiell release.

Varför är det konstigt?
Blizzard har gått ut med varningar tidigare och Webhallen och Blizzard har ju uppenbarligen ett bra samarbete då Blizzard alltid har representanter på plats i Webhallens butiker på nattöppet vid sina releaser.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citruz:

Sitter här och funderar på att köpa det ifrån Spelbutiken där man tydligen ska få en kod via mail, är det någon som har koll på om de kommer skicka ut koderna vid midnatt eller inte?

Det står lite tvetydigt på sidan: "Du köper varan och får under kontorstid sedan produkten skickad till din e-postadress. Notera att detta är en manuell process, så koder kan ej skickas till dig på kvällar eller helger " men det står även "You can then enter the cdkey you get just before launch to activate the game and be up and running right away.".

Om någon har snackat med dem och har koll så får ni gärna berätta, annars blir det nog att köpa på bnet trots allt.

Har beställt kod från Spelbutiken Retro. På produktsidan står det: "Denna produkt är endast en Download-kod. Vid midnatt den 15/5 mailas koden ut till dig." Så förutsätter att det kommer följas.

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk
Skrivet av LinusNeuman:

I lördags den 12:e (igår) så stod det varorna packas, så de kanske kommer tills på tisdag?
(Cdon)

Betyder att man får spelet minst 14 timmar efter det släppts när en hel del andra verkar fått det "i tid". Är besviken och hade känt mig riktigt lurad om det inte var så att jag inte hinner öppna det innan onsdag i vilket fall som. Lär inte på CDON nästa gång det vankas storrelease aka d3 expansion...

Permalänk

kan någon länka en installer så direkt man kmr från skolan aktiverar man och spelar?

Permalänk
Skrivet av lanbonden:

Betyder att man får spelet minst 14 timmar efter det släppts när en hel del andra verkar fått det "i tid". Är besviken och hade känt mig riktigt lurad om det inte var så att jag inte hinner öppna det innan onsdag i vilket fall som. Lär inte på CDON nästa gång det vankas storrelease aka d3 expansion...

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar men kan man inte skicka paket så att det kommer på morgonen på tisdagen? Jag har alltid fått på eftermiddagen.

Permalänk
Skrivet av Kadjoopplo:

Nu vet jag inte riktigt hur det funkar men kan man inte skicka paket så att det kommer på morgonen på tisdagen? Jag har alltid fått på eftermiddagen.

Vet inte hur du resonerar men klockan 14 (tiden jag brukar få reda på att paketen är på coop redo att hämtas) skulle i alla fall inte jag klassa som morgon utan snarare eftermiddag

Permalänk
Skrivet av ströbröd:

kan någon länka en installer så direkt man kmr från skolan aktiverar man och spelar?

http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/New_Downloaders_for_E...

där hittar du den senaste för EU

Permalänk
Medlem
Skrivet av lanbonden:

Tragiskt att den är så seg å dra ner bara.
US versionen kan jag tanka i 11MB/s, EU versionen får jag ca 300Kb/s, fått ner ca 40% och har laddat sen 16 tiden. Dum som jag var tog jag bort US installern eftersom jag tänkte att det skulle gå snabbt att ta ner hela denna, hade ju räckt att behålla US installern och dra ner denna över den så hade det räckt med några få MB.
Men men, gjort är gjort och det är ju ändå 25 timmar kvar

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem

Stäng av P2P i options så brukar det gå snabbare.
Fick ner mitt på under 60 min.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seigmenn:

Har beställt kod från Spelbutiken Retro. På produktsidan står det: "Denna produkt är endast en Download-kod. Vid midnatt den 15/5 mailas koden ut till dig." Så förutsätter att det kommer följas.

Var hittar du den texten? Kan inte se någonstans där det står så.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Skrivet av Citruz:

Var hittar du den texten? Kan inte se någonstans där det står så.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/72911-diablo-iii-3-...

Permalänk
Medlem

Jag köpte en kod från randyrun.se och drygt 1,5 timme senare fick jag koden via epost. Nu är allt på plats för releasen, utom det som ligger i Blizzards händer.

