JME Data lägger ned verksamheten

Permalänk
Medlem

Rea på G?

Visa signatur

System: CPU: AMD Ryzen 9 3900X, MB: Gigabyte X570 Aorus Elite, Minne: Corsair 32GB DDR4 3200MHz, GPU: Asus GeForce RTX 2080 Super ROG Strix Gaming OC

Permalänk
Medlem

Synd men eftersom dom är mindre så är det ju svårt att vara kvar.. :/
Undrar om det blir utförsäljning på allt nu

Visa signatur

Dator: AMD Phenom II X6 1055T 2,8GHz | 8 GB DDR3 Ram | 40GB Intel SSD | 2TB Western Digital |NZXT Vulcano | 650W Corsair PSU | Nvidia Geforce GTX 560 Ti 1 GB |

Konsoler: NES | SNES | N64 | Gamecube | GBA MICRO | Wii | PSOne | PS2 | PS3 | XBOX | XBOX360 |

Permalänk
Medlem

Aldrig köpt något där, men synd iaf!

Visa signatur

Intel i7 2600k @4.6GHz, ASUS GTX780 DCII, Asus Maximus IV Extreme, 16Gb 1600MHz VENGEANCE LP, NZXT Switch 810 BLACK, Corsair H100, Windows 7 Ultimate x64, Corsair AX1200, 2x Corsair Force GT 120Gb Raid 0, 2TB Hitachi Deskstar, Samsung Syncmaster BX2431, Corsair K90, Mionix naos 5000, Sennheiser pc 360

Permalänk
Hjälpsam

Att företag kommer och går är en naturlig del av gången i branschen inget konstigt med det. Mina tankar går till de anställda och hoppas att de snart får stimulerande jobb de trivs med.

Lycka till JME'are och håll huvudet högt, ni drev en respekterad butik

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Synd, gillade servicen på JME mobilia här i Malmö. Kanske dags för Inet att ta över lokalen med anställda.(Kan ju hoppas) Bra läge och bra personal!

Permalänk
Skrivet av PerZerk:

Ex från Alina, Inet, Komplett, Dustin, Cdon eller Webhallen.

-.-'

Permalänk
Medlem

En mindre konkurrent är alltid dåligt, JME Data var en av de första datorbutikerna jag blev introducerad till

Visa signatur

i7 4790K & GTX 980 Ti

Permalänk
Medlem

köpte nyss ett hd7970 där

Visa signatur

Grafikkort: RTX 3080 TI RAM: Corsair vengeance 16GB 3200Mhz
Nätagg: Corsair RM750 Moderkort: Asus prime Z370-A
SSD: Intel 660P 1TB CPU: Intel 8700k

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Slibbiano:

Säger som föregående talare, hoppas på en utförsäljning och ny Inet butik

Hoppas Inet konkar då blir alla Sweclockare ledsna i ögat

Med risk att bli perm bannad från forumet så säger jag att jag bara skojade.

Permalänk
Skrivet av Oldvikingschool:

Tråkigt för JME hade ibland oslagbara erbjudanden, något Webhallen och Inet aldrig skulle kunna göra. Försvinner Alina dampar jag loss.

Tror inte att Alina kommer försvinna på ett bra tag. De verkar gå bra för dem.

Visa signatur

Notera: Jag är Microsoft anställd och jobbar på Microsofts Skype Division.
HW: Cooler Master Cosmos II | ASUS Rampage IV Extreme | Core i7 3930K 3,2GHz | Sapphire Radeon 7970 3GB | Rip Jaws Z 32GB | OCZ Vertex 3 120GB x 2 | 4 x Samsung Spin Point 2TB | 1 x Samsung Spin Point 1TB

Permalänk

Dom var de enda som sålde vissa saker jag ville ha.
Min skärm hade dom inte någon annan stans tex.
Gå och gift er med era andra butiker, ni vet kanske inte varför jag tyckte om butiken!

Förresten, en butik som borde brinna i helvetet är NetonNet. Det finns fan inte ord för hur klumpiga de är.
Köpte mitt chassi där, hela frontpanelen var helt insparkad, det är av metall, tänk dig att nån tar en gaffeltruck, kör rakt in id en så att hela jävla panelen petar inåt.
MEN! Jag fick ju en pingvin stång, som dom på nåt sätt trodde skulle kompensera mot chassi skadan.

Permalänk
Skrivet av Robbha:

köpte nyss ett hd7970 där

Lider med dig, fyfan det kan inte kännas gött!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ohlert90:

jahapp vart går man nu med sina garantiärenden?

Vet inte om någon redan svarat dig, men läs på deras hemsida: http://www.jmedata.se/info.aspx?q=sk:229

Visa signatur

Citera så svarar jag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av LinusNeuman:

Förresten, en butik som borde brinna i helvetet är NetonNet. Det finns fan inte ord för hur klumpiga de är.
Köpte mitt chassi där, hela frontpanelen var helt insparkad, det är av metall, tänk dig att nån tar en gaffeltruck, kör rakt in id en så att hela jävla panelen petar inåt.
MEN! Jag fick ju en pingvin stång, som dom på nåt sätt trodde skulle kompensera mot chassi skadan.

Det är med stor sannolikhet postens fel att chassit skadats, inte NetOnNet.