Permalänk
Medlem

Köpte mitt från spelbutiken i Onsdags, samma dag skickades det. Kommer förmodligen idag

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Citruz:

Var hittar du den texten? Kan inte se någonstans där det står så.

http://www.retrospelbutiken.se/store/produkt.php?produkt=8886

Visa signatur

Meshify C | ROG Hero VII | i7 4790K | Vengeance Pro 16GB@2400MHz | RXVega56 | H100i | Samsung Evo 250GB x2 | EVGA G2 750W | Win7 x64 Ult. | MSI Mag27cq |

Xpenologybox - Air 240 | Msi Z87i | G3258 | Vengeance 8GB@1600MHz | Noctua NH-L9i | Samsung Evo 120GB | WD 6 TB | XFX Core Pro 650W |

Zyxel NSA310s | RPi 2 B - pihole | DT990 250Ω | O2 Amp | Custom 60% | PS4 | MiBox3

Permalänk

Om det är någon som har hört något positivt ang leverans innan den 15:e maj från GAME så får ni gärna PMa mig, annars kan ni skriva den dystra nyheten här i tråden! Sökte i tråden om det, men är lite trött och fick för många träffar när jag sökte på "GAME" xD

Visa signatur

Modekort: ASUS P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 @ 4.0 Ghz Gpu: Gigabyte GTX 460 SLI @ 890/1780/2000 Ram: Corsair XMS3 6x2048MB CL9 @ 1600Mhz Nätagg: Corsair AX 850 Chassi: Corsair Obsidian 800D

Ändå, INTE endå | Enda ända | Learn how to use those words, PLEASE!!!

Permalänk
Medlem

Spelar dock ingen roll vilken client du tankar iirc, du kan välja login server i options.

Utöver det, ~23 timmar tills servrarna går online, börjar kännas nu

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem

J*vlar... beställde skiva ifrån spelbutiken.se i tisdags. Men dessa verkar opålitliga då jag läste de första sidorna om att de skickade bara ut ett "ordern är skickad" i förskott. Vilken stil?! Om man avbeställer nu och kör på online-key, så... men frågan är ju om dom har skickat, eller inte. Jag tror inte skivan hinner komma imorgon/idag.

Permalänk
Medlem

Ah, perfekt! Tack så mycket Då blir det ett köp därifrån.

Visa signatur

i5 3570k @ 4.4GHz | MSI Z77A-G45 | Noctua NH-C12P | MSI GTX560Ti Twin Frozr | 8GB 1600MHz Corsair Vengeance LP| Corsair TX650W PSU | Benq V2410 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exzu:

Spelar dock ingen roll vilken client du tankar iirc, du kan välja login server i options.

Utöver det, ~23 timmar tills servrarna går online, börjar kännas nu

Skickades från m.sweclockers.com

stämmer inte. har du us klient så kommer du inte in på europa förän alla regionerna
är igång. med us måste du alltså vänta tills kl 6 på morgonen. detta för att folk från isa inte ska spela på europa och överbelasta "våra" servrar

Permalänk
Skrivet av Evil Peter:

Jag köpte en kod från randyrun.se och drygt 1,5 timme senare fick jag koden via epost. Nu är allt på plats för releasen, utom det som ligger i Blizzards händer.

Ni som har fått eran key, har ni aktiverat den redan eller väntar ni tills senare ikväll?

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk
Medlem

Är väl dumt att vänta? Bara att knappa in och se nöjd ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lord Belthazor:

Ni som har fått eran key, har ni aktiverat den redan eller väntar ni tills senare ikväll?

Nu har jag ju köpt på battle.net så denna fråga rör inte mig, men jag skulle rekommendera att göra det så tidigt som möjligt istället för att vänta tills några miljoner andra ska göra det samtidigt.
Har en känsla av att account management sidorna kommer vara under extrem belastning under kvällen och natten och risken finns att de går ner vilket har hänt vid flera av releaserna av WoW expansioner.

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

stämmer inte. har du us klient så kommer du inte in på europa förän alla regionerna
är igång. med us måste du alltså vänta tills kl 6 på morgonen. detta för att folk från isa inte ska spela på europa och överbelasta "våra" servrar

Vad snackar du om? Vadå vänta tills kl6 på morgonen? Du kan tanka vilken client du vill. Däremot kan du inte logga in på US servrar om ditt konto är EU flaggat.