Permalänk
Medlem

Härligt, rätt åt dem! De svinen lurade mig på en öppnad och trasig skärm som de vägrade ta tillbaka. Underbart!

Permalänk

Trist har handlat en hel del där genom åren.

Visa signatur

Corsair 800D\Asus P9x79 Deluxe\Intel i7 3930\Corsair H80i\Minne G.Skill 32Gb 2133Mhz Ripjaws Z Performance\2X Sapphire Radeon HD 7970 3GB GDDR5\ SSD A-Data 511s 120GB\3 WD 2TB\PSU Corsair HX 1000W\Win7 Ultimate

Permalänk
Skrivet av mille666:

Det vore för jävla bra! även om butiken inte är stor så vore det bra om det var en Inet i södra sverige också!

Det finns massor i södra sverige göteborg har väl 2 och stockholm en? det kan även finnas fler

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka
:P

Permalänk

Satt och funderade igår över när JME skulle gå i konkurs och där ser man.. Tråkigt dock. :/

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Medlem

Jag anser att det är tråkigt, köpte mitt första chassi genom dem när jag var liten grabb..
Sen har det varit lite småprylar då och då. Senaste var ett grafikkort.

Så jag har använt mig av dem och kan bara tala varmt om dem ändå, de var alltid trevlig mot mig i kundtjänsten och de var snabba på att skicka.

Mycket tråkigt.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Köpte mitt 650D där, enda i Sverige som hade i lager till vettigt pris.

Permalänk

Jag byggde ihop min senaste dator därifrån, tråkigt då jag tyckte dom var mycket bra att ha och göra med.

Visa signatur

Arbetsdator: Imac 27" Core I3@3,2 Ghz, 1TB HDD. Backup: Scaleo home server 2205 2+2TB
GamerPC: Core i7 2,8 Ghz, 6GB DDR3, Geforce 2x680 Sli, 128GB Samsung 830 SSD, Corsair 750W nätagg, W7 Ultimate.

Permalänk
Medlem

Otroligt synd, har köpt varor förr på JME Data när det vart lite billigare .. alltid tråkigt med mindre konkurrens.

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Medlem

Tråkigt för de som mister jobbet men jag kommer inte sakna dem det minsta, har aldrig handlat där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamemagican:

Det finns massor i södra sverige göteborg har väl 2 och stockholm en? det kan även finnas fler

Södra Sverige... du behöver nog gå längre ner.

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem

För övrigt när det gäller de som undrar om utförsäljning osv. så är följande rad väldigt viktig:

Citat:

...konkurs med omedelbar verkan

Det innebär att de antagligen inte kommer ta emot nya ordrar, jag rekommenderar att ni inte betalar i förskott med t.ex betal / kreditkort. Utförsäljning av ev. produkter osv. sker väl av konkursboet och auktioneras vanligtvis ut.

Rätta mig gärna någon.

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brusarn:

Tråkigt

Kanske får hoppas på utförsljning iaf då, något possitivt för oss konsumenter iaf

När sådana verksamheter lägger ner är det inte ovanligt att de säljer hela det inventerade rubbet till en konkurrent för en klumpsumma. Enklare och snabbare för konkursförvaltaren.

Permalänk
Medlem

Hm... Beställde en NZXT Sentry Mesh därifrån bara för några veckor sedan som jag fick skicka tillbaka för att den var defekt. Har inte kollat om de fört tillbaka pengarna, men jag antar att de har det, var inte många hundralappar hursom helst. Beställde min första byggdator därifrån som de byggde ihop åt mig och det var den som man så småningom började uppgradera vilket lett vidare till det intresse man har idag, så de har helt klart en viss plats i ens hjärta.

Specen på den datorn om jag minns rätt:

P4, 512MB RAM, 80 eller 120GB HDD, 300W Seasonic nätagg, ATI Radeon X600Pro hade ingen koll då men det var väl en hyfasd dator för sin tid (9-10 år sedan), hade en bärbar dell med en PIII som gick i 800 MHz innan och enda spelet jag spelade var CM3, sen gick det utför...

Visa signatur

Lian-li PC-011 Dynamic Corsair RM750x ROG STRIX X570-E GAMING 5950X NZXT Kraken Z73 32GB Corsair Dominator 3200MHz Gigabyte 6800XT Master Corsair MP600 1TB + Toshiba NVMe 512GB Vertex Pok3r MX Brown Acer Predator XB323UGX Logitech G502+ & Powerplay ...lagrar gör jag på Synology 920 32TB.

Permalänk
Medlem

Skönt. Jag har handlat av dem ett par gånger - första gången på 486-tiden - och haft kontakt med kundtjänst några gånger. Har alltid bemötts dåligt av kundtjänst.

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.

Permalänk
Medlem

Tråkigt när småhandlarna lägger när. Positivt för mej blir att jag slipper en väldig massa spam från dem.

Permalänk
Inaktiv

Och jag som handlade där för en 6000 kr i somras bara för att det var billigast.

Skrivet av Ohlert90:

jahapp vart går man nu med sina garantiärenden?

Och detta.

Skrivet av tramsgar:

Tråkigt när småhandlarna lägger när. Positivt för mej blir att jag slipper en väldig massa spam från dem.

Svårt att tacka nej eller blocka det ...