Skrivet av Blizzard:

As Global Play will be disabled until after the game launches in all regions, it's important that you choose your account's correct region when attempting to play the game. If you do not select your correct region, your login attempt will be denied, and you will not be able to connect.
Source

Skrivet av Blizzard:

In general, players will create characters and play in their "home" region, which is determined by where they live (specifically, the country of residence registered to their Battle.net account). Global Play gives players the ability to switch to any of the other game regions via the in-game options menu, either before or after they log in to the game.
Source

Visa signatur

Current: AMD Phenum 4 965 BE @ 4.2GHz
Old: Intel 2600k @ 4.8GHz

Permalänk
Medlem

Har mailt CDON 2 ggr samt skrivit tilll deras live chat en gång för o försöka få ett perspektiv på när jag kan förvänta mig få mitt efterlängtade spel!

Först så fick jag svar att ja skulle få det på releasedagen, alltså den 15e, vilket suger, då posten vanligtvis kommer hit runt 15-16.

Andra gången så testade jag chatten och fick då samma svar att de skulle komma den 15e, tyckte det var ett väldigt luddigt svar så frågade igen och fick svaret att de packas i helgen och skickas måndag sen är det upp till posten.
Helt okej då det ibland faktiskt bara tar 1 dag att skicka nånting hit.

Tredje gången så mailade jag dem igen och fick först till min fasa svar att de skulle komma på onsdag, skrev ett lite irriterat svar tillbaka och fick en ursäkt samt ett svar att de skickas på måndag(idag) så man ska få det imorgon.

Helt okej ändå, det suger rätt hårt och kommer aldrig förboka något mer från CDON.
Men får det iaf inte nästa vecka ... Alltid nånting antar jag.

Gick dock in på CDON nu, och det här verkar inte lovande, eller vad säger ni?
Faktura 3089***** - Varorna packas

Visa signatur

*Citera för svar*
Work smart, not hard.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Exzu:

Vad snackar du om? Vadå vänta tills kl6 på morgonen? Du kan tanka vilken client du vill. Däremot kan du inte logga in på US servrar om ditt konto är EU flaggat.

Ok då har de ändrat sin information. Innan var det olika klienter för varje region men det är det kanske fortfarande iofs om man vill ha annat språk än amerikanska. Jag tolkar det som att du inte kan spela 00:01 om du har US klienten. Nåväl det lär folk märka om inte annat.

Permalänk

Även jag har beställ från CDON och har samma text, varorna packas.

Riktigt dåligt då andra redan har fått spelet. Är det försent att avbeställa?

Visa signatur

Den som stoppar huvudet i busken, visar häcken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sushifrukt:

Har mailt CDON 2 ggr samt skrivit tilll deras live chat en gång för o försöka få ett perspektiv på när jag kan förvänta mig få mitt efterlängtade spel!

Först så fick jag svar att ja skulle få det på releasedagen, alltså den 15e, vilket suger, då posten vanligtvis kommer hit runt 15-16.

Andra gången så testade jag chatten och fick då samma svar att de skulle komma den 15e, tyckte det var ett väldigt luddigt svar så frågade igen och fick svaret att de packas i helgen och skickas måndag sen är det upp till posten.
Helt okej då det ibland faktiskt bara tar 1 dag att skicka nånting hit.

Tredje gången så mailade jag dem igen och fick först till min fasa svar att de skulle komma på onsdag, skrev ett lite irriterat svar tillbaka och fick en ursäkt samt ett svar att de skickas på måndag(idag) så man ska få det imorgon.

Helt okej ändå, det suger rätt hårt och kommer aldrig förboka något mer från CDON.
Men får det iaf inte nästa vecka ... Alltid nånting antar jag.

Gick dock in på CDON nu, och det här verkar inte lovande, eller vad säger ni?
Faktura 3089***** - Varorna packas

Kan stå så till 16.00 idag ller kanske runt 18.00 ikväll. Det ska skickas idag. Jag har fått spel från cdon på release dagen innan

Permalänk

Avbokade från dustin och köpte mitt ex från randyrun men betalade med bank-giro! hoppas att de får in pengarna så att det skickar cd-key idag..

Visa signatur

Ryzen 9 5900x | NOCTUA NH-D15 | 32GB DDR4 | Gigabyte RTX 3080 Gaming OC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming |

Permalänk

Ang. CDON så brukar det ändra status väldigt sent så jag tror att vi kommer att få spelet i morgon. Ingen fara! Däremot såg jag att media Markt sålde det för 333kr vilket får ses som ett bra pris

Visa signatur

Fractal Design Define Mini | ASUS Maximus Gene V | Intel Corei7 2700k @ 4.5 GHz | EVGA GTX 680 2GB | Corsair Low-Profile 8Gb | Corsair Force GT120 | Hitatchi 1TB | Seasonic X-560